https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Dacia Elektro-SUV

Taky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
https://futurezone.at/produkte/dacias-kompaktes-elektro-suv-soll-nur-15000-euro-kosten/400698563

Dacias kompaktes Elektro-SUV soll nur 15.000 Euro kosten

46-114932938.jpg

 
Meille kielitaidottomille: Googlen kääntäjä selvityi koitoksesta kohtuullisen ymmärrettävästi.

[noae]
Dacia's compact electric SUV should cost only 15,000 euros
Renault could bring with its subcontractor Dacia one of the cheapest electric cars on the market.

Renault wants to bring the cheap electric SUV K-ZE under its sub-brand Dacia in Europe on the market. At least that is what the German magazine Auto, Motor und Sport reports . In China , the car is sold converted from 7900 euros. It should not be that cheap in Europe , but according to an internal Renault event, one expects a "realistic price" of around 15,000 euros for Germany .

It can be assumed that the car should be sold at a similar price in Austria as soon as it arrives on the German market. One of the reasons for the higher price is that the car still has to be adapted in accordance with legal requirements in Europe , for example with regard to safety equipment.

In addition, subsidies for the purchase of private vehicles could be striking in Austria . The purchase of an electric car with pure electric drive or a fuel cell vehicle will be funded with 3,000 euros. A full-blown SUV is not available at the low price.

The Renault or Dacia K-ZE is smaller than Renault's E-car Zoe. The model was first shown under the name Renault City K-ZE at the Shanghai Auto Show 2019. The electric motor has a power of 33 kW and a maximum torque of 125 Nm. The maximum range with a load according to the NEFT standard is 270 kilometers. Market launch could be 2021.
[/noae]
 
"The electric motor has a power of 33 kW and a maximum torque of 125 Nm."

Nyt on kyllä tykkipeli, kiihtyyköhän tuo sataseen ikinä  ;)
 
^ Hurjapeli. Voikohan tuota edes autoksi kutsua? :) Onhan siinä neljä mustaa pyörää, kai se on auto  :rolleyes:
 
Mutta kivan näköinen ja se on paljon se!
Mihin hittoon kaikilla on kiire?
 
Varmasti noillakin tehoilla kulkee vähintään raskaan liikenteen tahtiin. Sillä pärjännee kaikilla Suomen teillä kunhan varaa matkantekoon aikaa.
 
skiri sanoi:
"The electric motor has a power of 33 kW and a maximum torque of 125 Nm."

Nyt on kyllä tykkipeli, kiihtyyköhän tuo sataseen ikinä  ;)

Prikulleen saman verran tehoa (33 kW/45 ghp) kuin ekassa omassa autossani ysärillä. B-Corsalla tuli otettua useammat sakot ja ohitettiin ihan kohtuullinen määrä rekkojakin. Toki se vaati suunnitelmallisuutta, mutta kuitenkin. Okei, Alpeilla se tuntui hyytyvän..

Uskallan veikata, että 0-50 km/h on tällä sähkö-Dacialla kovempi kuin keskiverto perheautolla.
 
Eiköhän tuossakin ole se kastijako että Dacia on halpis ja sähköautokin on silloin pienempitehoinen, ja parempaa kaipaava katselee sitten Renun suuntaan.
 
Tämä kun olisi seat, vw, skoda tai mikä tahansa oikea merkki niin täällä oltaisiin liput salossa, mutta kun on dacia niin pakko olla huono.
 
vegelius sanoi:
Tämä kun olisi seat, vw, skoda tai mikä tahansa oikea merkki niin täällä oltaisiin liput salossa, mutta kun on dacia niin pakko olla huono.

Ei oltaisi. Kyllä kritiikkiä tulee liian pienitehoisille autoille oli valmistaja mikä hyvänsä. Tuolla ei pääse edes suurinta sallittua motarilla, paitsi ehkä talvella. En minä ainakaan haluisi olla tien tukkeena tuollaisella, vaikka siinä olisi millaiset olympiavolkkarin logot.
 
