https://yliteippaus.fi/

Infotainment Online ja Care Connect Skodassa

Markku J

Hallitusjäsen
Liittynyt
18.12.2013
Skoda on lanseerannut auton infonäytön kautta käytettäviä lisäpalveluita nimellä Infotainment Online ja auton toimintojen etäkäytettävyyttä tuotenimellä Care Connect. Samaan tyyliin kuin on esim. Bemarissa ja Volvossa.
Muutamia ketjuja eri foorumeilta lukeneena kuulostaa siltä, että samanlaisia ongelmiakin on kuin Volvossa. Perusteettomia avointen ovien varoituksia, webaston starttiongelmia yms. Volvoista tuttua.

Kirjoitelkaa tähän ketjuun kokemuksianne näistä järjestelmistä. Auton mukana käyttöoikeus tulee vain vuodeksi. Mitähän lisävuodet maksavat?

 
Toimiessaan tosi kätevä. Välillä yhteys on poikki tai hidas. Kirjautumista saa tehdä uudestaan ja webaston käytössä epäluotettavuutta.
 
Sen mitä tiedän noista ongelmista, niin pahimmat ongelmat on kait selätetty. Itsellä noin sadasta webaston etäkäynnistyksestä kolme on epäonnistunut, ilmoittanut että ei saa yhteyttä yritä uudestaan. En ole jaksanut odottaa vaan kakella silloin käynnistänyt. Kaken singnaali on jotenkin muutettu eri taajuudelle kuin ennen ja kantama on aika lyhyt. Ikkunan takaa käynnistyy kyllä kakella vähän kauempaakin. Sitten muut ongelmat on mulla jäänyt yhteen kertaan kun ohjelmisto päivittyi. Sen jälkeen piti kirjautua ulos ja uudelleen kirjautumisen jälkeen piti vielä autossa tehdä uusi kirjautuminen jos oikein muistan sen, mutta se ongelma tais olla kaikilla. Siinä mun ongelmat. Erään tutun Kodiaqissa joka oli niitä ekoja Suomessa asiakkaille asti päätyneitä oli kyllä melkoisia ongelmia, en tiedä mikä hänen tilanteensa on nyt. Mutta jos on kännykän softaa päivittänyt ja auton systeemit ajantasalla niin kait noiden ekojen versioidenkin pitäis jo toimia. Pitääpä huomenna kysyä mikä on hänen tilanteensa.

Toisella tutulla jonka kanssa olen jatkuvasti tekemistä on ollut L&K Superbissa ongelmia Deezer musiikin kanssa, mutta se ilmeisesti on ongelma puhelimessa kun CarPlayn kautta musaa soittaa. Viimeksi kun juteltiin asiasta kertoi hankkivansa uuden iPhonen. Muuten hänellä on mennyt suunnilleen kuten minullakin. Noin viikon välein mulla kännyappi vaatii salasanaa, sekin on kait jokin normi turvajuttu.
 
Markku J sanoi:
Kirjoitelkaa tähän ketjuun kokemuksianne näistä järjestelmistä. Auton mukana käyttöoikeus tulee vain vuodeksi. Mitähän lisävuodet maksavat?

Tuo minuakin kiinnostaisi, kun autoa tilasin niin kerrottiin että olisi 50€ luokkaa per vuosi, mutta täysin varmaa tietoa ei silloin ollut enkä ole muistanut koko asiaa enää kysellä. Kyllähän ostaessa saa myös kolmen vuoden sopparillakin.

Edit: katoin omaa sopparia. Mulla on Care Connect 3v ja Info 1v.
 
Automaattori sanoi:
Tuo minuakin kiinnostaisi, kun autoa tilasin niin kerrottiin että olisi 50€ luokkaa per vuosi, mutta täysin varmaa tietoa ei silloin ollut enkä ole muistanut koko asiaa enää kysellä. Kyllähän ostaessa saa myös kolmen vuoden sopparillakin.

Edit: katoin omaa sopparia. Mulla on Care Connect 3v ja Info 1v.

OK, katsoin vaan Kodiaqin hinnastosta, missä mainitaan molempia 1 vuosi sisältyvän auton hintaan. 50 eur olisi varsin siedettävä ja "skodamainen" hinta.
 
Minulla vastaavat kokemukset Automaattorin kanssa. Pääasiassa toimii hyvin, muutaman kerran webaston käynnistyminen ei ole onnistunut.

Bensa-asemien hinnat eivät ole pitäneet paikkansa koskaan. Miten usein päivittvät?
 
Sähköpostiini tupsahti Skoda Connect asiakastyytyväisyyskysely. Vastasin tunnollisesti, kunhan ensin oivalsin miksi tulee herja etten muka ole vastannut kaikkiin kysymyksiin  :rolleyes:  Vähän tympeä fiilis jäi. Vasta viimeisessä kohdassa oli mahdollista kirjoittaa palautetta ja sekin kohdistettuna pelkästään tietokoneen SC portaaliin.
 
juupeli sanoi:
Sähköpostiini tupsahti Skoda Connect asiakastyytyväisyyskysely. Vastasin tunnollisesti, kunhan ensin oivalsin miksi tulee herja etten muka ole vastannut kaikkiin kysymyksiin  :rolleyes:  Vähän tympeä fiilis jäi. Vasta viimeisessä kohdassa oli mahdollista kirjoittaa palautetta ja sekin kohdistettuna pelkästään tietokoneen SC portaaliin.

