https://tummennuskalvot.fi/

Citroën C5 Aircross 2018 ->

Huikko sanoi:
Tuommoinen bensahybridi menee hankintaan kunhan semmoisen joskus saa tilata.

Tuo Puretec onkin aika mielenkiintoinen paketti, itsekin sellaista vuosi sitten varsin vakavasti harkitsin, mutta ei sitten löytynyt sopivaa kori-kombinaatiota riittävillä veto-ominaisuuksilla haluamassani budjetissa, niin valinta kohdistui lopulta ihan toisalle 8)
 
Nelivetohybridin speksit voimalinjan osalta on täsmälleen samat kuin DS7 Crossback E-Tense:ssä, Peugeot 3008 Hybrid4:ssä ja Opel Grandland X PHEV:ssä ja tilattavissa vuonna 2020. Kaksivetoisen speksit voi katsoa vaikka Peugeot 3008 Hybrid:in spekseistä eli hieman pienempi akku ja taka-akselin 80 kW sähkömoottori on jätetty pois. Näin kaksi- eli etuvetoisen maksimiteho on 225 hv, kun nelivetoisen on 300 hv.
 
No niin. Koeajo on suoritettu.
Koeajo autona oli 180hv puretech eat8 laatikolla ja feel varusteilla.
Ulkonäkö on mielestäni oikein onnistunut, näyttää sitikalle hyvässä mielessä ja kaikki saksalainen/japanilainen ilottomuus puuttuu.
Sisältä myöskin kivan oloinen ja kaikki löytyy heti.
Vaihdekepin kanssa en päässyt sinuiksi lyhyellä tuttavuudella, mutta varmasti tottuu. Penkit on erittäin mukavat, ainakin minun mitoille 180cm/90kg.
Keskikonsoli nykytyyliin liian leveä, en pitänyt.
Omilla penkin säädöillä takajalkatilat olivat myöskin riittävät, jäi noin10cm polvista selkänojaan.
Kontti on iso ja tarvittaessa isompi.
Ajettavuus on todella hyvää tasoa, ohjaus on riittävän tarkka ja kevyt. Jousitusmukavuus on niin onnistunut kun se olla voi. Ajoin erittäin huonokuntoisia hiekkatien pätkiä, joilla oli sohjoa pahimmillaan 20cm ja routareikäisiä asfalttiteitä, joissa rekien lisäksi syvät ja karkeat ajourat. Missään vaiheessa jousitus ei lyönyt läpi tai kolahdellut. Erittäin hyvä suoritus.
Vaihteisto huomaamaton eli siltä osin kunnossa.
Moottori teki hommansa, mutta ei aiheuta mitään riemunkiljahduksia.
Mutta onhan siellä sisällä aivan hirveä ällötys pitänyt tunkea mukaan=sport nappi :rolleyes:
Kokonaisuudessaan upea auto, varsinkin hintaluokka huomioiden.

Nyt vaan on pitkä aika hybridi version markkinoille tuloa odotellessa.
 
Itse kävin ottamassa kylmätyypit tänään. Ajoon olisi ollut 1.6 bensa automaatilla, mutta odotan että saavat kesikset alle.

Tykkään ulkoisesta muotoilusta. Sisältä muotoilu on jees, mutta 3008:iin verrattuna materiaalit tuntuivat pliisuilta.

Advanced Comfort -istuimet tuntuivat hyvällä tavalla järjettömän pehmoisilta. Mielenkiintoista olisi kokeilla, miten toimivat pitkällä matkalla. Mutta ensituntuma oli todella mukava.

Hallintalaitteita olisin osannut käyttää vaikka silmät kiinni, ne kun ovat just eikä melkein samoissa kohdissa kuin 3008:ssa. Se täytyy tunnustaa, että ajoasentoa jouduin hakemaan, koska ratti haluamassani kohdassa mittaristo jäi piiloon. Olen todella tottunut ja tykästynyt Peugeotin ratkaisuun, siitä kai tuo kertoo.

Takaistuimetkin tuntuivat mukavilta. Niitä on turha verrata 3008:iin vaan 5008:iin, kun ovat erillistuimet. Ilmeisesti niihinkin tulee extramukavuutta Advanced Comfort -paketissa, ainakin olivat 5008:ia pehmeämmät, vaikka rungot lienevät identtiset.

Täytyy käydä kokeilemassa alustaa, kunhan kesärenkaat on alla. Mielenkiinnolla odotan millainen alustan toiminta on.
 
Kehno vie, kun Vaasasta lopetettiin Citroën myynti.
Tottahan tuo on käytävä koeajamassa, useampi Citroën on ollut.
Mukava olisi ajaa paremmalla kuin pelkällä rautajousisella.

 
Taliskeri,
voisitko kertoa lisää koeajostasi.

Onko takaistuimet todella niin kapeat, että turvavöiden kiinnikkeet tahtovat jäädä ikävästi takapuolen alle.
Miten oli takana pääntilaa ja kuinka lähellä ohimoa reunapaikalla on katon kaareva sivu.
 
Koeajosta on jo aikaa sen verran, etten tarkemmin muista takatilojen riittävyydestä, mutta takapenkit toki on kapeammat kuin normaali penkkijaolla olisi, ei ainakaan muistikuvassa ole sellaista, että vöiden kiinnikkeet olisi häirinneet takamusta.

Katon kaareva osa tuli kyllä todella lähelle ohimoa kun istui oppikirjamaisesti pystyssä, mutta meille siitä ei ongelmaa olisi koska aikuisia tai aikuisen mittaisia lapsia ei tarvitse juuri koskaan kuljettaa.

Pieniä asioita mitä olisi voinut helposti parantaa suunnittelu pöydällä, mutta mikäs ranskalainen se olisi jos kaikki olisi loppuun asti ajateltu😁.

Velipoika tykästyi autoon myös ja laittoi jo itselleen tilaukseen moisen ajopelin.
 
Kyllä tuossa ihan kelvollisesti on ohimotilaa reunapaikalla. Lähinnä vain tuntuu oudolta istua niin reunassa. Enemmänkin olisi voinut panostaa polvitilaan, joka on useimpia kilpailijoita niukempi.
 
Kiitos vastauksistanne.

No Citroën on sitten tehnyt oman ratkaisunsa, kaikille kolmelle omat sananlaiset paikat.
Vuosia sittn kävin koeistumassa silloisen Picasson, jossa oli kovin pienenlaiset istuimet takana ja kolme erillistä siinäkin.
Euroncap:n testi kertonee takatilan sivuahtaudesta pään osalta.

Pitää käydä kyllä piakkoin koeajolla, kovasti auto on saanut kehuja monelta taholta.

Olisivat edes tehneet vaihtoehtoiset istuimet taakse, ihan sellaiset tavanomaiset.
 
Marko_K,
sinulla näyttää olevan autoissasi BlueHDi 130 moottorit.

Voisitko kertoa miten riittävänä olet kokenut moottorin tehot?

Kysyn sikäli, kun olen katsellut C5 Aircrossin hintoja.
On melkoinen ero eri tehoisten moottorien välillä.





 
Tilaa on takanakin ihan hyvin ja etupenkin pienellä siirrolla saa lisää.
Pää ei nyt ole aivan niin lähellä katon reunaa, kun on kirjoiteltu.

Auto on aivan liian isokokoinen meidän tarpeeseen.
Joten tämä tästä sitten.