autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Mercedes-Benz GLE (2020 ->)  (Luettu 8410 kertaa)

Paikalla Patteri

Vs: Mercedes-Benz GLE (2020 ->)
« Vastaus #20 : 13.09.2019 19:04 »
Vaikea uskoa, että kyseessä on uusi malli, näyttää niin perusteellisen tutulta/mitään sanomattomalta. Muutaman vuoden vanhat mersut näyttävät "uudemmilta" kuin tämä....

Poissa dingdongpingpong

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 14866
Vs: Mercedes-Benz GLE (2020 ->)
« Vastaus #21 : 13.09.2019 19:13 »
Kannattaa käydä paikanpäällä tutustumassa, yllätyin kyllä ihan positiivisesti GLE:stä, varsinkin sisältä todella hieno ja ”kodikas”.

Tympeää vaan kun hinta on suomihinta....en kyllä edes katsonut hintaa mutta veikkaan yli 100k€ lappua...???
Väyrysestä presidentti #1#

https://aijaa.com/IRQTar

Poissa Vempula

  • Grand Legend
  • *****
  • Viestejä: 11705
Vs: Mercedes-Benz GLE (2020 ->)
« Vastaus #22 : 13.09.2019 19:15 »
Mielenkiintoisin seikka on 31.2 kWh akku,

No nyt tuli sitten se päivä vastaan, kun plugarissa on isompi akku kuin halvimmissa sähköautoissa  :D

Poissa Kjolbye

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 419
Vs: Mercedes-Benz GLE (2020 ->)
« Vastaus #23 : 13.09.2019 19:16 »
Suurin ongelma muotoilullisesti on C-pilarin/takaikkunan muotoilu, joka periytyy ensimmäisistä ML-malleista asti. Haluttu säilyttää jotain perinteistä, mikä on tietysti ihan hieno juttu, mutta tuossa kohtaa se ei toimi ollenkaan. Auto näyttää vanhahtavalta.

Sama muotoilu näytti toivottoman vanhalta jo ML:ssä joten ihme että siitä pidetään edelleen kiinni. Keula on uudessa ihan freesi mutta jos sen peittää niin takaosasta vaikea päätellä on kyseessä uusi vai 10 vuotta vanha malli.

Sisältähän nämä on onneksi hienoja.
E

Poissa ePa

Vs: Mercedes-Benz GLE (2020 ->)
« Vastaus #24 : 13.09.2019 20:16 »
Näiden (uusien) ostajat eivät ehkä seuraa viimeisimpiä trendejä.

ML on kyllä läpi linjan ollut paikka paikoin aavistuksen silmälle haastava, mutta onneksi sitä ei näe sisältä.

Näissä isoissa autoissa on ehkä helpommin löydettävissä tilaa ja painoa helpompi ”säästää” kun jo lähtökohtaisesti iso ja painava.

Poissa jlindstrom

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
  • *****
  • Viestejä: 4993
Vs: Mercedes-Benz GLE (2020 ->)
« Vastaus #25 : 13.09.2019 21:00 »
Tuosta kun saataisiin vielä GLE coupe hybridi, niin hyvä tulisi

Poissa repomies

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1957
  • hinnat-alkaen-sähköautoilija
Vs: Mercedes-Benz GLE (2020 ->)
« Vastaus #26 : 13.09.2019 21:15 »
Paljonkos tuossa on käyttövoimaveron määrittävä paino?

4.9c per päivä per alkava 100kg.

Toki CO2-lukeman pitäisi olla mitätön ja siten ajoneuvoveron perusvero on vastaavasti pieni, se hieman auttaa.

Akku on kerrankin plugarissa sellainen että riittää mainiosti kylillä pyörimiseen, lisää tuollaisia. Mutta bensan ottaisin, tuon veron vuoksi.

Poissa Pekki

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 161
Vs: Mercedes-Benz GLE (2020 ->)
« Vastaus #27 : 16.09.2019 11:33 »
Näyttäisi olevan ekat koeajot 350de:stä mm. Autogefühlilta ja Autocarilta. Todellinen range sähköllä oikeasti 100km. Jännä nähdä mihin hinta asettuu. Autoveronhan pitäisi olla pieni, kun 29co2 ilmoitettuna ainakin briteissä.

