https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

iPad

Pekka P

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
iPad air2 16 Gb Wi-Fi gigantin tarjouksena 333 eurolla. Lähinnä vaimon käyttöön.



Keskustelu siirretty tähän uuteen topiciin Viimeiset hankinnat -ketjusta - juupeli  :)
 
Pekka P sanoi:
iPad air2 16 Gb Wi-Fi gigantin tarjouksena 333 eurolla. Lähinnä vaimon käyttöön.
Kappas. Kiitos vinkistä. Varasin itsellekin. Täytyy tänään hakea. Alkaa vanha iPad2 olla jo sen verran hidas.
 
Tarjottiin kaikenlaista tuoteturvaa ja elisaviihdettä ynnämuuta, josta sujuvasti kieltäydyin. Mukaan tarttui sensijaan myös Samsungin mv-laser-perustulostin wifillä hintaan 49 e.

Muistin vähäisyyden tiedostin, mutta ei ole ongelma tässä käytössä. Vanha pädi on kohta viisi vuotta vanha. Kakkonen taitaa olla, tahmea teknisesti ja näyttö säröillä kaksivuotiaan käsittelyn jäljiltä.
 
Penguin sanoi:
Voisivat lopettaa noiden liian vähäisellä muistilla varustettujen laitteiden myynnin.
Aivan samaa mieltä. Alle 32Gb muistilla ei pitäisi edes myydä kellekään. Muistikin nykyään halpaa. Siksipä ihmetyttää järkyttävä hinnan nousu isommalla muistilla eri merkeillä.
 
Minä hankin tuollaisen Ipadin lahjaksi. En kuitenkaan voinut olla itse sitä ostamassa, joten annoin tehtävän toiselle henkilölle. Siinä on nyt joku kuukauden maksuton Deezer Premium, joka pitää asiakaspalvelun kautta perua, jotta ei lähde sitten kk-maksut menemään. Kuulemma sitä ei saanut ilman ostettua, mutta ilmeisesti olisi siis pystynyt. Ärsyttää tuollainen pakkomyynti varsinkin henkilölle, joka ei noista mitään ymmärrä.
 
Penguin sanoi:
Voisivat lopettaa noiden liian vähäisellä muistilla varustettujen laitteiden myynnin.

kahe sanoi:
Aivan samaa mieltä. Alle 32Gb muistilla ei pitäisi edes myydä kellekään. Muistikin nykyään halpaa. Siksipä ihmetyttää järkyttävä hinnan nousu isommalla muistilla eri merkeillä.

Pekka P sanoi:
...
Muistin vähäisyyden tiedostin, mutta ei ole ongelma tässä käytössä. Vanha pädi on kohta viisi vuotta vanha. Kakkonen taitaa olla, tahmea teknisesti ja näyttö säröillä kaksivuotiaan käsittelyn jäljiltä.

Toivottavasti ei noin pienellä muistimäärällä kuin 16Gb myydä laitteita.😁
Mutta joo meillä on alle satasen Lenovon tabletti 16 GB muistilla ja 64GB:n muistikortilla. Kortille työnnetty iso kasa leffoja ja lasten ohjelmia ja iso kasa lasten asentamia pelejä jne. Ei ole ollut muistin loppumisesta tietoakaan. Lisäksi on kestänyt kahden lapsen erittäin aktiivisessa käytössä jo useamman vuoden. Ihan käsittämättömän hyvä peli on ollut hintaisekseen. Ei edes tahmaa yhtään. Ainoa miinus tulee antiikkisesta Android versiosta jonka takia on muutama sovellus jäänyt asentamatta.
 
Kale sanoi:
Toivottavasti ei noin pienellä muistimäärällä kuin 16Gb myydä laitteita.😁
Mutta joo meillä on alle satasen Lenovon tabletti 16 GB muistilla ja 64GB:n muistikortilla. Kortille työnnetty iso kasa leffoja ja lasten ohjelmia ja iso kasa lasten asentamia pelejä jne.

oMenaan kun ei saa sitä muistikorttia... ;) :p
 
Pekka P sanoi:
Tarjottiin kaikenlaista tuoteturvaa ja elisaviihdettä ynnämuuta, josta sujuvasti kieltäydyin. Mukaan tarttui sensijaan myös Samsungin mv-laser-perustulostin wifillä hintaan 49 e.

