https://tummennuskalvot.fi/

X-Trail 2014-

Marty McFly

Klassikkoainesta
Liittynyt
22.12.2013
Uusi X-Trail on esitelty Frankfurtin autonäyttelyssä viime syksynä, ja maahantuojan edustajan (oli Jumbossa esittelemässä uutta QQ:ta eilen 16. maaliskuuta) mukaan yksi esisarjan yksilö saadaan maahan näytille jo ihan lähiaikoina. Varsinaisia tuotanto-autoja saadaan näillä näkymin odotella loppukesälle, tod. näk elokuulle.

X-Trail korvaa poistuneen QQ+2:n, ja alkaen-hinnat mallit eli etuvetoset ja peruskoneella olevat karvalakkimallit pyritään asemoimaan hinnaltaan vastaamaan vastaavaa CR-V:tä tai CX-5:ttä, eli jonkun verran alle 30k€. Auto on ilmeisesti lähtökohtaisesti 5-paikkainen, ja 7-paikkaisus tullee maksamaan hieman extraa. Huippumalli eli 4x4 dieselautomaatti kaikilla herkuilla tullee olemaan hinnaltaan kuten vastaava CX-5 tai RAV4, eli siinä 50k€:n tietämillä, tosin RAV4:sta kuten muutakaan tämän keskikokoluokan katumaasturia ei saa 7-paikkaisena. Hinnaltaan lähimmät muut 7-paikkaiset taitavat olla Kia Sorento, Hyundai Santa Fe ja (markkinoilta poistuva) Chevrolet Captiva, mutta ne taitavat olla ainakin puolinumeroa suurempia kuin uusi X-Trail, joka tullee suurin piirtein olemaan ulkomitoiltaan poistuneen QQ+2:n kokoinen.

Mielenkiinnolla odotellaan.

Nissan-X-Trail_2014_800x600_wallpaper_14.jpg


Nissan-X-Trail_2014_800x600_wallpaper_17.jpg


Nissan-X-Trail_2014_800x600_wallpaper_1c.jpg


Nissan-X-Trail_2014_800x600_wallpaper_1d.jpg


Nissan-X-Trail_2014_800x600_wallpaper_1e.jpg
 
Muuten hyvä mutta 4x4 dieselautomaattia ei ole ainakaan tänä vuonna vielä tulossa. Konevalikoima tulee olemaan sama kuin Qashqaissa eli ns. top of the range malli tulee olemaan 1.6dci 130hp 4x4 Tekna manuaalivaihteilla.
Kuten Qashqaissa, automaatin saa vain etuvetoisiin malleihin.

Auto on kyllä muuten tosi hieno. Hinta vaan tulee varmasti karkaamaan käsistä. Minä henk.kohtaisesti epäilen hintojen olevan lähempänä RAV4 ja CRV alkaen hintoja kuin alle 30t€ hinnat alkaen. Eli oltaneen jossain 35t€ paremmalla puolen lähtöhinnalla ja siitä sitten varusteiden ja moottorin + vetotavan mukaan lisää tonneja hintaan.
 
TM:stä lainattua:
Nissan on julkistanut Qashqain isoveljen eli X-Trailin hinnat ja ne lähtevät vajaasta 32 000 eurosta.

Uuden Qashqai-sukupolven myötä Nissan hautasi 7-paikkaisen Qashqai +2:n ja sen paikan ottaa mallistossa saman kuljetuskapasiteetin tarjoava X-Trail. Muutos vaikuttaa järkevältä, sillä Qashqai +2 oli vähän outolintu automarkkinoilla ja X-Trail puolestaan jäi marginaalimalliksi.

Nyt uudella asemoinnilla X-Trail vaikuttaa vähän Qashqaita kookkaammalta mallilta, jonka muotoilussa on sopivasti yhtäläisyyttä. Ensimmäisenä on hinnoiteltu vain X-Trail 130dCi Visia 2WD 6MT. Virallinen mallimerkintä kertoo 31 891 euroa maksavasta autosta kaiken oleellisen. Se on etuvetoinen, varustettu kuusivaihteisella käsivalintaisella vaihteistolla ja keulalta löytyy 96 kW kehittävä 1,6-litrainen turbodiesel.
Eli jos verrataan qq+2:n halvimpaan disuun, niin nousua vaivaiset 4 tonnia, eikä tuohon taida edes sisältyä niitä kahta+ paikkaa. Taisi Nissanilta pikkuisen lipsahtaa pieleen malli politiikka...
 
