https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

BMW X3 (G01) 2018-

Anzander

Klassikkoainesta
Liittynyt
26.1.2015
Ensimmäiset kuvat vuotaneet, virallinen julkistus taisi olla huomenna.
Hieno peli, mutta ainakaan kuvien perusteella ei nyt mitään välitöntä wow-efektiä tule. Vähän sama ilmiö kuin uuden Viitosen kanssa.

http://teknikensvarld.se/bildgalleri/lackta-bilder-bmw-x3-2018/

2018-bmw-x3-image-4.jpg


2018-bmw-x3-image-8.jpg


2018-bmw-x3-image-5.jpg
 
Todella paljon samoja yksityiskohtia kuin uudessa vitosessa. Huomaa helposti että samaan aikaan piirretty. Kuten peräpää paljastaa, niin kuvissa on X3 m40i malli, jossa on M-yksityiskohdat "gun metal" väritettyinä.
 
Itselleni herää kysymys että mikäs tässä on muuttunut? Roiskaistu F31:n takavalot? Muuten ennallaan? Ei kai tämäkin ole nyt joku etuvetoplattis?
 
Makkis sanoi:
Itselleni herää kysymys että mikäs tässä on muuttunut? Roiskaistu F31:n takavalot? Muuten ennallaan? Ei kai tämäkin ole nyt joku etuvetoplattis?

Uusi kolmas sukupolvi. Ulkoisesti design-evoluutio, mutta pinnan alla "kaikki" eli auto on nyt rakennettu uuden CLAR alustan päälle. Konkreettisena muutoksena esim. 100 kiloa kevyempi kuin aiempi F25. Edelleen aina neliveto ja moottori pitkittäin.

Bemarin ykköstavoite taitaa olla saadaa auton luxus-mittaria pykälän tai kaksi ylöspäin, koska on jäänyt jälkeen kilpailijoista. Varsinkin sisätilojen osalta.
 
Näyttää tosiaan pienennetyltä X5:ltä mutta on tuo kuitenkin nykyiseen X3:een nähden päivittynyt hyvään suuntaan.
2018-bmw-x3-image-12.jpg


Jos ei olisi jo XC60 tilauksessa niin kyllä tätä voisi harkita. Tosin taitaa lataushybridin hinta karata kunnon varusteilla reippaasti Volvoa suuremmaksi.
 
Etupuskuri (onko m-sport?) on minusta liian "muotoiltu" ja takana on hiukan jotain mersumaista havaittavissa. Muuten on kyllä aika lievä päivitys ulkoisesti vanhaan faceliftiin.
 
Hieno on. Mutta Bemarityyliin todellakin vanhvasti evolutiivinen, ei revoluutio.

 

Liitteet

  • x3.JPG
    x3.JPG
    19,7 KB · Katsottu: 410
  • m-sport-package-slide-02.jpg.resource.1392806326017.jpg
    m-sport-package-slide-02.jpg.resource.1392806326017.jpg
    54,3 KB · Katsottu: 386
Banglen mukaanhan evoluutiota pitäisi seurata revoluutio mutta bemarikin valinnut Audimaisen hienosäätämisen linjan. Ei ruma mutta toivottavasti todellinen vastine rahalle löytyy sisältä (kuten pitäisikin). Itse en jaksa innostua erilaisista pellintaivutuksista ja uusista penkinkuoseista pelkästään tai multimedia/nettijutuista autossa.
 
lnaukkar sanoi:
Todella paljon samoja yksityiskohtia kuin uudessa vitosessa. Huomaa helposti että samaan aikaan piirretty. Kuten peräpää paljastaa, niin kuvissa on X3 m40i malli, jossa on M-yksityiskohdat "gun metal" väritettyinä.

Jep tosiaan kuin nykyinen X5. Erona auton koko ja tuo takimmaisen sivuikkunan muoto, joka on säilynyt lähes mallin elinkaaren tuollaisena samanlaisena.
 
Onko vielä tietoa hybridin tekniikasta ? Tuleeko X5:n ratkaisu suoraan kopioituna ? Tehojen suhteen ei taida olla tarjolla Volvo XC60 T8:n tasoista pakettia. On tämä kuitenkin kiinnostava auto, jonka ensiesittelykuvista ainoa moitteeni kohdistuu keulan turhan näyttäviin ( M Sport ?) ilmanottoaukkoihin ja puskurin muotoiluun.
 
Kiitos kuvista, Pekka T.
Luxury Line olisi varmaan minun pappavalintani, ei kuitenkaan M Sport.

edit: xLine on ok myös, mutta M Sport on keulasta suorastaan ruma.
 
Markku J sanoi:
Onko vielä tietoa hybridin tekniikasta ? Tuleeko X5:n ratkaisu suoraan kopioituna ? Tehojen suhteen ei taida olla tarjolla Volvo XC60 T8:n tasoista pakettia. On tämä kuitenkin kiinnostava auto, jonka ensiesittelykuvista ainoa moitteeni kohdistuu keulan turhan näyttäviin ( M Sport ?) ilmanottoaukkoihin ja puskurin muotoiluun.

Teknisesti sama voimalinja kuin 530e xdrive, jossa siis uuden sukupolven bensamoottori vrt. X5 40e. X3 malli on silloin tehoista riippuen joko 30e tai 40e. Mun henkilökohtainen veikkaus on, että hybridi halutaan sijoittaa ekana tuohon 30e hintaluokkaan.
 
Markku J sanoi:
Onko vielä tietoa hybridin tekniikasta ? Tuleeko X5:n ratkaisu suoraan kopioituna ? Tehojen suhteen ei taida olla tarjolla Volvo XC60 T8:n tasoista pakettia. On tämä kuitenkin kiinnostava auto, jonka ensiesittelykuvista ainoa moitteeni kohdistuu keulan turhan näyttäviin ( M Sport ?) ilmanottoaukkoihin ja puskurin muotoiluun.

Sopivalla värillä M-Sport menettelee, munuaiset ovat kylläkin liian isot.


BMW-X3_M40i-2018-1280-05.jpg
 
lnaukkar sanoi:
Teknisesti sama voimalinja kuin 530e xdrive, jossa siis uuden sukupolven bensamoottori vrt. X5 40e. X3 malli on silloin tehoista riippuen joko 30e tai 40e. Mun henkilökohtainen veikkaus on, että hybridi halutaan sijoittaa ekana tuohon 30e hintaluokkaan.

Kai tuollakin pärjää. Meidän 530e "vajakki" tuntuu varsin tehokkaalta ilmoitetulla 252 hv teholla. Mutta takamatkaa Volvon 400+ hv pakettiin jää paljon.
 
Sisätiloissa isoin edityminen ja tähän päivään tuleminen mutta ei voi kyllä erehtyä merkistä.

Sisävalaistus näyttää todella paljon kirkkaammalta ja muokattavuus siinä varmaan eri tasolla kuin Fxx mallisarjoissa mutta eiköhän sen himmentimet toimi.

Keula näyttää jopa ylikorkealta joissakin kuvissa suoraan edestä kuvattuna.
Sivuprofiili taas näyttää sopusuhtaiselta.

Edelleen kai kaikki äXät tullaan tekemään rapakontakana?