Tää on selkeesti Asconin auto !!!

;) vitsi vitsi....onko tässä hyvät kaukovalot :)

Ps. Jospa korealaiset on jo varautuneet siihen että suomessakin tullaan pudottamaan maksiminopeudet 100kmh lähivuosina teiden kunnon takia....???
 
repomies sanoi:
Ei oltaisi. Kyllä kritiikkiä tulee liian pienitehoisille autoille oli valmistaja mikä hyvänsä. Tuolla ei pääse edes suurinta sallittua motarilla, paitsi ehkä talvella. En minä ainakaan haluisi olla tien tukkeena tuollaisella, vaikka siinä olisi millaiset olympiavolkkarin logot.

Jos tuohon suhtautuu, kuten kunnon kaupunkiautoon kuuluukin, eikä ole aikeissakaan ikinä koskaan milloinkaan mennä isolle tielle, niin mikäs tuossa. Veikkaan, että sähkömoottori tekee tuosta riittävän ripeän kaupunkiajoon.
 
Koivari sanoi:
Ei tule Dusterin korvaajaa tästä vekottimesta.

Jos siinä on tehoa puolet vähemmän kuin 900cc cliossa ja neliöitä vähemmän kuin Zoe:ssa niin tuskin on tarkoitettukkaan.

Koomista vastarintaa nokivasaramiehiltä 😁

Jos tuollainen suomen markkinoille joskus laskeutuu, niin ei sitä ole pakko ostaa. Kyllä tuollaisen joku vihervassari kauppakassiksi ostaa ja on siihen varmasti ihan tyytyväinen.
 
Mielestäni tuohon tulee suhtautua kuten vaikkapa sähkö-Miihun. Ulkonäkö parempi, mutta muutoin ottaa kuokkaan ilmeisesti valtaosalla ominaisuuksista ja myös hinnalla suhteessa voimalinjaan. Mikäli Daciassa olisi akkukapasiteettia ja voimaa tuplaten, niin olisi oikein loistava kakkosauto ja kaupunkikinneri. Toki kaupungissa tuolla pärjää ihan tuollaisenaan, mutta hinta ei silloin saa olla Suomessa Dusterin hintaluokassa.
 
^Sehän on sähköauto ja ne näköjään maksavat enemmän kuin vastaava polttis. Onhan Dacialla Sandero 12 000€ hintaluokassa. Jos tuo on samaa kokoluokkaa niin hinta kohtuullisesti linjassa.
 
Mutta Suomessa tuo Dacia tullee maksamaan saman verran kuin Mii ja sähkö Mii/eUP/Citigo on paremmalla voimalinjalla kuin halpismerkiksi mielletty Dacia. Jos tuossa Elektro-SUV:ssa olisi vaikka se Miin akusto ja moottori, niin voisin ehdottomasti harkita Daciaa meille kakkos/kolmosautoksi. Nyt se on käyttökelvoton, kun autolla pitäisi satunnaisesti pystyä ajamaan pidempää siirtymää ja jopa moottoritietä, selkeä kaupunkiauto tuollaisenaan.
 
Onhan tuo komeamman näköinen kuin tilaamani Mii, sen myönnän minäkin. Speksaus on vaan mennyt hiukan mönkään, toinen sähkömoottori vielä ja sen avulla neliveto, hintaa tonni lisää, niin tuo myisi älyttömän hyvin.
 
^Epäilen, ettei Dacia myy koskaan hyvin Suomessa. Sen kuljettajaa epäillään köyhäksi eikä ihminen halua sellaista riskiä ottaa 8)
 
antsu sanoi:
^Epäilen, ettei Dacia myy koskaan hyvin Suomessa. Sen kuljettajaa epäillään köyhäksi eikä ihminen halua sellaista riskiä ottaa 8)
Täällä syrjäseudulla pitävät ökyrikkaana jos joku uuden auton ostaa, vaikka se olisi Daciakin.