Joo, aika kova on hintaero isommasta tavaratilasta. QQ:n paras malli maksaa nyt n. 35k€, eli samaa kavaa noudattaen X-Trail maksanee 40k€. Sitten kun tuohon tulee vielä dieselin ja nelivedon kaveriksi automaattilaatikko, niin hinta pompannee vielä pari tonnia. Tosin tämän kokoisessa autossa 130hp 1.6l diesel ei ole raketti, joten voisiko odottaa että jossain vaiheessa tulee vielä 2 litrainen dieselkin nelivetoautomaatilla malliston yläpäähän?
 
Eikös tuo hinnoittelu ole aika samaa luokkaa kuin QQ+2:ssa oli?

Ainakin mulla lukee nykyisen QQ+2 tarjouspaperissa varusteineen autolle hintalapussa rapiat 41t €. Toki mulla onkin tuo möhkö 2.0 dCi jonka päästöt on kyllä viime vuosituhannelta.

Mielestäni melkeinpä maltillinen hinnoittelu. Toki tuo on viisipaikkaisen hinta ja 5-paikkainen 130 hp dci Tekna varusteilla on todennäköisesti tuon 40t € jos samassa suhteessa mennään. 7-paikkaisen lisä on oletettavasti 1000 - 1500 € lisää. Eli "pahimmillaankin" jäätäneen alle 45t €. Ei nyt niin paha kuin odotin että olisi.

Toki moottorina on vain tuo 130hp 1.6 dci eikä edes automaattia ole tarjolla.

Ja Martylle. Tuskin tulee, kun moottorit on samat kuin Renaultilla ja heillä ei enää 2.0 dci moottoria ole tarjolla henkilöautoissa.
 
Marty McFly sanoi:
Näinpä se taitaa olla. Tosin pikaisella googlauksella löytyi alkuvuodesta lanseerattu 160hp/380Nm versio samasta 1.6l dieselistä: http://media.renault.com/global/en-gb/renault/Media/PressRelease.aspx?mediaid=55061

Tämä todennäköisesti löytänee tiensä X-Trailin nokalle jossain vaiheessa.

Tuo tosiaan on tulossa Rellulle. Eiköhän tämä, kuten kirjoititkin, X-Trailin nokalle myös eksy ja miksei myös Qashqain. Todennäköisesti tämän moottorin saa sitten myöhemmin automaatti + neliveto yhdistelmällä. Tuohon pienitehoisempaan 1.6:een en usko että tuota yhdistelmää tullaan näkemään. Se on siinä joko tai.
 
downtime sanoi:
...Todennäköisesti tämän moottorin saa sitten myöhemmin automaatti + neliveto yhdistelmällä. Tuohon pienitehoisempaan 1.6:een en usko että tuota yhdistelmää tullaan näkemään....

Juurikin noin.

Tuosta tehokkaammasta dieselistä saa sitten tietenkin pyytää pari tonnia extraa. Eli jos 130hp dieselnelikko Tekna varusteilla maksaa tuon ennakoidun 39900€, niin automaatti lisännee hintaa n. 2500€, kolmas istuinrivi n. 1500€ ja tehokkaampi kone n. 2000€, jolloin ollaan n. 46k€:ssa. Tuohon päälle talvikumit 1000€, Webasto 2000€ ja toimituskulut 600€ niin ollaan juuri alle 50k€:ssa. Halpaa vai kallista? Vai juuri sopivaa?

Tosin pitäneen muistaa, että todeddäköisesti tämänkin auton myyntivolyymistä vain murto-osa tulee olemaan varustettu kaikilla herkuilla, ja todennäköisesti myydyimmäksi malliksi tulee 5-paikkainen Acenta varusteilla oleva etuvetoinen 130hp manuaalidiesel hintaluokassa 35k€.
 
Marty McFly sanoi:
Juurikin noin.

