Ford tulee ryminällä Euroopan hybridimarkkinoille. Täysin uudistetun Kugan saa pian kolmena hybridiversiona: kevyt hybridinä, perinteisenä ”itselataavana” ja oikeana plug-in versiona.
Näistä plug-in on lehtitietojen mukaan ensimmäisenä saatavilla ennen perinteistä mallia. Molemmissa malleissa on 2,5 l vapaastihengittävä Atkinson moottori ja e-CVT Toyotan tapaan, johon Ford hankki aikoinaan oikeudet. Tosin nykyään Ford korostaa, että voimansiirto on täysin sen omaa suunnittelua.
Ford iskee nyt siis Toyotan jättämään aukkoon tuomalla markkinoille oikeasti ladattavan plug-in e-CVT:n. Akuston koossa ei ole kitsasteltu, vaan plug-inin speksi on seuraava (Inside EV):
https://insideevs.com/news/343766/ford-escape-kuga-phev-specs-images-videos/
- up to
50 km (31 miles) of all-electric range
-
14.4 kWh battery pack
- front-wheel drive
- system output of 225 PS (2.5-litre petrol engine)
- full recharge in 3.5 hours
- anticipated 1.2 l/100 km fuel efficiency and 29 g/km CO2 emissions
- expected EPA EV range of 30+ miles (more than more than 550 miles total)
- towing capacity up to
2,250 kg depending on powertrain configuration
Luvattu 50 kilometrin sähkörange tuntuu enemmän kuin uskottavalta akun koon ja EPA-arvon perusteella. Jos ilmoitettu CO2 olisi WLTP, jäisi autovero todella kohtuulliseksi.
Kuga on uusittu perusteellisesti; korin mitat ovat kasvaneet (pituus +89 mm, leveys +44 mm, akseliväli +20 mm) ja sisustaan on panostettu samoinkuin multimediaan. Mittaristona toimii 12,3” LCD näyttö ja lisäksi on 8” kosketusnäyttö. Varustelupuolellakaan ei ole kitsasteltu, löytyy HUDia, B&Ota, 360, ym.
https://www.netcarshow.com/ford/2020-kuga/