https://tummennuskalvot.fi/

Sähkäriä pukkaa

Urlaub sanoi:
Toyota Proace EV on jo myynnissä. Härmän hinnat alkavat 46 881,19 eurosta. Henkilöautomalli tulee myös pikapikaa.

https://www.toyota.fi/ajankohtaista/uutiset/proace-ev.json

Eihän siitä ole kuin hetki kun Tojota kehui tulevaisuuden olevan vedyssä, eikä kertonut edes kehittävän "itselataavia" kummempia patteriautoja.

On se vety se voittava ratkaisu. Toki akkuautojen kehittäminen ei ole mitään pois vetyautojen kehittämiseltä - ne projektit tukee toinen toisiansa.
 
googleismyfriend sanoi:
On se vety se voittava ratkaisu. Toki akkuautojen kehittäminen ei ole mitään pois vetyautojen kehittämiseltä - ne projektit tukee toinen toisiansa.

Voipi olla, voipi olla olematta. Ei kannata ennakkoon voittajia julistaa.

Enemmän tarkoitin sitä, että Toyotaa on keskusteluissa käytetty esimerkkinä patteriautoja vastaan kulkevasta strategiasta ja argumentoitu keskustelussa sillä, etteihän Toyotakaan..
 
inspired sanoi:
2019 Toyotan strategiaa päivitettiin nopeammaksi sähköautoilun suhteen. 2020 on Aasiassa tehty jo Chr-pohjalle sähkäriä. 2020-luvun alussa 10 sähkömallia tarjolle maailmanlaajuisesti. Kyllä siellä ollaan suurinpiirtein samassa vauhdissa ku muutkin perinteiset autonvalmistajat.  https://global.toyota/en/newsroom/corporate/28419929.html

Suunta oli kyllä selvä, kun paikallisen Toyota-liikkeen pihalle rakennettiin viime vuonna ainakin kymmenen latauspaikkaa. Sisällä myyjät kyllä vakuuttelivat, että ei Toyota ole tuomassa töpseliautoja markkinoille..
 
Urlaub sanoi:
Toyota Proace EV on jo myynnissä. Härmän hinnat alkavat 46 881,19 eurosta. Henkilöautomalli tulee myös pikapikaa.

https://www.toyota.fi/ajankohtaista/uutiset/proace-ev.json

Eihän siitä ole kuin hetki kun Tojota kehui tulevaisuuden olevan vedyssä, eikä kertonut edes kehittävän "itselataavia" kummempia patteriautoja.

No niimpä on näköjään tullut, aikamoinen tojotalisä hinnassa ja merkille uskolliseen tyyliin varusteet on valittu valmiiksi. Mutta hyvä että saivat myyntiin.
 
Urlaub sanoi:
Voipi olla, voipi olla olematta. Ei kannata ennakkoon voittajia julistaa.

Enemmän tarkoitin sitä, että Toyotaa on keskusteluissa käytetty esimerkkinä patteriautoja vastaan kulkevasta strategiasta ja argumentoitu keskustelussa sillä, etteihän Toyotakaan..

Sitähän se edelleen on. 70 prossaa toyotan EV-strategiasta katetaan tavan hybrideillä ja loput 30 prossaa jää jaettavaksi plugari, BEV ja vetyautoille. Eli vaikka BEV malleja tulee 6 kipaletta, niin se ei ole kokonaisstrategia ala VW. Vaan yksi PIENI osa sitä.
 
googleismyfriend sanoi:
Sitähän se edelleen on. 70 prossaa toyotan EV-strategiasta katetaan tavan hybrideillä ja loput 30 prossaa jää jaettavaksi plugari, BEV ja vetyautoille. Eli vaikka BEV malleja tulee 6 kipaletta, niin se ei ole kokonaisstrategia ala VW. Vaan yksi PIENI osa sitä.

Toyotalla ei ole pakkohyppyä sähköautoihin, kun nykyinenkin hybridimallisto täyttää EU:n päästöleikkurin rajat.

Kun maailman suurin valmistaja siihen pystyy, niin aikalailla turhaa kitinää pienemmiltä, että rajat ovat mukamas liian tiukat.
 
Urlaub sanoi:
Toyotalla ei ole pakkohyppyä sähköautoihin, kun nykyinenkin hybridimallisto täyttää EU:n päästöleikkurin rajat.

Kun maailman suurin valmistaja siihen pystyy, niin aikalailla turhaa kitinää pienemmiltä, että rajat ovat mukamas liian tiukat.

Joo! Ne aloitti liikenteen sähköistämisen oikeasti jo vuonna 1997, eli heillä on aivan jäätävä etumatka kaikkiin muihin. Pitkäjänteinen työ ja tarkkaan harkittu strategia on mahdollistanut tämän tilanteen. Naurettavinta on se, että heillä on edelleen mallistossa myös vapari V8 moottoreita, urheiluautoja ja land cruisereita/hiluxeja.
 
Toyotan on pakko tuoda sähköautoja EU:n alueelle.
Tällähetkellä Toyota alittaa päästörajan mutta ei tulevaisuuden vaatimuksia.