Tuosta tehokkaammasta dieselistä saa sitten tietenkin pyytää pari tonnia extraa. Eli jos 130hp dieselnelikko Tekna varusteilla maksaa tuon ennakoidun 39900€, niin automaatti lisännee hintaa n. 2500€, kolmas istuinrivi n. 1500€ ja tehokkaampi kone n. 2000€, jolloin ollaan n. 46k€:ssa. Tuohon päälle talvikumit 1000€, Webasto 2000€ ja toimituskulut 600€ niin ollaan juuri alle 50k€:ssa. Halpaa vai kallista? Vai juuri sopivaa?

Veikkaan että veikkaat aika lähelle oikein hinnan suhteen :) Eli ollaan kuitenkin melko lailla samassa hintaluokassa kuin poistuva X-Trail. Toki lähtöhinta ja hinnat suhteutettuna muihin saadaan näyttämään halvalta kun käytetään noita Visiaa ja Acentaa etuveto+manuaali referenssinä. Mutta kun esim. poistuvaa X-Trailia ei edes saa etuvetona, niin siihen on vähän vaikeaa verrata. Sitten kun tähän lyödään neliveto ja vähän herkkuja niin hops kun hinta pompsahtaa.

Ja minä kun en edelleenkään ymmärrä kuka ostaa tämmöisen auton etuvetona?

Tosin pitäneen muistaa, että todeddäköisesti tämänkin auton myyntivolyymistä vain murto-osa tulee olemaan varustettu kaikilla herkuilla, ja todennäköisesti myydyimmäksi malliksi tulee 5-paikkainen Acenta varusteilla oleva etuvetoinen 130hp manuaalidiesel hintaluokassa 35k€.

Kyllä. Ja tuo hinta ei kyllä minusta enää ole hirveän halpa :)
 
downtime sanoi:
Veikkaan että veikkaat aika lähelle oikein hinnan suhteen :) Eli ollaan kuitenkin melko lailla samassa hintaluokassa kuin poistuva X-Trail. Toki lähtöhinta ja hinnat suhteutettuna muihin saadaan näyttämään halvalta kun käytetään noita Visiaa ja Acentaa etuveto+manuaali referenssinä. Mutta kun esim. poistuvaa X-Trailia ei edes saa etuvetona, niin siihen on vähän vaikeaa verrata.

Saapas. Kumpaakin edeltävää X-trailia on ollut tarjolla myös etuvetoisena. Suomessa nyt ylipäätään on yleensä rajoitetut mallistot myynnissä, joten ei kannata liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä tehdä Härmän mallistojen mukaan.

http://cars.uk.msn.com/reviews/nissan-x-trail-2wd-review-2005-2008


downtime sanoi:
Sitten kun tähän lyödään neliveto ja vähän herkkuja niin hops kun hinta pompsahtaa.

Näin on ja sama "vika" se on kilpailijoissakin.
 
Urlaub sanoi:
Saapas. Kumpaakin edeltävää X-trailia on ollut tarjolla myös etuvetoisena. Suomessa nyt ylipäätään on yleensä rajoitetut mallistot myynnissä, joten ei kannata liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä tehdä Härmän mallistojen mukaan.

http://cars.uk.msn.com/reviews/nissan-x-trail-2wd-review-2005-2008

No lähinnä tarkoitin meidän Härmä-markkinoitamme :)

Näin on ja sama "vika" se on kilpailijoissakin.

Kyllä kyllä, mutta kun tuolla rahalla alkaa jo saamaan vähän muutakin kuin Nissanin. Kyse ei kuitenkaan ole premium-leimaisesta tuotteesta.
 
downtime sanoi:
Kyllä kyllä, mutta kun tuolla rahalla alkaa jo saamaan vähän muutakin kuin Nissanin. Kyse ei kuitenkaan ole premium-leimaisesta tuotteesta.

Jos premiumia hakee, niin miksi edes katsella Nissaneita? Tai Volkkareita, Hondia tai Tojotia, korealaisista puhumattakaan?

Kaikki eivät edes hae premiumia ja osa haluaa nimenomaisesti pysytellä erossa niistä imagohaitan vuoksi.
 