Muistin vähäisyyden tiedostin, mutta ei ole ongelma tässä käytössä. Vanha pädi on kohta viisi vuotta vanha. Kakkonen taitaa olla, tahmea teknisesti ja näyttö säröillä kaksivuotiaan käsittelyn jäljiltä.
Ei mitään ropleemia meilläkään vanhan iPad kakkosen kanssa muistin kanssa. Ei siihen mitään valokuvia, elokuvia, musiikkia tai muutakaan turhaa talletella. 16Gb täysin riittävä. Tallentelut sitten muilla laitteilla.
Itse varasin netistä ja hain parin tunnin kuluttua noutovarastosta eikä tarvinnut kuunnella mitään myyntipuheita eikä tyrkytyksiä.
Vanha ipad kakkonen meillä ulkoisesti kyllä uutta vastavaassa kunnossa. Täytyy koittaa se myydä vaikka tori.fi:ssä.
 
-P- sanoi:
Ei mitään ropleemia meilläkään vanhan iPad kakkosen kanssa muistin kanssa. Ei siihen mitään valokuvia, elokuvia, musiikkia tai muutakaan turhaa talletella. 16Gb täysin riittävä. Tallentelut sitten muilla laitteilla.

Tälle peukkua. Ihan käytöstä kiinni minkä verran riittää. Olen itse todella huono täyttämään padiani kun olen vasta 6/64 Gb saanut sinne kamaa haalittua  :rolleyes:
 
-P- sanoi:
Ei mitään ropleemia meilläkään vanhan iPad kakkosen kanssa muistin kanssa. Ei siihen mitään valokuvia, elokuvia, musiikkia tai muutakaan turhaa talletella. 16Gb täysin riittävä. Tallentelut sitten muilla laitteilla.

Sama täällä. 7 gigaa 64:stä käytössä. Ihan turhaan tuli hommattua näinkin paljon muistia. Tietokoneella tallennukset (levytilaa 14 teraa) ja muilla päätelaitteilla pääsee tarvittaessa wifi (ac) / gigabit ethernet kiinni. Musiikit soitellaan spotifystä ym., kuvat ja muut tiedostot on pilvessä, sähköpostit palvelimilla, jne.
 
Katsokaa sitä paljonko on vapaana ja vähentäkää se muistin määrä siitä 16/32/64/128:sta tai mitä siinä kyseisessä iPadissa muistia on. Käyttiskin vie osan, niin 7 Gt käytettynä alkais 16 Gt mallissa olla jo muisti melkein täynnä. Minulla on 64 Gt mallissa 44,1 Gt käytettynä ja 11,5 Gt vapaana. Toki mulla on tuolla muutama leffa tallennettuna ja onedrivessa offline kasa dokumentteja, jotta saa duunireissuilla lueskeltua lennoilla/junissa ja illalla voi sitten katsoa jonkun leffan hotellilla.
 
Penguin sanoi:
Katsokaa sitä paljonko on vapaana ja vähentäkää se muistin määrä siitä 16/32/64/128:sta tai mitä siinä kyseisessä iPadissa muistia on. Käyttiskin vie osan, niin 7 Gt käytettynä alkais 16 Gt mallissa olla jo muisti melkein täynnä.

Tuossa Penguin on ihan oikeassa. Minullakin on melkein kymppi täytetty jo omiaan. Eli todenmukaisempi lukema minulla olisi 6/55.


JiiJii71 sanoi:
Tuossa tämän iPhone 6 64Gt:n tila. Yllättävän paljon viepi tuo Spotify tilaa.

Näitä on kiva arvioida  :D  Okei, iPhone mutta minulla on vain kaksi noista ohjelmista ylipäätään viemässä tilaa...  :rolleyes:
 
Minä en oikein tätä muistikuviota ole osannut koskaan mieltää ongelmaksi. Meillä on kotona kolme iPhonea ja kaksi iPadia, enkä edes muista millaiset muistimäärät niissä on - varmaan ne on sieltä asteikon alapäästä. Mikään laite ei koskaan ole tullut täyteen. Leffat ja tv-sarjat tulee kaikki striiminä, kuvat menee pilveen ja musiikkiakin on nykyään offlinessa aika vähän kun striimi toimii joka paikassa. Joskus jotain lentokonereissua varten lapset lataa leffan tai pari laitteelle.

Jotenkin siis tuntuu, että muistikorttiviritysten yms. aika on ohi.
 
chr sanoi:
Jotenkin siis tuntuu, että muistikorttiviritysten yms. aika on ohi.