Näyttäisi vuosittainen ajoneuvovero olevan luokkaa 116EUR perusosa ja dieselosuus jossain 630EUR vuosi.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2019 11:45 kirjoittanut Pekki »

Paikalla VILLE66

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 4908
Vs: Mercedes-Benz GLE (2020 ->)
« Vastaus #28 : 28.12.2019 22:12 »
Ei ole tullut oikein katseltua kahteen vuoteen uusia autoja mutta uusi diisel hypridi herättää kyllä mielenkiintoa. Sähköajon makuun kun pääsee niin ei taida olla paluuta, tuolla akulla ja tupaöljyllä taittuisi jo pidemmänkin matkat.
Hintakin näyttäisi meseksi suorastaan edulliselta, varsinkin jos unohtaa lisävarusteet.

Poissa PaVelski

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 300
  • XC90 T8, Renault Zoe
Vs: Mercedes-Benz GLE (2020 ->)
« Vastaus #29 : 29.12.2019 00:27 »
Mulla onkin mennyt ohi Mersun ja Bemarin uutuuksien yhteydessä merkittävästi kasvanut sähkörange. Hienoa kehitystä. Jos kehityksen askeleet jatkuvat samanlaisena niin kohta päästää yli 100km:n rangeen lataushybridien osalta.
Mikä on GLE:n kokonaispaino hybridiä? Akku on jo sen verran iso että kiinnostaa onko paino pysynyt kurissa 😃

Poissa jti

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 952
Vs: Mercedes-Benz GLE (2020 ->)
« Vastaus #30 : 29.12.2019 08:14 »
Ei näytä pysyvän paino kurissa, hybridi (350de) painaa 2655kg kun vastaava 4-sylinterinen diesel 2165kg. 6-sylinterinen dieselkin 2235kg. Se mikä pisti silmään on hybridin ilmanvastuskerroin 0,36 kun muissa oli 0,32.

Lähde:
https://www.mercedes-benz.de/passengercars/mercedes-benz-cars/models/gle/suv-v167/specifications/motorization-comparison.module.html

Volvo XC60 T8 Twin Engine -19

Paikalla VILLE66

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 4908
Vs: Mercedes-Benz GLE (2020 ->)
« Vastaus #31 : 29.12.2019 10:35 »
Painossa näissä vehkeistä on jo aikaa sitten ylitetty kynnys jossa ajodynamiikkaa alkaa kärsimään, hyppy omasta XC60 hypridistä gle diesel hypridiin ei ole mikään mahdoton varsinkin suhteessa tiloihin.
Muutenkin koko ja paino tuo niin paljon negatiivista tämän luokan autoihin että näiden hankintaan kannatta olla todellisia tarve pohjaisia syitä. Meillä esimerkiksi, paljon porukkaa sekä tavaraa, mahdollisuus kytkeä suuri perävaunu, mieltymys siihen että kuljettajalla on hyvä näkyvyys. Mitä nyt tulee ilmanvastukseen, niin vaikeahan näistä isoista liikkuvaa nakkikioskia muistuttavista vehkeistä on tehdä kovin sutjakoita.

Poissa PaVelski

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 300
  • XC90 T8, Renault Zoe
Vs: Mercedes-Benz GLE (2020 ->)
« Vastaus #32 : 29.12.2019 11:02 »
Juu onhan tuota paino tullut sitten aika paljonkin.
XC90 T8 painoa on 2319kg, joka oli monelle jo ihan liikaa mennä vuosina.
Eli sähkörangea saadaan lisää, mutta painot karkaavat taas sadoilla kiloilla ylöspäin.
Tiedä sitten miten tuota huomaa normaaliajossa?

Poissa JuhaSS

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 678
  • G20 330e xDrive. Tilattu i4 M50
Vs: Mercedes-Benz GLE (2020 ->)
« Vastaus #33 : 29.12.2019 17:16 »
Juu onhan tuota paino tullut sitten aika paljonkin.
XC90 T8 painoa on 2319kg, joka oli monelle jo ihan liikaa mennä vuosina.
Eli sähkörangea saadaan lisää, mutta painot karkaavat taas sadoilla kiloilla ylöspäin.
Tiedä sitten miten tuota huomaa normaaliajossa?

Mukavammalta se tuntuu kun massaa alla.
Rata-ajot ja märällä pellolla ajot sitten erikseen.

Lakari

  • Vieras
Vs: Mercedes-Benz GLE (2020 ->)
« Vastaus #34 : 13.11.2020 14:53 »
Onko kukaan foorumilaisista jo saanut GLE hybridin ajoon? Kokemukset kiinnostaisivat, kun oma auto tulossa vasta alkuvuonna.