^Tästä aiheestahan voisi perustaa uuden, oman ketjunsa tyyliin "Hyvin varusteltu tavisauto vai kulimalli premium?" Aihehan on kuitenkin monelle etenkin työsuhdeautoilijalle hyvinkin tuttu, eli otanko esim. Insignian kaikilla mausteilla ja nelivedolla vai about saman hintaisen (ankean) bisneskuli A4:n? Heitin merkit ja mallit ihan lonkalta, en tiedä ovatko nuo edes lähelläkään samanhintaisia.
 
Urlaub sanoi:
Jos premiumia hakee, niin miksi edes katsella Nissaneita? Tai Volkkareita, Hondia tai Tojotia, korealaisista puhumattakaan?

Kaikki eivät edes hae premiumia ja osa haluaa nimenomaisesti pysytellä erossa niistä imagohaitan vuoksi.

No vaikka noin. Kunhan nyt heitin hintatasosta johonkin vertaavan kommentin. Kun sehän tässä nimenomaan on, ne jotka Nissania katselevat eivät yleensä siihen laita sitä summaa mitä premiumiin laitetaan, eivätkä edes halua laittaa. Kysymys siis kuuluukin, miksi sellaista siis täällä edes tarjotaan  asiakkaille?
Jos katsotaan Qashqain myyntiä niin suurin osa on acenta tai acenta business malleja etuvetona ja pienimmällä bensamoottorilla, joka nyt sentään on turbollinen.
Toki halutaan laventaa mallitarjontaa jotta saadaan myös marginaaliasiakkaita, mutta kannattaako se?
Jos massalle menee tarpeeksi niin onko marginaalista tuleva kate sellainen että niitä kannattaa myydä?

Ja sori nyt menee kyllä vähän jo aiheen vierestä. Mutta hinnoittelua todella ihmettelen kun kyse on kuitenkin "vain" Nissanista :)
 
downtime sanoi:
Kysymys siis kuuluukin, miksi sellaista siis täällä edes tarjotaan  asiakkaille?
Jos katsotaan Qashqain myyntiä niin suurin osa on acenta tai acenta business malleja etuvetona ja pienimmällä bensamoottorilla, joka nyt sentään on turbollinen.
Toki halutaan laventaa mallitarjontaa jotta saadaan myös marginaaliasiakkaita, mutta kannattaako se?
Jos massalle menee tarpeeksi niin onko marginaalista tuleva kate sellainen että niitä kannattaa myydä?

Ei kai se sen kummempaa ruksimista ole tilauksen kannalta kuin mikä varustetaso ja väri valitaan tai mikä voimalinja valitaan? Hyvin suunnitellulla kokoonpanolinjalla sitten palikat vaan kasaan...

Eikös nuo ARVIOIDUT hinnat ole aika yksiin vaikka Kian tai Hundain kanssa? Nekin on "vain" aasialaisia  8) Toisaalta edellinen Qashqai oli suorastaan edullinen kun vaatimuksena oli diesel, 4 wd ja momentinmuunnin automaatti, vaikka hintaa tuli n. 42 000 eur
 
Sande sanoi:
Ei kai se sen kummempaa ruksimista ole tilauksen kannalta kuin mikä varustetaso ja väri valitaan tai mikä voimalinja valitaan? Hyvin suunnitellulla kokoonpanolinjalla sitten palikat vaan kasaan...

Eikös nuo ARVIOIDUT hinnat ole aika yksiin vaikka Kian tai Hundain kanssa? Nekin on "vain" aasialaisia  8) Toisaalta edellinen Qashqai oli suorastaan edullinen kun vaatimuksena oli diesel, 4 wd ja momentinmuunnin automaatti, vaikka hintaa tuli n. 42 000 eur

Onhan ne, ja minusta nuo onkin ylihinnoiteltuja.

Ja totta, tämä edellismallin +2 on minustakin halpa siihen nähden mitä sillä rahalla sai. Ja täytyy muistaa, että kun tuo uusi x-trail nimenomaan korvaa qq+2:n eikä varsinaisesti x-trailia, on hinta minusta vähän liian kova.
 
downtime sanoi:
Ja totta, tämä edellismallin +2 on minustakin halpa siihen nähden mitä sillä rahalla sai. Ja täytyy muistaa, että kun tuo uusi x-trail nimenomaan korvaa qq+2:n eikä varsinaisesti x-trailia, on hinta minusta vähän liian kova.

