https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Mallimerkinnöillä vai ilman?

P

Peeveli

Vieras
Tilatussa autossa olisi mahdollisuus jättää tehtaalta jo takaluukun malli- ja kokomerkinnät pois. Olisihan se takaluukku helpompi puhdistaa ja vahata ja kliinin siistin näköinen...kumpaa teemaa kannatatte? ;)
 
Jätä pois vaan... helpottaa pesua ja vähentää vaivaa poistaa itse niitä :p

JOS jotain niin se pieni sininen "Polestar"-lätkä sallittakoot...
 
Ehdottomasti merkinnöillä - muuten on alastoman näköinen. Ja taitaa tuo helpompi puhdistettavuus perusteluna koskea vain pienikoneisia malleja  ;D.
 
Tuota samaa mietin ja tulin viimein johtopäätökseen että merkit pois , enkä ole katunut.
Nuo merkit ovat tosiaan riesa autoa vahatessa ja pestessä nyt sen oikeasti huomaa ja lisäksi auto näyttää perästä huomattavasti siistimmältä, puhumattakkaan arvoituksellisemmalta mitä konepellinalla on potkua, varsinkin kun autona on Octavia :p
 
Riippuu varmaan autosta? Jos takana lukee M/4/5/6, RS3/4/5/6/7 taikka C/E/63, niin ei varmaan ole syytä ottaa pois. Yleisesti helpompi pitää puhtaana kun on ilman.
 
Itse jätin M135i (tai M140i) merkin perään rouvan niin halutessa (olisi kuulemma mennyt rahat ihan hukkaan ilman tuota ja olisi voinut ostaa hinnat alkaen mallin samantien, jos merkin olisi jättänyt pois :D). Muut merkinnät pois. Eli sama linja jatkuu kuin Sciroccon kanssa: mallinimi ok, mutta muut pois. Ei puhdistettavuuden takia vaan ihan puhtaasti esteettisistä syistä. Pitää vielä myöhemmin muistaa ilmoittaa etteivät liikkeessäkään laita mitään mainoksia tms.
 
E92 sanoi:
Riippuu varmaan autosta? Jos takana lukee M/4/5/6, RS3/4/5/6/7 taikka C/E/63, niin ei varmaan ole syytä ottaa pois. Yleisesti helpompi pitää puhtaana kun on ilman.

Noistahan ne merkit jätetään jo alkujaankin pois, auton pitää poiketa jo alkujaan niin paljon massasta että asiasta tietämätönkin tajuaa että kyseessä ei ole ihan normi auto, ei sitä tarvitse mallimerkinnän varaan jättää.
 
Ilman. Itse pidän kliinistä ilmeestä ilman ylimääräisiä kromikökkäreitä takaluukussa.
Varsinkin jos mallimerkinnän tarkoitus on kertoa moottorin koko (olkoon se mikä tahansa) tai että millä polttoaineella auto kulkee. Mallinimikin auton perässä on turha. Pois vaan kaikki.
Joskus näkee mersuja jossa ei meinaa takaluukku riitää niille kaikille kirjaimille ja numeroille molemmin puoli tähtilogoa. Aika karmean näköinen mielestäni.
 
Mikko sanoi:
Itse jätin M135i (tai M140i) merkin perään rouvan niin halutessa (olisi kuulemma mennyt rahat ihan hukkaan ilman tuota ja olisi voinut ostaa hinnat alkaen mallin samantien, jos merkin olisi jättänyt pois :D).

Jos rahasta puhuitte, niin jäiköhän frouvalta se kolmas vaihtoehto huomaamatta? Eli olisitte ostaneet perusmallin ja hakeneet Bemarin varaosatiskiltä sopivia irtonumeroita?  ???
 
Auton perässä pitää olla sen verran tekstiä, että Vermoon menijät jättävät moikkaamatta...
 
Mopo-Octaviassa ei tullut tehtaalta moottorista kertovaa merkintää lainkaan. Napsin itse vielä merkistä ja mallista kertovat tekstit pois puhtaasti ulkonäkösyistä. Ennen-jälkeen kuvasarja vahvisti ratkaisun oikeaksi.
 
Saahan ne merkinnät siellä olla jos ovat mutta jos eivät ole niin ei sekään haittaa. Noissa nykyisissä ei kummassakaan ole.
 
Itse ainakin aion pitää merkinnät autossa paikallaan kun olen sen henkinen että auto saisi mahdollisimman pitkään säilyä sellaisena kuin se tuli tehtaalta uutena. Jos sen sijaan saa valita jo uutena että ottaako merkinnät vai ei niin se on mielestäni jokaisen oma makuasia.
 
Ilman. Eikä saa jättää mitään myyjäliikkeelle muovisia koristeita rekkarin taaksekkaan.
 
Urlaub sanoi:
Jos rahasta puhuitte, niin jäiköhän frouvalta se kolmas vaihtoehto huomaamatta? Eli olisitte ostaneet perusmallin ja hakeneet Bemarin varaosatiskiltä sopivia irtonumeroita?  ???

Taisi mennä jutun pointti vähän ohi?
 
Ilman mitään merkintöjä
Nykyisestäkin lähti heti merkit pois.
 
Ilman. Vaikka olisi iso kone niin miksi pitää näyttää muille ja alkaa todistelemaan jotain? Turhaan naapurin tarvitsee tietää mikä kone on alla.
 
batman14 sanoi:
Ilman. Vaikka olisi iso kone niin miksi pitää näyttää muille ja alkaa todistelemaan jotain? Turhaan naapurin tarvitsee tietää mikä kone on alla.
Jep. Selvittäköön vaikka tekstarihaulla jos niin palhon kiinnostaa..
 
wolf6 sanoi:
Ilman mitään merkintöjä
Nykyisestäkin lähti heti merkit pois.
Kolmos koppasen Ocu Räsän perässä onkin vähän liikaa tekstiä.
Muutama merkki kyllä on ok, mutta ei liikaa. Esim. RS, ST, Gti, M, Amg on vähän semmoisia tekstejä mitkä on ihan kiva jättää koriin [emoji41].