Minäkin vastasin samaan kyselyyn tänään. Se oli mielestäni asiallinen, vaikkakin painottui liikaa tietokoneella käytettävään portaaliin. Mobiiliappi on tämäntyyppisen ratkaisun tärkein työkalu itselleni.

Toistaiseksi tuo on minulla toiminut hyvin, mutta eipä ole Webaston käytöstä vielä näyttöjä koekäyttöä enempää. Ei se ainakaan virheellisiä tietoja ole vielä antanut (kuten Volvon kanssa usein toistunut avointen ovien varoitus). Talvi näyttää, miten homma toimii, kun Webaston kaukokäyttö on se, mihin tätä tarvitsen, ja varmaan muutaman kerran tulee naviin lähetettyä kohdetietoa.
 
Skodan Connect -appi on tänään näyttänyt vaan tiimalasia viimeiset 7 tuntia. Ei kovin lupaava ole alkutaival tämänkään kanssa. Piti kaivaa Webaston käynnistystä varten auton mukana tullut perinteinen, erillinen Weban kake.

Paljon näissä autojen etäohjaussysteemeissä on bugeja. Bemarin systeemikin huuteli tänä aamuna auton rekisteröintiä - oli siis kadottanut meidän auton kokonaan  :mad:.
 
Jotain häikkää siellä on tänään ollut. Sain aamulla kyllä viimein käynnistymään, mutta kolme-neljä kertaa yritin ennen kuin lähti käymään weba. Skoda Connect -appi kyllä aukes heti, mutta ei saanut yhteyttä autoon. Tälle talvelle tämä on mulla eka kerta että takkuaa, viime talvena 3 kertaa, joten aika varmasti on kuitenkin pelannut.
 
Tänään yritin taas käynnistää Webaston Skoda Connect -sovelluksen avulla. Tiimalasi pyöri aikansa ja tuloksena oli näyttöön "autoa ei tunnistettu" tms.

Painoin sitten auton mukana tulleen Weban kaukosäätimen nappia ja homma toimi heti - vanha tekniikka vaan toimii, ja taidan hyllyttää tuon mobiiliappin ja ottaa käyttöön pienen Webaston ohjaimen.

Kuvassa tuo auton mukana tullut Webaston kaukosäädin. Simppeli ja varmatoiminen.

34Th0khoP05w1-uubK8n2Cl3kaSVoCda7al1IAoM4a98zgUXYOP8ugao8TmbczXLl0HWmjEmcrs4MEr11-RnrDPV_8fcDOjc001ZeK93KB4AkS03B_xqD3aKdcbocB_F9oY7D_CM3hrpSNl9OYoCrkI1oyGlXZ7dREOx1mluy0eCQbr94O8IwbQE_hXJ5zHdLWzZfAQrx_C8zEr-i0dY-b8Mwhr9uQBurvmHgsJdA3k_h2yAbVruoz17ZadqU_ZAa0aCsHKEIc7V1L59uNqVEICjVNeuGtE7lczLZJ4Cxq3yJjAAoCM9bHyB-GpaZ54_bc5S6YdofnXhvKWBXTyf9e9vIHoeVz-3A3TXbtFZrWJWEutxrvpWc227OIA0qEadMoOegub1AaAaj1f8AIXl83Qe3whIjcfvXDsOywHdMuqHY3z1R5NObgqgMQIaSWljgVCPZrg3sx4nc3SpjxiGgvt0gzOoHy_QWx9ZE4G58vLi46jaQkCtvJA03raJomLrh5eE4gSrcwVzXiJDUzKfTV9Ge2L7aQ0Pi3dMyPOA6wUeJmag5w6z29fUpQkXe4P7XCFGubKhnVOzeivq73C3_b1H8icp7YgPM-fZzzzpNZWjg-qUip_jOiXZAcDD6PR3rLpVpFu7FVW9JbcWTpYFDSzDd6Ysd_pWPHug4nUII5Zmnuyo78M4PGCV8hKVVkH780K0viA709lnzqPAr1E=w407-h305-no
 
Markku J sanoi:
Painoin sitten auton mukana tulleen Weban kaukosäätimen nappia ja homma toimi heti - vanha tekniikka vaan toimii, ja taidan hyllyttää tuon mobiiliappin ja ottaa käyttöön pienen Webaston ohjaimen.

Älä vielä luovuta mobiiliapin kanssa kokonaan. Mulla oli myös ongelmia tänäänkin, jotain siellä nyt päivitetään, toimiessaan mobiiliappi on loistava ja jos se koko viime talven toimi, niin miksei jatkossakin. Väliaikainen häiriö ja sen aikaa kake on tietysti korvaamaton.
 
Samaa mieltä Automaattorin kanssa. Varmastikin vain väliaikainen, toki harmillinen, häiriö.

