autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: BMW 4-sarja (G22, G26)  (Luettu 36850 kertaa)

Poissa Markku J

Vs: BMW 4-sarja (G22, G26)
« Vastaus #400 : 10.06.2021 20:21 »
Upea valinta, el_ucca ! Hienoa, että foorumilaisille tulee näin upeita autoja. Hyvä varustevalikoima tässäkin.

Minä en ole saanut tarjousta vieläkään - taitaa olla Enyaq vaikea hinnoitella. Tai eivät halua minulle enää edes tarjota.
Autostadium ry:n talousvastaava.

Poissa el_ucca

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 480
Vs: BMW 4-sarja (G22, G26)
« Vastaus #401 : 10.06.2021 21:49 »
Kiitos. Hieno auto tulee kyllä.

On tullut ostettua koko ajan entistä tehokkaampia autoja, aina pienin harppauksin ylöspäin. Tämä tulee olemaankin sitten aikamoinen hyppy kun teho lähes kaksinkertaistuu (292hv => 544hv)

Urheilualustoja on autoissa ollut, muttei koskaan aitoa M-autoa. Kiihtyvyyshän tässä on samat 3.9 sekkaa 0-100, kuin M3 Competitionissa.

Eihän tämmöistä olisi mitenkään mahdollista ostaa bensaversiona. Autoveroton hintahan tässä taitaa olla samaa luokkaa kuin M3:ssa.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2021 21:55 kirjoittanut el_ucca »
BMW 520d xDrive Luxury 2017, BMW 530e xDrive M-Sport 2021, Skoda Octavia Style 2021, BMW i4 M50 2022 tilattu.

Poissa Markku J

Vs: BMW 4-sarja (G22, G26)
« Vastaus #402 : 10.06.2021 22:05 »
Tilauslistalla ei taida olla adaptiivista alustaa kummallakaan tilauksen jo tehneellä (el_ucca ja lnaukkar).
Sen hinta näyttäisi houkuttelevalta, noin 650 eur. M Sportin yhteydessä. Onko se jossain paketissa jo mukana?

Minä tykkäsin tuosta alustasta meidän ex-330e:ssä ja ottaisin sen jatkossakin.
Autostadium ry:n talousvastaava.

Poissa lnaukkar

Vs: BMW 4-sarja (G22, G26)
« Vastaus #403 : 10.06.2021 22:42 »
Adaptiivinen alusta on M50 vakiovaruste

Poissa VILLE66

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 4788
Vs: BMW 4-sarja (G22, G26)
« Vastaus #404 : 10.06.2021 23:18 »
Adaptiivinen alusta on M50 vakiovaruste

En bemareita juurikaan tunne, niin kiinnostaa mitä adaptiivinen alusta pitää sisällään?
Monella merkillä on adaptiivisuutta tarjolla vain iskunvaimennukseen, joka tuntuu hieman harhaan johtamiselta.

Poissa JuhaSS

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 638
  • G20 330e xDrive. Tilattu i4 M50
Vs: BMW 4-sarja (G22, G26)
« Vastaus #405 : 11.06.2021 05:09 »
Saksan sivuilla normi GC rakennettavissa.

Poissa lnaukkar

Vs: BMW 4-sarja (G22, G26)
« Vastaus #406 : 11.06.2021 06:20 »
En bemareita juurikaan tunne, niin kiinnostaa mitä adaptiivinen alusta pitää sisällään?
Monella merkillä on adaptiivisuutta tarjolla vain iskunvaimennukseen, joka tuntuu hieman harhaan johtamiselta.

Joo, tässäkin harhaanjohdetaan sitten saman verran. Mukautuvaa on just toi ajotilanteen mukaan sähköisesti säätyvät iskarit, jotka tähän neloseen tulee varusteessa 2VF ”adaptive M suspension” jonka mukana tulee samalla myös 2VL ”mukautuva sport-ohjaustehostus”


Isommissa bemareissa kun mukaan tulee myös aktiiviset kallistuksenvakaimet niin silloin varusteen nimi on ”adaptive drive”

Poissa lnaukkar

Vs: BMW 4-sarja (G22, G26)
« Vastaus #407 : 11.06.2021 16:12 »
Urheilualustoja on autoissa ollut, muttei koskaan aitoa M-autoa. Kiihtyvyyshän tässä on samat 3.9 sekkaa 0-100, kuin M3 Competitionissa.

Eihän tämmöistä olisi mitenkään mahdollista ostaa bensaversiona. Autoveroton hintahan tässä taitaa olla samaa luokkaa kuin M3:ssa.

Kiihtyvyys on varmasti kohdallaan. Luulen että lopullinen 0-100 aika on varmaan alle tuon, mutta tuskin juuri enempää kuin kymmenyksen tai kaksi. Ajo-ominaisuudet mutkassa ovat vielä suuri mysteeri, omat odotukset ovat enemmänkin tuon pikku-ämmän tasolla.