On tietysti kun siihen omaan laitteeseen ei sitä muistikorttia saa :rolleyes: Ei tosin tarkoita sitä että lisämuisti olisi tarpeetonta, puhumattakaan että muistikortti olisi jonkin sortin "viritys" ???
 
Just käsissä olevasta iPadista tsekkasin, niin 16,8Gt käytetty 64Gt mallin iPad air2:sta. Pienempi olisi siis tukossa... Hyvä ohjata siis ostamaan suoraan kalliimpi.

Tätä iPadia on tullut nyt parisen vuotta käytettyä töissä ja kotona, enkä ole tästä sellaista wau-ulottuvuutta löytänyt että omaksi olisin vastaavaa hankkinut. Osa jutuista toimii jopa hyvin, osa taas on niin raivostuttavan kankeaa. Varmasti huonompiakin laitteita on, mutta monta kehittämisen kohdetta keksisin tästäkin.
 
Karvis sanoi:
On tietysti kun siihen omaan laitteeseen ei sitä muistikorttia saa :rolleyes: Ei tosin tarkoita sitä että lisämuisti olisi tarpeetonta, puhumattakaan että muistikortti olisi jonkin sortin "viritys" ???

Ehkä sanavalinta oli väärä, ei ollut tarkoitus vinoilla muistikorteille. Enempi fiilis oli se, että niin nuo laitteet kuin vaikka esmes työkuviot on pitkälti siirtyneet pilvipalveluihin jolloin sillä paikallisen muistin määrällä ei juuri ole merkitystä. Töissäkin pyöriteltiin jokunen vuosi sitten vielä innokkaasti muistitikkuja - nyt niitä näkyy todella harvoin. Tästä syystä en siis ole osannut kaivata muistikortteja (tai lisätilaa) pädeihinkään.
 
Minulla on kanssa muutama noita I laitteita. Musat on laitettu offline-tilaan muutamaan isomuistisempaan ihan sen takia että vaikka autolla ajellessa tai muuten missä et ole wifin takana niin itse streamaus ei vie niin paljon virtaa laitteesta. Tällä hetkellä esim Spotify vie muistia reilu 16gigaa.
Ne laitteet joissa pienempi muisti niin maleksii käytännössä aina kotona wifin takana.
 
Meillä nuo tabletit ovat wifi malleja ja sen takia muistikorteille on tuupattu tavaraa jotta voi reissussa tarvittaessa katsella ohjelmia. Tietty jos muksuille ostaisi nettimallin tabletit (esim ipad) ja rajattomat nettiliittymät niin sitten muistikorttia ei tarvitsisi. Toistaiseksi rahalle on kuitenkin löytynyt vielä parempia sijoitukohteita.
 
Käyttökokemuksiani vajaan vuoden ajalta. Pitkään mietin hankintaa, opettelussa meinasi mennä hermot kun kerran eka kosketusnäyttömobiililaitteeni kyseessä, mutta kyllähän tämä on voiton puolelle kääntynyt. Joitakin sovelluksia olen asentanut, vaikkei tämä mikään mukavin mukana raahattava laite olekaan.

Arvostan kuitenkin riittävän kokoista näyttöä ja näppäimistöä. Onko tämä hintansa väärti, siihen en osaa sanoa, mutta kun se kerran on hankittu, auttanut ja helpottanut "tien päällä" asioiden selvittämisessä, niin tällä asenteella koen olevani tyytyväinen  :D  Saattaa jonain päivänä helpottaa siirtymistäni älypuhelimen käyttäjäksi kätevämmän liikuteltavuuden takia. Siihen asti roudaan tätä sinne missä on käyttöä. Tärkein tarvehan tällä on tällä hetkellä olla yhteyspiste pöytäkoneelleni. Siinä se on täyttänyt paikkansa mallikkaasti.
 
Nyt on minullakin iPad. Työpaikan laite. Olin tänään muutaman tunnin ikoulutuksessa, jossa opeteltiin iPadin käyttöä. Sinällään ihan näppärän oloinen laite. Pitäisi vaan alkaa keksiä mitä sillä tekisi. Jotenkin siihen digi-i-loikkaan se liittynee.
Toistaiseksi laite kerää pölyä hyllyssä, jahka meidän koululle saadaan Wifi-verkko. Siihen kun ei kuulemma saa verkkojohtoa kiinni.