https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Tesla Model S

tunnelma

Sisäänajettu
Liittynyt
25.11.2017
Nykyisen kiesin leasing-sopimuksen loppusuora alkaa olla käsillä ja pikkuhiljaa pitää ruveta sovittelemaan jonkun merkin ostohousuja jalkaan... Uusi tai uudehko Model S tässä vahvana ehdokkaana.

Käytettyjen tarjonnassa näkyy hyvin vähän kermanväristä sisustusta, onko se luonnossa niin kamalan näköinen ettei kukaan sitä halua? Teslan kuvassa näyttää (tietysti) mielestäni oikein hyvältä.

Konfiguraattorissa ei ole takalasien tummennusta valittavissa, eikö sitä tosiaan saa tehtaalta? Vähän pöljältä tuntuisi asennuttaa jotain muovikalvoa tämän hintaluokan uuteen autoon...
 
Tuon suhteen musta on parempi, mutta ei vaalea paha ole jos ei käytä farkkuja.
 
Tehtaalta ei saa tummennuksia, mutta kalvoilla saa sitten sellaisen kun haluaa.
 

Liitteet

  • IMG_20201018_182452.jpg
    IMG_20201018_182452.jpg
    94,9 KB · Katsottu: 454
jantsa sanoi:
Tehtaalta ei saa tummennuksia, mutta kalvoilla saa sitten sellaisen kun haluaa.

Kiitoksia vastauksista. Mitenkäs sitten nuo vanneasiat, kaipa tarvikevanteisiin voi luottaa siinä kuin muidenkin merkkien kohdalla?
 
Ehkä jos ovat ilmoitetut sopivaksi Teslaan, ihan tavallisen vanteen kantavuus ei riitä. Omassa tasan kahden tonnin livepainoautossani on etupään kapeammat vanteet painavemmat juurikin tuon kantavuuden vuoksi (?!).
 
tunnelma sanoi:
Kiitoksia vastauksista. Mitenkäs sitten nuo vanneasiat, kaipa tarvikevanteisiin voi luottaa siinä kuin muidenkin merkkien kohdalla?

Se reilu 3k€ mitä tesla pyytää talvirankaista ja vanteista on aika suolainen. Muista kuitenkin että auto luovutetaan AINA ja poikkeuksetta kesäkiekoilla jos et oo teslalta hankkinu talvirenkaita. Vieressä on autoklinikka jossa saat vaihdettua omat talvikiekot.

Valkonen ja kerma molemmat hyvännäkösiä sisällä. Omituista on että valkoinen feikkinahka tuntuu hieman pehmeämmältä kuin musta.

21” kiekot tuntuu ja näyttää parhaimmalta 😀

Luovutuksessa kannattaa olla tarkkana. Itelläkin oli syvä naarmu toisessa ovessa.
 
Kun täällä lienee Model S -miehiä paikalla, niin suositelkaapa kesärenkaita? Hiljainen ja kevyesti rullaava 19” vanteelle?

Tiedän toki että talvi on tulollaan. Talvirenkaat on jo, mutta uudet kesärenkaat tarvitaan tulevalle kesälle
 
Makela sanoi:
Kun täällä lienee Model S -miehiä paikalla, niin suositelkaapa kesärenkaita? Hiljainen ja kevyesti rullaava 19” vanteelle?

Tiedän toki että talvi on tulollaan. Talvirenkaat on jo, mutta uudet kesärenkaat tarvitaan tulevalle kesälle

Ei tuo kysymys varmaankaan ole teslaan liittyvä, ja kannattaa valita testien mukaan mahdollisimman hiljainen rengas, mahdollisimman kapea ja mahdollisimman korkealla profiililla. Michelin tai Continental ei yleensä petä.

Hyvin harva autoilija pystyy vertailemaan eri renkaiden äänekkyyttä omassa autossaan, kun alla on vain ne yhdet renkaat jotka koetaan joko hiljaisiksi tai äänekkäiksi.
 
Niillä testeillä voi heittää vesilintua, jos rengaskoko ei ole sama omassa autossa ja testatussa renkaassa, koska et voi tietää onko erikokoinen rengas rakenteellisesti identtinen.
 
Tesla Model S Plaid on nyt tilattavissa konfiguraattorissa. 140990€, 0-100km/h alle 2.1s, 840km toimintasäde..

Lähetetty minun SM-A505FN laitteesta Tapatalkilla

 
drT sanoi:
Tesla Model S Plaid on nyt tilattavissa konfiguraattorissa. 140990€, 0-100km/h alle 2.1s, 840km toimintasäde..

Alkaa olla speksit aika kohdillaan. Hintalappu noissa hyperautospekseihin nähden suorastaan halpa, mutta aivan liian kaukana omaan lompakkoon nähden.
 