On meinaan hieman pelottava katsoa autojen eu-painoja.

M4 coupe 1800 kg
i4 M50 gran coupe 2290 kg (btw. i4 eDrive40 autolle 2125 kg)
m440ix gran coupe 1900 kg tasan

Jos hinnat kiinnostaa, niin hinnat alkaen saksassa 84k, 69k, 62k samassa järjestyksessä. Eli tämä i4 tehomalli on reippaasti kalliimpi kuin m-performance kutosbensa.

Toisaalta vielä painavampaa Taycania ajaneena tiedän että alustan virittely ja aktiiviset järjestelmät oikeassa paikassa tekevät paljon ... mutta ei siitäkään kevyttä autoa silti saanut millään. Hauska se oli silti ajaa. Ja vakaa. Mutta tämä i4 ei olekaan mikään tuplasti kalliimpi Porsche.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2021 16:14 kirjoittanut lnaukkar »

Poissa lnaukkar

Vs: BMW 4-sarja (G22, G26)
« Vastaus #408 : 12.06.2021 12:01 »
Jatkoa edelliseen viestiini, tuli vastaan tämmönen

Lainaus
[For M50] We changed setup of the dampers, stabilizers are all new, we incorporated new features such as dome-to-dome strut in the front. All these new items lead to a typical M driving behaviour.


Nämä kaikki ovat muutoksia joita eDrive40 malliin ei saa vaikka valitsee M Sport -paketin.

Lisäksi hehkutetaan että 48-52 etu-taka painosuhde ja kaksi "M eDrive" sähkömoottoria.. M50 mallissa rattikin on suoraan sama kuin M3 ja M4 autoissa.

Markus Flasch, CEO of BMW M, presents the i4 M50

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=p0ruvnRTq-Q" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=p0ruvnRTq-Q</a>

Poissa JuhaSS

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 638
  • G20 330e xDrive. Tilattu i4 M50
Vs: BMW 4-sarja (G22, G26)
« Vastaus #409 : 12.06.2021 18:30 »
Näissä kuvissa M50 ja kori on ihan perusmallisen näköinen, tuleeko M-korisarja sittenkin M-sport paketin yhteydessä vai onko näissä kuvissa virhe?

Jotenkin tuo hinnan "halpuus" ihmetyttää vs i40 malliin.

ai että kun on maukasta detailia




Jep

Takavedossa on sitten kantamaa yli 50 km enemmän...




Poissa lnaukkar

Vs: BMW 4-sarja (G22, G26)
« Vastaus #410 : 12.06.2021 18:54 »
Näissä kuvissa M50 ja kori on ihan perusmallisen näköinen, tuleeko M-korisarja sittenkin M-sport paketin yhteydessä vai onko näissä kuvissa virhe?

Jotenkin tuo hinnan "halpuus" ihmetyttää vs i40 malliin.


Juu tulee, mulla näkyy M sport koodeja täydellisellä varustelistauksella.

Halpa tai nnoh. Eipä niissä montaa tuhatta hintaeroa ole saksassakaan aiemmin ollut per jokainen eri moottori. Autovero+päästöt tottuminen suuriin hintaeroihin vääristää tätä ajattelua.


Tässä muuten eri variaatioiden ulkonäöstä, miksei tätä ole julkisesti jaettu, beats me.




Poissa JuhaSS

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 638
  • G20 330e xDrive. Tilattu i4 M50
Vs: BMW 4-sarja (G22, G26)
« Vastaus #411 : 13.06.2021 07:18 »
Kiitos Inaukkar kun jaksat vastailla!  :)

Poissa lnaukkar

Vs: BMW 4-sarja (G22, G26)
« Vastaus #412 : 14.06.2021 14:31 »

Mietin vielä tuota shadowlineä, että pitäisikö se ottaa pois. Vakiona näyttää olevan tollaiset prossisen näköiset yksityiskohdat.

Tää jäi kalvamaan nyt minuakin.

Eli tämä M50 "Cerium grey" grillin ympärys, etunurkkien ilmanotot ja sivupeilit siis. Näyttää Portimao Blue värin kanssa hyvältä konfiguraattorissa, mutta mitenkäs sitten oikeassa elämässä. Onneks google löysi paljon kuvia miltä tää kombinaatio näyttää kolmosen kanssa ja jopa yhden kuvan kombinaatiosta nelosen coupessa. Ei mun mielestä toimi livenä niin tarpeeksi hyvin tän värin kanssa. Tai ainakin epäilen.

Ruksasin 7M9 "BMW M Shadow Line ulkoiset yksityiskohdat laajennetulla sisällöllä"

Koska sen kanssa ei ainakaan mene ulkonäöllisesti pieleen. Vaikka vihaankin kiiltomustaa. Olispa satiinimustia yksityiskohtia.


