https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

X-Trail T30 (2000–2007)

Taky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Siis ykkös versio - onko jotain käytännön kokemuksia moisesta?

On dieseliä, bensaa, manuaali ja automaattia - joko mitä kannattaa ehdottomasti vällttää?

Miten tuon ikäisissä Nissaneissa kori sietää pohjolan ilmanalaa?
 
Täällä oli X-Trail 2.2 dCi vm. 2007 manuaali ja ykkösversio, siis diesel. Ostin sen esittelyautona ja ajoin sillä 180tkm, kaiken kaikkiaan ihan luotettava peli.

Vuosien aikana tuli muutama asia, jotka voinee luokitella ”tyyppivioiksi”:

- Tasanopeussäätimen softa piti käydä päivittämässä, koska alkuperäisellä softalla kone alkoi röpistä muutaman kymmenen kilometrin välein tasanopeussäädintä käytettäessä. Korjaantui päivityksellä.

- Molemmat etujarrusatulat hajosivat (jarru alkoi laahata), toinen 120tkm ja toinen 140tkm

- Ainoa silmiin pistävä ruoste-esiintymä oli rekisterikilven pitimen alta, pintaruostetta vielä tuolloin.

Laatikossa ja moottorissa ei mulla ollut mitään ongelmia.

Edit: Nyt kun muistelen, niin pakkasihan siitä ovien lukot jäätymään. Viimeisenä talvena suihkuttelin niihin rasvanpoistajaa ja uutta voiteluainetta, niin ainakin sen talven pysyi toimivina.
 
Juha_K sanoi:
- Tasanopeussäätimen softa piti käydä päivittämässä, koska alkuperäisellä softalla kone alkoi röpistä muutaman kymmenen kilometrin välein tasanopeussäädintä käytettäessä. Korjaantui päivityksellä.

Ahaa, jossain myynti ilmossa oli maininta sen poistosta ongelmien vuoksi, tuosta lie lähtökohtaisesti kyse.

Juha_K sanoi:
Laatikossa ja moottorissa ei mulla ollut mitään ongelmia.

OK. Yleisesti ottaenhan Nissanin on luotettavien maineessa tekniikaltaan. Jarrut jos ongelmoi niin niistä selviää kuitenkin osien vaihdolla.

Ja ikäähän noilla jo +15 vuotta niin eihän virheetöntä koria olekaan, mutta myyntikuvissa varsin siisteiltä näyttää suurin osa ainakin.

Se oli yllättävä - jos nettiauton tiedot pitää paikkansa - niin automaatin vetopaino useamman satakiloa pienempi kuin manuaalin 1500/1200kg.

Ajoja ei vuosi tasolla montaa tonnia tuskin tulisi, niin automaatti bensalla muuten kiinnostavampi kun polttoainekustannuksilla ei mitään merkitystä.

Oliko noissa jokin hidasalue vaihteissa?
 
Taky sanoi:
Oliko noissa jokin hidasalue vaihteissa?

Ei niissä ollut mitään hidasaluetta. Kiertokytkin oli, jossa asennot Lock-Auto-2WD muistaakseni. Lock oli jonkinlainen sähköinen versio jostakin ”lukosta” joka toimi 30km/h asti, jos nyt pikein muistan.