- 28.2.2021 klo 17:22 / Parhaat bensamoottorit 1,0-1,6 l
Mitkähän ovat vähävikaisimmat ja ongelmattomimmat pienet bensamoottorit tällä hetkellä? Turbot ja/tai ahtamattomat. Kestävyyskään ei ole pahasta, mitä noiden on suunniteltu yleensä kestävän?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Wekotin sanoi:Varmaan Toyotan vapari 1,6L on listan kärkipäässä. Vaikea kuvitella, että sitä ajamalla saisi rikki 15tkm öljynvaihtovälillä.
No ketjun aloittaja rajasi litratilavuuden 1,0-1,6:een eikä puhunut mitään uusista autoista, lähinnä ” tällä hetkellä”. Esim. pari vuotta vanhasta Corollasta löytyy.ahmedahne sanoi:Mistä tällä hetkellä myytävästä mallista tuo löytyy? Onko tojon nykybensat niin huonoja, että pitää mainostaa jotain muinaisjäännettä.
No "tällä hetkellä" on tietysti myös uudet autot, mutta jos niissä on ihan uuden sukupolven moottori, eipä sellaisesta juuri kokemuksia ole kertynyt.Wekotin sanoi:No ketjun aloittaja rajasi litratilavuuden 1,0-1,6:een eikä puhunut mitään uusista autoista, lähinnä ” tällä hetkellä”
IC1970 sanoi:Haarukkaan menee ainakin Toyotan 1.6 Valvematic..
rosso sanoi:Volkswagenin1.0 tsi on ollut ongelmattoman moottorin maineessa. Ääni sille!
Mielestäni hieno ja kestävä moottori on Porschen Turbo/GT2 kone. Sen kanssa tosin ollaan aivan eri kategoriassa.Zaphod sanoi:Niin, moottori voi olla hyvä tai kestävä, parhaimmillaan sekä että. Tuo Toyotan 1.6:n voi olla kestävä, mutta moottorina aika onneton. Toinen ääripää lienee juuri alkupään 1.4 kaksoisahdettu TSI. Mikähän olisi se moottori, joka olisi sekä että.
rosso sanoi:Volkswagenin1.0 tsi on ollut ongelmattoman moottorin maineessa. Ääni sille!
Tämä kysymys kertoo mielestäni hyvin paljon, ollaan niin sanotusti asian ytimessä. Näissä nettikeskusteluissa olen ollut huomaavinani että japsiautojen omistajat harvemmin kyselevät tällaisia, mutta euroautojen omistajat kyselevät kun joku on ongelmissa moottorinsa kanssa (kysytään moottoriversiota, vuosia, malleja, jne. jotka ei ole edes peruskäyttäjille helposti selvitettävissä). Lopulta palataan siihen että muut merkkiin vihkiytyneet asiantuntijat uudelle käyttäjällä, että hänellä ei ole moottorista viimeisintä kehitysversiota käytössään ja/tai käyttäjä on laiminlyönyt huoltoja tai laittanut väärää öljyä koneeseen niin siksi se hajosi ennen aikojaan, muuten se olisi kyllä kestänyt. Yritin tässä vain sanoa että siitä lähtöjään huonosti suunnitellusta moottorista on miltei mahdotonta saada enää luotettavaa tai niin sen konstruktiota tai toimintaperiaatetta olisi muutettava että ei voisi puhua enää samasta moottorista.monster sanoi:Ja mitkä vuosimallit? Aika hiton paljon eri vuosimalleissa eroja perinteisesti ollut kestävyydessä...
rka1 sanoi:Sekin olis mielenkiintoista kysyä, että monellako täällä on moottori posahtanut, että on remppa tehty tai uuden saanut tilalle.
Veikkan, että ei oo montaa.
Esim. alle 10 vuotiaat moottorit.
Zaphod sanoi:Niin, moottori voi olla hyvä tai kestävä, parhaimmillaan sekä että. Tuo Toyotan 1.6:n voi olla kestävä, mutta moottorina aika onneton. Toinen ääripää lienee juuri alkupään 1.4 kaksoisahdettu TSI. Mikähän olisi se moottori, joka olisi sekä että.