Testissä todetaan myös:
Tykkäsimme:
+Voimalinjan toiminnasta rauhallisessa ajossa
Tämähän tärkeintä normaalissa liikenteessä.
Mitä nyt tuolla omalla 2 litraisella olen ajanut niin "ongelma" tulee siitä että esim rampilla todella reilusti vauhtia pyydettäessä CVT alkaa muuttamaan välityssuhdetta suurimman tehon alueelle ja siihen menee hieman aikaa josta tulee tehottomuuden/kuminauhan tunne. Tässä uudessa on kylläkin keinopykälät, onkohan CVT sitten hitaampi niihinkin siirtymään kuin muut loodat.
Olen autoa ajanut isommakin kuormalla, ja vetänyt venettä. Kuormalla ei tunnu olevan menohaluihin suurta vaikutusta, joten katse suuntautuu tuohon CVT:n antamaan tuntumaan. Itseä se ei koskaan ole häirinnyt, noteerannut kyllä olen.
Käytännössä normikuljettajalle tällaisen autotyypin 150hv (tai tämän mkII:n 156hv) riittää kyllä, ja myytiinhän Qashkaitakin 1.6 vaparilla todella paljon ja se on sentään jo todella laiska joka ei kiihdy edes odottamalla.
Siten en usko moottorin itsessään olevan myyntiongelma suurelle kansanosalle, vaan ongelma on se mitä se 2 litrainen maksaa.
(Positiivisesti ajatellen ehkä hyvä asia tuon vanhan 2 litraisen jälleenmyyntiarvolle
.)
EyeSight vakiona on iso plussa.
Melutasosta Suomessa olisi kiva saada kommentteja.
Seuraavassa huollossa omalle XV:lle, pitää yrittää saada tämä sijaisautoksi. Vaihtotarvetta/halukkuutta ei kyllä ole vielä.