autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: BMW 3-sarja (G20/G21)  (Luettu 146639 kertaa)

Paikalla lnaukkar

Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #1300 : 27.05.2021 09:53 »
Tidättekö mikä tuo sininen lämpömittari logo on 330E mittaristossa?


Katooko kun polttomoottori/akku/jokumuumikä on lämmin?

Näyttäis siltä, että ilmoittaa jotta joku on kylmä. Ohjekirjasta tai ohjeapplikaatiosta vois varmaan tarkastaa niin ei tarttis ihmetellä ;)

Poissa Salaneuvos

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1079
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #1301 : 27.05.2021 09:55 »
Katooko kun polttomoottori/akku/jokumuumikä on lämmin?

Näyttäis siltä, että ilmoittaa jotta joku on kylmä.

Se palaa +16c lämpötilassakin kun ajan electricillä.
Pitää varmaan bensamoottori startata ja kattoa mitä tapahtuu.

Poissa Harba

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 63
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #1302 : 27.05.2021 21:19 »
Puhdas arvaus, kylmä polttomoottori (pakkasneste). Ohjekirjasta yritin tuota joskus etsiä enkä löytänyt selitystä.

On muuten tuossa mittariston suunnittelussa tapahtunut ihme käpy, kun sportti-tilassa tulee mittaristoon pakkasnesteen lämpömittari. Öljynlämpöhän siinä pitäisi näyttää kuten F30 mittaristossa, jotta tietää milloin konetta kärsii kunnolla kuormittaa.

Poissa Markku J

Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #1303 : 27.05.2021 21:21 »
Meidän ex-autossa en tuollaista lämpötilamerkkiä huomannut. Lienee uudempien mallien ominaisuus.
Autostadium ry:n talousvastaava.

Paikalla lnaukkar

Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #1304 : 27.05.2021 21:24 »
Eiks näissä uusissa tuu ruutuun asti joku varoitus että "täysi teho ei ole saatavilla" kun pakkasessa starttaa. Vanhoja voi sentään polkea ilman huolia :)

Poissa Turbodog

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1936
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #1305 : 27.05.2021 23:53 »
Puhdas arvaus, kylmä polttomoottori (pakkasneste). Ohjekirjasta yritin tuota joskus etsiä enkä löytänyt selitystä.
Ei löydy minunkaan autoni ohjekirjasta (luovutus joulukuussa 2020), mutta tuolla se näytössä killuu silloin tällöin. Yritin myös Googlella muttei tahdo löytyä.
BMW 330e Touring xDrive M Sport
Ex: Audi A6, Audi Q5, Volvo XC60, Volvo V60, VW CC

Poissa Salaneuvos

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1079
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #1306 : 28.05.2021 08:05 »
Testailin tänä aamuna ja lähdin sport individual modella ajelemaan laturista. Kun nesteen lämmöt olivat puolivälissä ja öljyt n. 80c naksautin electric individual moden päälle. Sinistä lämpömittaria ei enää näkynyt. Se varmaan sitten kertoo vaan electric modella ajaessa että polttis on kylmä.
Lieneekö ton varotuksen idea se, että jos ajaa electricillä ja survoo kaasun lattiaan asti sillonhan se vaihtaa automaattisesti hybrid moden ja starttaa polttiksen.
« Viimeksi muokattu: 28.05.2021 08:08 kirjoittanut Salaneuvos »

Poissa Harba

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 63
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #1307 : 29.05.2021 10:36 »
Sininen lämpömittari hävisi kun hetken ajoin sportilla. Sport-tilassa näkyvän lämpömittarin vieressä luki vielä teksti ”Kylmä” ja silti se ikoni oli hävinny (ajattelin että näkyisi samalla ehdolla kuin tuo teksti).

Poissa eGe

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 1490
  • Audi A4 Avant
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #1308 : 31.05.2021 14:35 »
Pääsinpähän kokeilemaan pikaisesti 330xe Touringin Sportlinenä ilman varusteita. Kukapa sellaisia rikkoutuvia turhakkeita autoon ottaisikaan vuonna 2021 ::)

Tykkäsin!! Nurkissa pyörittäessä bemmi oli huomattavasti paljon ketterämpi pyöritellä kuin A4, ja mainitsinkin kaverille ääneen ajettavuuden muistuttavan yllättävän paljon aiempaa Golfiani. 80 vauhdissa en huomannut mitään ihmeempää ongelmaa käytöksessä joten hyvä se lienee siltäkin osin. Kyytihän oli vallan mukavaa vakioalustalla ja pallokumeilla mitkä autoon oli asennettu tehtaalta. Itse tosin vaatisin adaptiivisen alustan, koska haluan auton olevan välillä vähän jämäkämpikin käytökseltänsä. Kauppakassina kyllä toimii vakiosetilläkin.