Milläs tavoin tai millä perusteella III-kopan X-trail ei olisi vanhan X-trailin korvaava malli?

Ei se II-kopan X-trailikaan mikään myyntitilastojen kingi ollut, kuten ei mikään saman luokan nelivetoinen auto, mutta halvahkoa puolimaasturia kaipaaville se oli ihan ok peli. Eikö tämä uusi (nelivetoisena) täytä saman tarpeen vai onko tämä jotenkin kevyempi?

Nissanillahan on tarjolla myös perinteinen Patrol, joka on sitten vastaus oikeaa maasturia tarvitseville. Suomessa ei sitäkään myydä, mutta saahan niitä ulkomailta.
 
Urlaub sanoi:
Milläs tavoin tai millä perusteella III-kopan X-trail ei olisi vanhan X-trailin korvaava malli?

Semmoinen kuva tuosta vaan jäi kun Nissan ilmoitti että +2 QQ:ta ei tule vaan X-Trail korvaa sen. Mutta kun speksejä katsoo niin kyllä ainakin mittojen puolesta näyttää istuvan enemmänkin vanhan X-Trailin päälle.


Ei se II-kopan X-trailikaan mikään myyntitilastojen kingi ollut, kuten ei mikään saman luokan nelivetoinen auto, mutta halvahkoa puolimaasturia kaipaaville se oli ihan ok peli. Eikö tämä uusi (nelivetoisena) täytä saman tarpeen vai onko tämä jotenkin kevyempi?

Niin enhän sitä kyllä missään väittänytkään etteikö täyttäisi Ihmettelin että kuka näitä etuvetoisena viitsii ostaa....ja tuolla vanhan x-trailin ulkomuodolla en ihmettele yhtään miksei myynyt.
 
downtime sanoi:
Niin enhän sitä kyllä missään väittänytkään etteikö täyttäisi Ihmettelin että kuka näitä etuvetoisena viitsii ostaa....
Smurffibussiin ei tarvita nelaria, mutta korkeus on iso plussa kun niitä metrin halkoja köyttää heittoistuimiin.
 
Urlaub sanoi:
Nissanillahan on tarjolla myös perinteinen Patrol, joka on sitten vastaus oikeaa maasturia tarvitseville. Suomessa ei sitäkään myydä, mutta saahan niitä ulkomailta.
Ja tuohon väliin vielä Pathfinder. Sitä kai saa Suomestakin.
 
Trollsten sanoi:
Ja tuohon väliin vielä Pathfinder. Sitä kai saa Suomestakin.

Ja vielä Murano, niille jotka hakevat ennemminkin jenkkityyliä.

Ei ole tullut huomattua, että Nissanilla taitaa olla markkinoiden laajin valikoima erilaisia SUVeja. Juke, Qashqai, X-trail, Murano, Pathfinder ja Patrol tekee 6 eri mallisarjaa ja pickupit vielä päälle.
 
Ja aikamoisena offimutuna, vennäänpojat tuntuu tykkäävän Nissanista(kin) kun itärajan turistikeskuksissa ja muuallakin Pathfinder on aika yleinen halvemmanpään maasturi joita venäjänkilvissä näkee. Vuokatissakin aika usein näkyy. Kerran oli jäähallin päädyssä kolme venäläistä Pathfinderia yhtäaikaa.
 
Pääsiäisen aikaan Pohjois-Norjassa laskureissulla käydessä, näkyi X-Trail olevan selkeästi yleisin semimaasturi omassa luokassaan. Niitä tuli vastaan keskimäärin kaksi kymmenestä Lyngenin ja Tromsøn alueella. Kenties yksi suosituimmista henkilöautoista tuolla.

Ihan hämmensi.
 
Pääsin tänään kylmätyypittään uuden Xtrailin. Auto oli ns 0-sarjan auto eli ajaa ei saanut.
Auto kai lauantaihin asti Tampereen Autokeskuksessa.

Autohan on hyvin samanlainen kuin Qashqai- yllättävän pieni on koko erokin. Omaan mieleen on Qq fiksumpi kun tämän hetken tiedoilla kone/vaihde-linja ovat molemmissa samat- itse tuskin olen valmis 3-4 tonnia laittaan X ään lisää.