Esimerkiksi ens elokuun jälkeen julkiselle sektorille tulevien autojen tulee alittaa 50g raja Eu-alueella ja siirtymävuosien jälkeen se on 0g. Raja koskee niin hankintaa kuin vuokraamista. Lisäksi kun direktiivissä on kirjoitettu siirtymäkauden tavoite (vähäpäästöisiä autoja 37,5%) niin se taitaa mahdollistaa julkisen puolelle vain täyssähkö autot. Lisäksi direktiivi koskee myös koulukuljetuksia.
Linja-autoilla suoritettaviin ajoihin on sitten eri päästä rajat, mutta käytännössä lienee joko sähkö tai kaasu ainoat vaihtoehdot. Näissä toki rajat tulee vasta uusiin sopimuksiin.
 
googleismyfriend sanoi:
On se vety se voittava ratkaisu. Toki akkuautojen kehittäminen ei ole mitään pois vetyautojen kehittämiseltä - ne projektit tukee toinen toisiansa.

Kerrotko muutamalla sanalla, että mitä se voittaa ja miksi?
 
Urlaub sanoi:
Toyotalla ei ole pakkohyppyä sähköautoihin, kun nykyinenkin hybridimallisto täyttää EU:n päästöleikkurin rajat.

Kun maailman suurin valmistaja siihen pystyy, niin aikalailla turhaa kitinää pienemmiltä, että rajat ovat mukamas liian tiukat.

Ei ihan vielä lukaan loppuun täyttänyt ja uudempaa tilastoa ei vielä ole julkaistu, mutta eiköhän ne muutaman sähköauton rekisteriin jossain päin EU:ta saa, niin pääsevät rajaan. https://www.autostadium.fi/index.php?topic=8495.msg799386#msg799386
 
CarMan sanoi:
Toyotan on pakko tuoda sähköautoja EU:n alueelle.
Tällähetkellä Toyota alittaa päästörajan mutta ei tulevaisuuden vaatimuksia.

Esimerkiksi ens elokuun jälkeen julkiselle sektorille tulevien autojen tulee alittaa 50g raja Eu-alueella ja siirtymävuosien jälkeen se on 0g. Raja koskee niin hankintaa kuin vuokraamista. Lisäksi kun direktiivissä on kirjoitettu siirtymäkauden tavoite (vähäpäästöisiä autoja 37,5%) niin se taitaa mahdollistaa julkisen puolelle vain täyssähkö autot. Lisäksi direktiivi koskee myös koulukuljetuksia.
Linja-autoilla suoritettaviin ajoihin on sitten eri päästä rajat, mutta käytännössä lienee joko sähkö tai kaasu ainoat vaihtoehdot. Näissä toki rajat tulee vasta uusiin sopimuksiin.

Toyota on sen verran pieni tekijä EU:n automarkkinoilla, että tuollaisilla julkisen sektorin hankintojen rajoituksilla ei ole mitään merkitystä sille. Sen markkina osuus EU:n henkilöautomarkkinoilla on alle 6 % ja niillä markkinoilla julkiset hankinnat on kuin hiekanjyvä Saharassa.

Nämä julkisen sektorin päästövaatimukset kuljetuksille ovat jo paikoin aiheuttaneet sen, että tarjouspyyntöihin ei tule yhtään vastausta. Koska suuri osa kuljetuksista on kuitenkin pakko järjestää jotenkin, niin kunnat ovat joutuneet jopa itse investoimaan kalustoon ja sittenkin on ollut vaikeuksia saada kilpailutettua edes kaluston operointia. Veronmaksajille tämä tulee aivan järjettömän kalliiksi, on tehotonta ja aiheuttaa ylimääräistä liikkumista, jolloin ne päästöt eivät välttämättä ole yhtään pienemmät.
 
Penguin sanoi:
Nämä julkisen sektorin päästövaatimukset kuljetuksille ovat jo paikoin aiheuttaneet sen, että tarjouspyyntöihin ei tule yhtään vastausta. Koska suuri osa kuljetuksista on kuitenkin pakko järjestää jotenkin, niin kunnat ovat joutuneet jopa itse investoimaan kalustoon ja sittenkin on ollut vaikeuksia saada kilpailutettua edes kaluston operointia. Veronmaksajille tämä tulee aivan järjettömän kalliiksi, on tehotonta ja aiheuttaa ylimääräistä liikkumista, jolloin ne päästöt eivät välttämättä ole yhtään pienemmät.

Kerrotko lisää?

Itse en muista kuin Hämeenlinnan kaupunkiliikenteen, jossa bussilinjat voitti puskista tullut nuori yrittäjä. Hän tarjosi ajoon biokaasubussit kun kaikki vanhat tekijät tarjosivat dieseleitä. Sitten ihmeteltiin kuinka tässä näin kävi..

https://www.scania.com/fi/fi/home/experience-scania/features/valokeilassa-2020/biokaasubusseja-hameenlinnaan.html


On se nyt ihme touhua, jos kuljetusyritys ei osaa laskea tarjousta vaaditulla kalustolla. Jos kalusto on kalliimpaa niin tarjottava hinta sen mukaisesti. Ei kilpaileva yritys niitä sen halvemmalla saa.
 
Ei hulllumpi....


https://www.autoexpress.co.uk/toyota/353802/toyota-bz-electric-car-kick-brands-ev-revolution-pictures


url]
 
Lakari sanoi:
Olisiko nuo kuvat kuitenkin vielä renderöintiä? Joku taiteilija tehnyt valistuneen arvauksen ulkonäöstä? Artikkelissa sanotaan "our exclusive images preview how it could look"

Kuvissa näkyy tuon taiteilijan nimikin eli Avanvarii. Tuo sama on tuottanut noita arvailuja monista muistakin tulevista autoista. Ei siis ole kuvia oikeasta autosta, vaan tämän taitelijan mielikuvituksen tuotetta