Tänään oli ensimmäinen kerta, kun pääsin ajamaan Teslalla. Autona Model S Raven -19.

Valitettavasti oli jo pimeää ja pikitielläkin jotain jääntapaista pinnalla, sisustan laatuvauikutelma oli ok, nitinäitä/natinoita ei kuulunut, ohjaus ja ohjauspyörä oli oikein jämäkän tuntuinen, toki alla kitkat 19”. Täytyy myötää että tuo voimalinja on kyllä koukuttava. Tehoa enemmän kuin tarpeeksi ja kaikesta paistaa läpi vaivattomuus ja helppous.

En oikein keksi mitään moitittavaa ko. kulkineesta. No hinta ehkä omalta kohdalta ja äänieristys voisi olla parempi. Ehkä hiemän yllättäen oma Camry (johon toki tehty erittäin kattava äänieristys), oli 100kmh vauhdissa hivenen hiljaisemman kuuloinen, ainakin semmoinen kumina puuttui, toki Teslassa leveämmät kumit.

Täytyy ottaa jokin sähkis seuraavaan parivuotissuunnitelmaan, tällä hetkellä Model 3 SR+ tai ID3 on ehkä vahvimmat kanditaatit.
 
Jos olisin autoon laittamassa 140ke, Tesla S plaid olisi ostoslistalla viimeisenä, jos se listalle edes pääsisi. Suorituskyky kiihdytettäessä on kova, mutta maantiellä niillä ei taida yli 95 km/h päästäkään, enkä ainakaan ole asianmukaisesti etenevää teslaa vielä nähnyt
 
Sukjone sanoi:
Jos olisin autoon laittamassa 140ke, Tesla S plaid olisi ostoslistalla viimeisenä, jos se listalle edes pääsisi. Suorituskyky kiihdytettäessä on kova, mutta maantiellä niillä ei taida yli 95 km/h päästäkään, enkä ainakaan ole asianmukaisesti etenevää teslaa vielä nähnyt

Joo parasta vaan pitäytyä corollassa. Sillä pääsee vaikka kuinka kovaa 😅🤷🏻‍♂️
 
Sukjone sanoi:
Jos olisin autoon laittamassa 140ke, Tesla S plaid olisi ostoslistalla viimeisenä, jos se listalle edes pääsisi. Suorituskyky kiihdytettäessä on kova, mutta maantiellä niillä ei taida yli 95 km/h päästäkään, enkä ainakaan ole asianmukaisesti etenevää teslaa vielä nähnyt
Eikös tässä Plaidissä ala olla jo tankissa sen verran kantamaa, että ei välttämättä joka laturilla tarvi pysähtyä tai vaihtoehtoisesti ajaa +10 -10 sijasta?
 
Sukjone sanoi:
Jos olisin autoon laittamassa 140ke, Tesla S plaid olisi ostoslistalla viimeisenä, jos se listalle edes pääsisi. Suorituskyky kiihdytettäessä on kova, mutta maantiellä niillä ei taida yli 95 km/h päästäkään, enkä ainakaan ole asianmukaisesti etenevää teslaa vielä nähnyt

Tää on taas tätä provoamista ja kirjoittajan omaa pahan olon/ kateuden purkua vailla mitään totuusperää jota teslaketjuihin voi suoltaa täysin huoletta ja muissa ketjuissa palkitaan banneilla.
 
ePa sanoi:
Eikös tässä Plaidissä ala olla jo tankissa sen verran kantamaa, että ei välttämättä joka laturilla tarvi pysähtyä tai vaihtoehtoisesti ajaa +10 -10 sijasta?

Plaid on voimalinja jota ei vielä saa, tilata kai voi. Raven on MSn viimeisin iso voimalinjapäivitys jossa edessä oleva induktiomoottori vaihtui pihimmäksi  M3 kestomagneettimoottoriksi ja oli muitakin energiatehokkuuteen liittyviä viilauksia.

Raven on kait jotain about 10 pinnaa pihimpi kuin vanhemmat MSt.

Ei taida olla vielä tietoa mitä muuta eroa Plaid tuo Raveniin kuin kolmannen moottorin.
 
Eikö tuolla kolmannella moottorilla saa tehtyä torque vectoring toiminnon? Käsiittäkseni osaltaan juuri tuohon toimintoon perustuu häkellyttävät kierrosajat tuolla Laguna Secassa?
 
ePa sanoi:
Eikös tässä Plaidissä ala olla jo tankissa sen verran kantamaa, että ei välttämättä joka laturilla tarvi pysähtyä tai vaihtoehtoisesti ajaa +10 -10 sijasta?

Juu, Jos käyttää Teslan superchargeria, niin ero on ehkä 2 min lisää latausaikaa laturilla.