Muoks. Piti kysyä Markku Jiiltä, ovatko muut tiedot ajan tasalla apissa. Eli päivittyvät ajojesi jälkeen.
 
juupeli sanoi:
Samaa mieltä Automaattorin kanssa. Varmastikin vain väliaikainen, toki harmillinen, häiriö.

Muoks. Piti kysyä Markku Jiiltä, ovatko muut tiedot ajan tasalla apissa. Eli päivittyvät ajojesi jälkeen.

Kyllä tuo sovellus toimiessaan näyttää auton tiedot oikein. On kokolailla Volvon VoC:ia vastaava - kunhan vaan toimisi. Ei tuo Volvon ratkaisukaan ollut ongelmaton, joten siinä suhteessa en vielä Skodaa tuomitse. Latasin eilen uudelleen Skodan Connectin puhelimeen, kun se näytti jo toista päivää pelkkää tiimalasia. Tämän uudelleenlatauksen jälkeen sain sentään yhteyden autoon tänään.
 
Ok. Eli kun etäweba tökkii niin ei myöskään ole päivittänyt viimeisiä ajoja? Minähän höpöttelin omista "ongelmistani" tallissani. Yhteys oli poikki viikon pari. Ennätin jo kysellä myyjältä ja Aritasta. Aritassa sanoivat että onhan noissa ollut ongelmia. Yhteys palasi itsekseen takaisin ja on toiminut sen jälkeen ongelmitta. Siihen appiinhan tuli päivitys tässä taannoin. Nyt kun hait apin uudestaan niin luulisi olevan viimeisin versio.
 
Minulla on toiminut joka kerta tuo skodan appi esim webaston etäkäytössä. Eniten potuttaa toi kaken kaukosäädin joka ei ota kotoota autolle sisältä. Heti kun menee parvekkeelle ja ei ole lasia edessä niin kake toimii. Matkaa on 100m. Vanha pisaramallinen kake toimi paremmin.
 
Minulla olivat ajot päivittyneet Skoda Connectiin. Yhteyden luonti autoon on vaan tökkinyt. Tänään yhteys toimii. Toivottavasti on ollut vaan alkuvaikeuksia. Oli niitä myös Volvon kanssa, joten en ole yllättynyt tästä. Skodan käyttöliittymä on ainakin selkeä ja toimivana ihan mukava käyttää.
 
Mulle myyjä sanoi, että webaston kaken antenni on sen skoda-merkin takana. Kannattaa pitää kakea pystyssä ja merkkiä autoon päin kun lähettää, toimii kuulemma paremmin.
 
Suunnilleen noin se lukee manuaalissakin. Pystyasennossa. Joka tapauksessa näissä uusissa kaukoissa on huom. heikompi kantama kuin niissä edellisissä pyöreämpimallisissa.
 
Tänään yritin ekaa kertaa lähettää auton naville osoitteen, minne olin aikeissa ajaa. Puhelimen näytöllä sovellus ilmoitti että osoite on onnistuneesti lähetetty autoon. Kun menin autolle vartin päästä, niin en sieltä mitään merkkiä tästä löytänyt. Ei tämä ihan luotettavalta vaikuta..... :mad:.
 
Noin mäkin aattelin ekan yrityksen jälkeen ja tokan, kunnes sit hoksasin et molemmat lähetykset oli tullu perille - ite vaan en ollu osannu oikeesta kohtaa sitä autossa hakee esille  :-[
 
SkoNalle sanoi:
Noin mäkin aattelin ekan yrityksen jälkeen ja tokan, kunnes sit hoksasin et molemmat lähetykset oli tullu perille - ite vaan en ollu osannu oikeesta kohtaa sitä autossa hakee esille  :-[

Tämäkin on mahdollista - neuvo minua  :). Volvon kanssa totuin siihen, että uusi osoite pompsahti näytölle heti auton startin jälkeen, ja auto kysyi ajetaanko osoitteeseen "xxxxx".
 
Valitettavasti en muista ulkoo mistä se löytyy/kui sen sai näkyviin - mut ainakaan mulle se ei suoraan tullu tuohon näytölle näkyviin - kokonaisuudessaan olen tainnu kolme kertaa tuota käyttää.
 
Täyty testata  ;D

Elikkä lähetin kohteen autoon, sit kun menin sinne niin ei tullu suoraan näytölle laittaessani virrat autoon ja siirtyessäni radion näytöstä naviin (radio oli siis jätetty päälle ja avautui virrat laittamalla), mut kun sammutin radion ja laitin uudelleen päälle niin avas ikkunan jossa kysy haluatko tuoda online-kohteet josta tuo sit löytyi...

Valikostakin löytyy tuo kohteet - online-kohteet jonka valitsemalla näytti kaikki osoitteet jotka autoon lähetetty. Ja tosiaankin tuo aukeava ikkuna ei ainakaan mulla ole aina auennut, valikon kautta olen pääasiassa sen lähettämäni osoitteen etsinyt... en sit tiiä johtuuko tuosta irrallisesta mokkulasta ja sen nettiyhteydestä jonka kannan autoon (välillä kestää aikansa ennenkuin auto pääsee siihen yhteyteen)  :-\