Stonic on tosiaan kuin Rion korotettu versio, kun taas Kona tuntuu kokonaan omalta malliltaan. Sekin on tosin ymmärrettävää, koska i20 on jo useamman vuoden vanha malli. Vaikea sanoa pelkkien kuvien ja videoiden perusteella, mutta jotenkin Konaan on panostettu enemmän ja se tuntuu ehkä hieman arvokkaammalta. Stonic on pelkästään etuvetoinen ja tämän hetken tietojen perusteella 1.0 turbo on tehokkain moottori, kun Konaan saa nelivedon, 1.6 turbon ja automaatin yhdistelmän. Yllättävästi Stonicin tavaratilakin oli hieman Konaa pienempi. Onko konsernin sitten tarkoitus tehdä Stonicista B-segmentin "kansanauto" katumaasturikorissa ja Kona olisi sitten vähän paremmin varustelu ja tyyriimpi vaihtoehto? Jokatapauksessa minusta on hyvä, että saman konsernin saman segmentin autot ovat selvästi erilaisia, eikä ole VW:n tyyliin jossa logot peittämällä autoja ei erota toisistaan.
Yhtä kaikki, kyllä tuo Stonic etenkin keltaisena on tasapainoinen ja tyylikäs kokonaisuus. Sisustaan olisin toivonut ehkä vähän enemmän, mutta jos hinta pysyy järkevänä, niin hyvinkin voisin tuollaiseen vaihtaa.