Penkit tuntuivat omalle rungolle paljon paremmilta kuin Audissa, ne sai huomattavasti lähemmäs lattiaa ja etureunaa myös säädettyä ylemmäs. Toisaalta ohjaamo tuntui samalla paljon ahtaammalta kuin A4:ssa mikä saattaisi jotakuta haitata.

Takakontti oli hämmentävän pienen näköinen. Tiesin kyllä, että akut vievät sieltä siivun mutta en tajunnut, että farkussakin takakontin pohjaa on vielä korotettu. Tuskinpa se omalla kohdalla mikään erityinen dealbreaker olisi mutta pienen näkönen se on siitä huolimatta.

Täytyykin laittaa tämä vekotin korvan taakse, kun alkaa jossain välissä autoa vaihtaa. Uutena ei mitään järkeä ostaa, kun hintalappu näyttää menevän pelottavan lähelle 80ke tasoa mutta Saksastahan näitä näkyy saavan jo pitkälle alle 60ke. Plugarin ansiosta ei tarvinne verojakaan niin kauheasti pelätä.

Paikalla lnaukkar

Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #1309 : 31.05.2021 15:11 »
Täytyykin laittaa tämä vekotin korvan taakse, kun alkaa jossain välissä autoa vaihtaa. Uutena ei mitään järkeä ostaa, kun hintalappu näyttää menevän pelottavan lähelle 80ke tasoa mutta Saksastahan näitä näkyy saavan jo pitkälle alle 60ke. Plugarin ansiosta ei tarvinne verojakaan niin kauheasti pelätä.

Eiköhän noi nelikkofarkut (eli 2021 malliset) tipahda alle ton maagisen 50k eur rajan vielä syksyyn mennessä. Toisaalta ihan samaan rahaan sieltä saa nyt noita 2021 mallisia 530ex facelift farkkuja, että kumpi sitten enemmän mahtaa kiinnostaa. Toisaalta meille kummallekin toi tarkottaa silti, että sitä välirahaa pitää latoa pöytään melkein 30k :D

Poissa Overdrive

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 5
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #1310 : 10.06.2021 19:34 »
Tuli tilattua seuraavaksi 36 kuukaudeksi 330e xdrive touring M Sport. Kyselin aiemmin radiosta ja alustasta ja enhän vinkkejä kuitenkaan kuunnellut (tai oikeastaan alkoi mopo keulia liikaa varustelistaa ruksaillessa)… Elokuussa menee nykyinen sopimus vanhaksi ja odotusaika tuntuu hurjan pitkältä.

Tietääkö kukaan miten auton wifi ja matkapuhelinyhteys toimii, kun autossa ei ole virtoja päällä? Käyttötapaus olisi wifiin kytkettävä lämpömittari, jonka etälukeminen kiinnostaa. Koiran hyvinvointi helteellä ja pakkasella kyseessä. Tai onko BMW-äpin kautta mahdollista lukea auton sisälämpötilaa?

Paikalla lnaukkar

Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #1311 : 10.06.2021 19:54 »
Tietääkö kukaan miten auton wifi ja matkapuhelinyhteys toimii, kun autossa ei ole virtoja päällä? Käyttötapaus olisi wifiin kytkettävä lämpömittari, jonka etälukeminen kiinnostaa. Koiran hyvinvointi helteellä ja pakkasella kyseessä. Tai onko BMW-äpin kautta mahdollista lukea auton sisälämpötilaa?

Eihän se toimi. Yhteydet kuolee kun laitat auton lukkoon. Applikaation kautta ei saa lämpötilaa, ei sinänsä kuulosta mahdottomalta että tuollainen ominaisuus vielä joskus siihen tulee.

Ilmastoinnin voi laittaa päälle autosta, avaimesta, puhelimesta puoleksi tunniksi kerrallaan, toimii niin kauan kun ajoakussa hönkää riittää.


Mutta hienoa että tilasit  8)


Poissa Overdrive

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 5
Vs: BMW 3-sarja (G20/G21)
« Vastaus #1312 : 10.06.2021 20:57 »
Kiitos, eiköhän tällä mennä tyytyväisenä nyt tämä soppari. Pitkään mietittiin vaihtoehtoja ja itsellä oli täyssähkö ajatuksissa kun liisareihin saa nyt sen verohelpotuksen. Mutta firman valikoimassa ei oikein sopivia ollut, jostain syystä ei nuo SUV:t innosta ja viistoperässä ei tarpeeksi tilaa. Volvon V60 T8 koeajon jälkeen ei ollut vaihtoehtona kuin nuo vähän ripeämmät pelit.

Sinänsä harmi ettei toi etäluku pelaa.