https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Ford Maverick (2022 ->)

BarrelNut

Klassikkoainesta
Liittynyt
22.9.2015
Ford on tänään julkaissut ensitietoja vuonna 2022 markkinoille tulevasta itsekantavalla korilla varustetusta Pickupista, Ford Maverickista.

Maverick perustuu samaan arkkitehtuuriin kuin meille eurooppalaisille tuttu Kuga, perusmalli on etuvetoinen ja varustettu 2.5 litraisella hybridivoimalinjalla. Polttoainetalous on siten mainio varsinkin kaupungissa (40 MPG).

Optionaalisena voimanlähteenä on 250 hevosvoimainen kaksilitrainen bensakone joka on saatavissa etu- sekä nelivetoisena.

Lähtöhinta karvalakkimallille etuvetohybridinä jenkeissä on $19.900.

https://www.ford.com/trucks/maverick/2022/


 
Ihan kiva, mutta ei paljoa meitä eurooppalaisia liikuta.

Vai olisiko Ford tuomassa tätäkin Eurooppaan? Fordihan on ainoa jenkkivalmistaja, joka markkinoi aitoja jenkkiautoja jopa suomalaisille.
 
En usko, että tällaiselle olisi kovin paljon kysyntää Euroopassa. Täällä avolava ei ole kansanauto, vaan niitä ostetaan oikeaan tarpeeseen, jolloin perinteisempi rakenne taitaa olla parempi. Tuohan vaikuttaa lähinnä olevan avolavoille sitä, mitä katumaasturi on oikeille maastureille.
 
BarrelNut sanoi:
Lähtöhinta karvalakkimallille etuvetohybridinä jenkeissä on $19.900.
Tämähän se.. olisi suosittu täälläkin tuohon hintaan :D
Ecoboost & neliveto tuo muutaman tonnin lisää hintaa => $24,795
 

Liitteet

  • awd.jpg
    awd.jpg
    49,7 KB · Katsottu: 157
Mikä lie syynä, ettei nelikossa ole hybridivoimalinjaa. Jos auto kerran on Kugan/Escapen platformille rakennettu, niin hybridinelikko olisi ollut paletissa valmiina.
 
Tämäkö on siis aito jenkkiauto Made in USA? Ulkonäkö on amerikkaa, mutta se että perustuu Kugaan ja saa etuvetona on hybridi. koneen koko vain 2l jne. vie ajatukset eurooppaan.

Ja tukitaanko tässä hybridi pickup ostajien markkinarako? Tämän auton koko on luokkaa Ford Ranger, Chevrolet Colorado ja Dodge Dakota ja näille pienemmille pickupeille ei ole USA:ssa niin isoa kysyntää. Saattaisi Euroopassa myydä paremmin.

 
Meksikossa tehdään. Perustuu samalle pohjalevylle kuin Focus, Escape, Bronco Sport ja Lincoln Corsair.

Millä edes määrittelet aidon jenkin? Monet jenkkeinä pidetyt autot tehdään Meksikossa tai Kanadassa, ja nykymaailmassa autojättien suunnittelukin tapahtuu yhteistyössä eri mantereilla olevien kehityskeskusten välillä.
 
Kuutiotuuma sanoi:
Meksikossa tehdään. Perustuu samalle pohjalevylle kuin Focus, Escape, Bronco Sport ja Lincoln Corsair.

Millä edes määrittelet aidon jenkin? Monet jenkkeinä pidetyt autot tehdään Meksikossa tai Kanadassa, ja nykymaailmassa autojättien suunnittelukin tapahtuu yhteistyössä eri mantereilla olevien kehityskeskusten välillä.

Erittäin tyypillinen nykyaikainen jenkkiauto, jos etuveto, koneen koko 2 litraa ja saa hybridinä.
 
nemos sanoi:
Erittäin tyypillinen nykyaikainen jenkkiauto, jos etuveto, koneen koko 2 litraa ja saa hybridinä.
Kuitenkin jokaisella valmistajalla on vähintään puolet edelleen V8 moottoreita. Tietenkin nythän on alkanut autojen muodonmuutos sähköiseen maailmaan.
 
Kuutiotuuma sanoi:
Meksikossa tehdään. Perustuu samalle pohjalevylle kuin Focus, Escape, Bronco Sport ja Lincoln Corsair.

Millä edes määrittelet aidon jenkin? Monet jenkkeinä pidetyt autot tehdään Meksikossa tai Kanadassa, ja nykymaailmassa autojättien suunnittelukin tapahtuu yhteistyössä eri mantereilla olevien kehityskeskusten välillä.
Jenkkiauto on Yhdysvalloissa tehty auto amerikkalaiselta autonvalmistajalta. Yhtä lailla Kanadassa tehty auto voi olla jenkki, kun on kuitenkin tehty samalla mantereella ja maailma ei niin paljoa eroa vaikka onkin eri valtio. Mexicossa tehty auto voi olla myös jenkki, vaikka Mexicoa pidetäänkin halpatuontimaana. Kyllä autonvalmistajilla sentään joku laadunvalvonta on jopa Mexicossa tai miksi ei jopa Kiinassa.

Jos mennään  vielä muihin kriteereihin niin kyllä aito jenkki on V8 moottorilla varustettu iso auto, jossa on ulkonäköä ja kattavasti varusteita. Mutta toki on ne kutosella ja nelosellakin varustetut jenkkejä. Esim. Chevrolet HHR on onnettomalla nelosella, mutta kyllä se ihan jenkiltä näyttää. On toki sitten ne mallit, jotka menee itsellä jenkki käsityksen ulkopuolelle. Tila-autot nyt vielä ymmärtää kun amerikkalainen ne loi, mutta kyllä Itävallassa tehdyt Chryslerit pilaa mielikuvaa jenkistä, vaikka Yhdysvalloissa niistä on USA versiot pienin muutoksin. Sitten mennään Dodgeen. Dodge Caliber on mielestäni todella epäjenkki, joka ei täytä oikein mlltään suunnalta jenkkimäisyyttä. Voisi hyvin olla eurooppalainen auto. Jostain syystä vielä Eurooppaan on tuotu ne paskimmat mallit Yhdysvaltain automerkeiltä, jotka on vielä myynyt hyvin. Ne ns. aidot jenkit myy aina huonommin, vaikka esim. RAM ja Mustang on nyt myynytkin todella hyvin.

------------------------
Sitten on vielä täydet munaukset kuten esim. Pontiac Vibe ja Cadillac BLS. Ne ei ole kuin Toyota ja Saab eri vaatteissa.