https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Toyota Highlander (2020 ->)

BarrelNut

Klassikkoainesta
Liittynyt
22.9.2015
Toyota on New Yorkin autonäyttelyssä esitellyt uuden Highlanderin.

https://pressroom.toyota.com/releases/world-premiere-of-all-new-2020-highlander-at-new-york-international-auto-show.htm

- 17 Percent Fuel Economy Improvement Over Current Gen Hybrid with Estimated 34 MPG Combined
- Bold, Chiseled New Design
- New TNGA-K Platform Enhances Driving Refinement
- Standard Android Auto™, Apple CarPlay®, SiriusXM®, Waze and Amazon Alexa Compatibility
- Toyota Safety Sense 2.0 Standard (TSS 2.0)
- Available with 7- or 8-Passenger Seating
- Choice of V6 or New-Generation Hybrid Powertrain
- New Available Dynamic Torque Vectoring All-Wheel Drive with Driveline Disconnect and Multi Terrain Select
- Largest in segment 12.3” multimedia display

2020-toyota-highlander-1.jpg

2020-toyota-highlander-1.jpg

2020-toyota-highlander-1.jpg
 
^^Eikö jossain vaiheessa ollut puhetta että Toyota tuo rav4:n ja LC:n väliin jonkun hybridin Suomen/Euroopan markkinoille.
 
Highlander on iso auto, 10 cm X5 Bemaria pitempi.

Voi hintakin olla aika korkea. Josko tulisi PHEV:nä.
 
googleismyfriend sanoi:
Tämä on kyllä hyvä lisä Suomen markkinoille.
Jos vielä joku ostaisi niitä sitten.

Vahva veikkaus, jotta muutama kymmenen niitä myydään Suomen markkinoilla.
 
Juu liian hintava tuosta tullee Suomen markkinoille ja harva tarvitsee tai haluaa noin isoa maasturia.
 
Näin varmasti käy, että on marginaalituote.

esim BMW X5 mallissa plugarin ja vastaavaan bensa/diesel mallin auroveron ero on n. 30 000 € ilman lisävarusteluita, niin tuskin kysyntää riittää tälle josta kohtalainen autoverosiivu lankeaa. yli 100k€ kokonaishinta Tojotasta varmaan
 
Harva tarvitsee, mutta isoja SUVeja myydään. Ne on vaan eri merkkisiä eikä Toyota taida siinä kisassa pärjätä.
 
jkvi sanoi:
Jos vielä joku ostaisi niitä sitten.

Vahva veikkaus, jotta muutama kymmenen niitä myydään Suomen markkinoilla.

Myyntiä pitääkin katsoa luokkansa sisällä. Siinä pienessä joukossa Highlander tulee myymään hyvin.

Syököhän paljon Land Cruiserin myyntiä? Läheskään kaikki LC:n ostajat eivät tarvitse niin paljoa maasto-ominaisuuksia, mutta haluavat Toyotan.

Highlander on kuitenkin paljon henkilöautomaisempi kuin tokaluokkalainen pikku-LC.
 
Aika kivan näköinen muuten mutta kylkiponttoonit on rumat.
Toivottavsti eivät tee samaa hinnoitteluvirhettä kuin vanhalla Camrylle. Euroopassa ollaan kovin bränditeitoisia ja se rajaa hintaluokan hyvinkin tiukasti.  RAV4 plugarin Toyota jo hinnoitteli kipurajalle suhteessa Saksalaisiin. GLC mersu kun on hyvin lähelle saman hintainen.
 
arska sanoi:
GLC on 55 mm pidempi kuin RAV4
Saa se olla ulkomitoiltaan pidempi. Sisätilat ratkaisee monelle auton ostajalle. Varsinkin todellinen tavaratila sen jälkeen kun on päästy/sovittu istumaan.
 
jkvi sanoi:
Saa se olla ulkomitoiltaan pidempi. Sisätilat ratkaisee monelle auton ostajalle. Varsinkin todellinen tavaratila sen jälkeen kun on päästy/sovittu istumaan.
Monille tavaratila on tärkeä, ei kaikille.
 
JiiJii71 sanoi:
Plugari tästä olisi autoverotuksemme kanssa aika sopiva kombo.
Näin se menee - esim. X5-mallia on ensirekisteröity 1-4 polttiksina 8 ja plugareina 213 kpl sekä vastaavasti XC90-mallia 13 / 123 kpl...
 
jkvi sanoi:
Saa se olla ulkomitoiltaan pidempi. Sisätilat ratkaisee monelle auton ostajalle. Varsinkin todellinen tavaratila sen jälkeen kun on päästy/sovittu istumaan.

GLC:ssä on kyllä paremmat tilat kuskille ja ergonomiakin on parempi.
 
jkvi sanoi:
Siihen se sitten loppuukin.

GLC:n akseliväli on 18 cm RAV4:sta pidempi ja vaikka autokin on pidempi, takapää jää varmaan lyhyemmäksi. Kai se sitten on muutenkin onnettoman pieni ja huonompikin, paitsi ergonomialtaan