Noh, onneksi sentään nelosen kanssa nuo shadowline-ajovalot ovat yhä mielestäni turhat. Kolmoseen pitäisi ruksia nekin ... hemmetti. Nelosen kanssa on tosi vaikea edes huomata sitä eroa.

Poissa lnaukkar

Vs: BMW 4-sarja (G22, G26)
« Vastaus #413 : 14.06.2021 16:02 »
Kappas, näitä pikkuhiljaa näkyy muuallakin kuin showroomissa




Lisää kuvia täältä
https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1833849

Paikalla Rascasse

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1298
Vs: BMW 4-sarja (G22, G26)
« Vastaus #414 : 14.06.2021 17:18 »
Lätkämaila eriparia muun auton kanssa.

M50 mallissa on varusteita noin 6ke edestä enemmän kuin 40 mallissa. Lisäksi toinen moottori.

Paikalla 315i

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 390
  • BMW 330e iPerformance M-Sport
Vs: BMW 4-sarja (G22, G26)
« Vastaus #415 : 14.06.2021 21:58 »
Itseä kiinnostaa 40 malli osin pidemmän rangen takia.

Poissa el_ucca

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 480
Vs: BMW 4-sarja (G22, G26)
« Vastaus #416 : 14.06.2021 23:47 »
Tää jäi kalvamaan nyt minuakin.

Eli tämä M50 "Cerium grey" grillin ympärys, etunurkkien ilmanotot ja sivupeilit siis. Näyttää Portimao Blue värin kanssa hyvältä konfiguraattorissa, mutta mitenkäs sitten oikeassa elämässä. Onneks google löysi paljon kuvia miltä tää kombinaatio näyttää kolmosen kanssa ja jopa yhden kuvan kombinaatiosta nelosen coupessa. Ei mun mielestä toimi livenä niin tarpeeksi hyvin tän värin kanssa. Tai ainakin epäilen.

Ruksasin 7M9 "BMW M Shadow Line ulkoiset yksityiskohdat laajennetulla sisällöllä"

Koska sen kanssa ei ainakaan mene ulkonäöllisesti pieleen. Vaikka vihaankin kiiltomustaa. Olispa satiinimustia yksityiskohtia.


Noh, onneksi sentään nelosen kanssa nuo shadowline-ajovalot ovat yhä mielestäni turhat. Kolmoseen pitäisi ruksia nekin ... hemmetti. Nelosen kanssa on tosi vaikea edes huomata sitä eroa.


Tässä shadow line-varusteltu i4 M50. Toisessa Shadow Line valot ja toisessa ei. Onhan noissa iso ero. Kuvat jälleenmyyjän konfiguraattorista.

Vaihdoin omaan nahat Cognac/Black, jotta tulisi vähän väriä sisälle. Istuimethan oli ne M Sport istuimet, niin vaihtoehtoja nahalle on tasan kaksi.

Alle olevien kuvien näkemisen jälkeen en enää shadow linea mieti, vaan valinta on selvä. Munuaiset ja peilit näyttää paremmalta mustana kuin Cerium Greynä.




« Viimeksi muokattu: 15.06.2021 00:02 kirjoittanut el_ucca »
BMW 520d xDrive Luxury 2017, BMW 530e xDrive M-Sport 2021, Skoda Octavia Style 2021, BMW i4 M50 2022 tilattu.

Poissa el_ucca

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 480
Vs: BMW 4-sarja (G22, G26)
« Vastaus #417 : 15.06.2021 00:04 »
Tässä vielä M50 vakiona tulevat Cerium Grey-yksityiskohdat bmw.fi nettisivulta.
BMW 520d xDrive Luxury 2017, BMW 530e xDrive M-Sport 2021, Skoda Octavia Style 2021, BMW i4 M50 2022 tilattu.

Poissa lnaukkar

Vs: BMW 4-sarja (G22, G26)
« Vastaus #418 : 15.06.2021 07:15 »
Tässä nelosessa ei shadowline ajovalot tuo mun silmään juuri muuta näkyvää eroa paitsi tuo päiväajovalojen kehän kirkkaus, jossa se ero on suurimmillaan kun ovat pois päältä. Mustien vanteiden kanssa shadowline ajovalot viimeistelee paketin, mutta toisaalta toimiiko mustat vanteet autossa ollenkaan on sitten toinen juttu.

Eka auto on portimao blue + cerium grey + shadowline ajovalot

Toka on Arctic Race Blue + cerium grey + normaalit ajovalot

Molemmat on 4-sarjan coupeja



« Viimeksi muokattu: 15.06.2021 07:23 kirjoittanut lnaukkar »

Poissa lnaukkar

Vs: BMW 4-sarja (G22, G26)
« Vastaus #419 : 15.06.2021 08:12 »
Tässä kans hyvä esimerkki portimao blue + tavalliset ajovalot (ei shadowline)