https://tummennuskalvot.fi/

Sukolaturit

Tietäjä

Klassikko
Liittynyt
28.7.2018
Toki auton mukanakin tule se omansa mutta tuollaisen voisi asentaan enempi kiinteästi paikalleen niin ei tarvitsisi satunnaisista varkaista kantaa huolta.
MUTTA ainakin se malli mitä Hurrikaani myy, ei heidän mukaansa osaa palautua jos säköt katkeaa. Se siis pitää käsin käydä käynnistämässä. Lisäksi ilmeisesti sen asetukset ei säily joten joka kerta pitäisi asettaa virta halutuksi.
https://www.tavaratalohurrikaani.fi/sahkoauton-latauslaite-type2-5metria-230v.html

Niin ja jos laturissa ei ole pistokkeen lämpötilan mittausta niin voisihan tuon muuttaa kiinteäksikin.

Mitenkäs muun merkkiset schuko-laturit?

Edit. Otsikon kirjoitusasua korjattu. -jrinnes-
 
Kuinkas usein sähköt katkeaa? Meillä kaupungissa ehkä kerran 10 vuodessa tai vieläkin harvemmin.

Maalla on toki paikkoja, joissa räpsyy vähän kovemmalla tuulellakin.
 
Kyllähän katkot on vähentyneet hurjasti, olisko kotona+ mökillä vuoteen 20-25 kertaa, karkea arvio kun aina ei tule viestiä ja kellot on sinut mistä huomaa.
 
Urlaub sanoi:
Kuinkas usein sähköt katkeaa? Meillä kaupungissa ehkä kerran 10 vuodessa tai vieläkin harvemmin.

Maalla on toki paikkoja, joissa räpsyy vähän kovemmalla tuulellakin.

Ei koske ketjun aloittajan casea, mutta tulee mieleen tilanne, jossa lataamiseen käytetään lämmitystolppaa, jossa on 2h ajastin. Työantaja on voinut, vaikka antaa luvan ladata 8A virralla tolpasta, mutta kelloa ei ole ohitettu. Tai sitten yhdellä johdolla mennään kodin, työpaikan tai vapaa-ajan asunnon väliä. Tällöin on kätevää, jos johto muistaa asetukset, eikä tarvitse käynnistelläkkään erikseen.
 
kaius sanoi:
Tesla muistaa paikan perusteella latausasetukset itse.

Tämäkin on pieni, mutta paljon arkikäyttöä helpottava ominaisuus, joka ei ole kuin ”muutama rivi” koodia. Yksi Teslan ”simply clever” juttu.
 
Karvis sanoi:
Ainakin Volvon suko-laturi osasi käynnistyä niillä asetuksilla mitkä siihen oli illalla laitettu.
minulla Volvon omassa sukolaturissa ei ole mitään valintoja. sama 8A koko ajan.
ehkä ollut malleja, joissa ollut valittavissa esim 10A ??

tarviikeena ostamanin sukolaturi, jossa valinnat 8A ja 16A käynnistyy aina 8A moodissa, jos otettu pois seinästä.
kai tuo joku määräys näin on.
 
Kaapo sanoi:
minulla Volvon omassa sukolaturissa ei ole mitään valintoja. sama 8A koko ajan.
ehkä ollut malleja, joissa ollut valittavissa esim 10A ??

tarviikeena ostamanin sukolaturi, jossa valinnat 8A ja 16A käynnistyy aina 8A moodissa, jos otettu pois seinästä.
kai tuo joku määräys näin on.

Minulla oli sijaisautona XC60 ja siinä oli valinnat muistaakseni 6, 8, 10 ja 13A

img9c877bb2144a524dc0a801526452a76c_1_--_--_VOICEpnghigh.jpg
 
Karvis sanoi:
Minulla oli sijaisautona XC60 ja siinä oli valinnat muistaakseni 6, 8, 10 ja 13A

img9c877bb2144a524dc0a801526452a76c_1_--_--_VOICEpnghigh.jpg
Tuo oli aikoinaan ennen vm -19 volvoissa ollut laturi, sen jälkeen tulivat kiinteät 8A laturit. Olisko jossain mallissa ollut vielä kiinteä 10A laturikin?
 
Olisi pitänyt varmaan aloituksessa mainita "ei automerkkilaturit". Luultavasti jokainen ostaisi ei-automerkkilaturin toiseksi jos ostaisi.

Olikos niistä ei-autotehtaan omista latureista kokemusta?
 
Samannäköinen muttei merkiltään Telewell käytössä. Muistaa virta-asetuksen sähkökatkon jälkeen. Maksoi noin 150€ kaukomailta ilman adaptereita. Jatkuvasti kiinni tallin voimapistokkeen sinisessä rasiassa ja vain latausjohto seinällä auton vieressä.
 
kahe sanoi:
Samannäköinen muttei merkiltään Telewell käytössä. Muistaa virta-asetuksen sähkökatkon jälkeen. Maksoi noin 150€ kaukomailta ilman adaptereita. Jatkuvasti kiinni tallin voimapistokkeen sinisessä rasiassa ja vain latausjohto seinällä auton vieressä.

Satutko muistamaan mistä tilasit?
 
voiko muuten näitä johtoja kytkeä toistensa jatkoksi peräkkäin jatkojohdon tapaan?
osathan kyllä passaa peräkkäin...

eli vaikka 5m pitkä normi type2-type2 asiointikaapeli kytkettynä siihen talossa olevaan kiinteään tai muuhun latausjohtoon?
 
Kaapo sanoi:
voiko muuten näitä johtoja kytkeä toistensa jatkoksi peräkkäin jatkojohdon tapaan?
osathan kyllä passaa peräkkäin...

eli vaikka 5m pitkä normi type2-type2 asiointikaapeli kytkettynä siihen talossa olevaan kiinteään tai muuhun latausjohtoon?

En tiedä toimiiko, mutta jatkaminen on ainakin Audin ohjekirjan mukaan ehdottomasti kielletty.
 
Pekka T sanoi:
En tiedä toimiiko, mutta jatkaminen on ainakin Audin ohjekirjan mukaan ehdottomasti kielletty.
eikä varmaan edes toimi. kai se on niin kytketty turvallisuussyistä.
olishan se aika pommi, kun vesisohjossa makais tuo johdon jatkoliitos...
 
kaius sanoi:
Tesla muistaa paikan perusteella latausasetukset itse.

Ei se Teslakaan silti ota enempää virtaa, kuin mitä latausasema kertoo olevan tarjolla. Jos latausasema (tässä siis sukokaapeli) resetoituu 8A vakioasetukselle, niin ei auto enempää ota, vaikka sillä olisi miten iso virta-asetus muistissa omissa asetuksissaan.