autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Linnut  (Luettu 43823 kertaa)

Poissa Sande

Vs: Linnut
« Vastaus #360 : 06.06.2021 16:18 »
Oletettu västäräkki saa nyt viikon mittaisen pesintärauhan, ennen kuin tulee koko pesälle muutto toiseen paikkaan. Ongelmana vaan on että vene on 15 m pitkän laiturin päässä ja ihan lähellä ei oikein vastaavaa paikkaa ole. Laiturilla on kyllä puulaatikko. Jos sen kannen raottaisi niin mahtaisikö västäräkki löytää sieltä pesänsä?

Poissa antsu

• Klassikko
« Vastaus #361 : 06.06.2021 17:30 »
Viikko on ikävän lyhyt aika kun vasta ollaan munintavaiheessa ja niitä tulee yksi päivässä 5--8 ja sitten parin viikon haudonta jne.

Odotetaan raporttia jossakin vaheessa :)

Poissa Sande

« Vastaus #362 : 06.06.2021 18:05 »
Viikko on ikävän lyhyt aika kun vasta ollaan munintavaiheessa ja niitä tulee yksi päivässä 5--8 ja sitten parin viikon haudonta jne.
Näinhän se on, mutta enempää ei nyt tällä erää ole tarjolla  ::)

Poissa tai

• Klassikko
« Vastaus #363 : 09.06.2021 15:13 »
Meidän piharyteikön räkätinpesälle kävi huonosti. N. 1,5 vkon hautomisen jälkeen hautojaa ei enää näkynyt, ja parin päivän odottelun jälkeen kurkistin kameralla pesään. Tyhjä oli. Varmaankin turha toivo että lintu olisi itse pakannut munansa ja muuttanut muualle?

Alla kuva katoamista edeltäneeltä viikolta.

« Viimeksi muokattu: 09.06.2021 15:21 kirjoittanut tai »

Poissa tai

• Klassikko
« Vastaus #364 : 09.06.2021 15:21 »
En pysty nukkumaan yöllä tuuletusikkuna auki kun linnut pitävät sellaista mekastusta ulkona  ;D

Mikä on audiotallenteellani kovasti "puliseva" lintu? Räksä siinä väliin ääntelee, mutta suurin meluaja on tuo pulisija.

https://sndup.net/94tw

Poissa tomppa

• Hallitusjäsen
  • Klassikko
  • Audi Q7
« Vastaus #365 : 09.06.2021 17:05 »
Mä oon niin huono lintujen äänissä. Kuikan ja lehtokurpan tunnistan. Mutta silti olen "äänessä" ja ehdotan kirjosieppoa.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=6NFEh4pvIM0" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">https://www.youtube.com/watch?v=6NFEh4pvIM0</a>
Autostadium ry:n puheenjohtaja

Q7

Paikalla juupeli

• Yhdistyksen jäsen
  • Grand Legend
« Vastaus #366 : 10.06.2021 01:40 »
Täällähän pesii joka kesä lokkeja lähiömme kerrostalojen katoilla ja muissa sopivissa paikoissa. Sen verran tutuksi on käynyt lokkien touhut ettei tilanne tunnu häiritsevän puolin eikä toisin. Paitsi yhdessä asiassa kannattaa olla tarkkana.

Kävelin tässä eräänä yönä talojen pihojen poikki ja kuulin lokin varoituskirkaisun. Okei, vahti on valppaana. Mutta sitten niitä kirkaisuja alkoi tulla tasaisesti ja yhä lähempää. Joko niillä on poikasia kävelemässä pihoilla. Jep, hyvin oli pikkukipittäjä maastoutunut hämärässä kun huomasin liikettä edessäni asfaltilla. Vahti lensi ympyrää yläpuolellani muttei tullut liian lähelle. Pikkuinen kipitti vihdoin sivusuuntaan nurmikolle ja minä pääsin jatkamaan matkaani.

Poissa Quality

• Moderaattori
  • Grand Legend
  • Volvo XC60
« Vastaus #367 : tänään kello 17:44 »
Meillä mustarastas on valinnut pesäpaikakseen halkolieriön päällisen. Vähän siinä on päällä muovia katoksena, joten paikka on aika hyvin suojassa. Jonkin verran kulkua on siinä lähellä, mutta huomattuamme pesän olemme rauhoittaneet paikan mahdollisimman tarkoin.

Sen verran olen kurkkinut, että tiesin munia olevan neljä. Kovin herkästi emo häipyi pesältä, jos sitä yhtään lähestyi. Eilen sitten kurkkasin pesään ja totesin poikasten kuoriutuneen. Tosi pieni rääpäle sieltä kurotti suu ammollaan, mutta muita ei näkynyt. Kumpahan pääsisivät onnellisesti elämän alkuun.