https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Toyota bZ3

BarrelNut

Klassikkoainesta
Liittynyt
22.9.2015
Kiinasta on vuotanut kuvia Toyotan sähkösedanista:

toyota-bz3-jpg.216668

toyota-bz3-4_1-jpg.216669

toyota-bz3-1-jpg.216672


https://insideevs.com/news/607482/byd-toyota-bz3-electric-china/

Saas nähdä onko tämä auto tulossa Eurooppaan, ja jos on niin koska.
 
Positiivista uusissa Toyotissa on sukunäkö mallien välillä. Se, pitääkö siitä, on toinen asia. Toisaalta tämä on huomattavasti paremman näköinen kuin isoveljensä.
 
Aika paljon Toyota Mirai.ta otettu mukaan, mikä ei sinänsä ole huono asia
 
Ei tälläsen tarvitsisi olla kun edes liftbäkki niin olisin heti osto housut jalassa. Harmi vaan sedanin tavaratilalla ei tee mitään.
 
Hieno on. Ilmeisesti Jenkkilän ja Aasian markkinoille. Muualla sedan aika turha.
Noilla markkinoilla ei nelivetoakaan sedanissa juuri taideta kysellä joten tuskin sitä tulee ja jos tulee niin kun tuossa ei taida Subaru olla mukana niin takasähkömoottori lainataan polkupyöräosastolta kuten hybrideissä  ;D
 
Kyllä tänne sedan kelpaa. Lisääkin näitä saisi tulla Model 3 kaveriksi.

Ihan hienon näköinen tämän on ainakin näissä alustavissa kuvissa.
 
Tietäjä sanoi:
Hieno on. Ilmeisesti Jenkkilän ja Aasian markkinoille. Muualla sedan aika turha.
Noilla markkinoilla ei nelivetoakaan sedanissa juuri taideta kysellä joten tuskin sitä tulee ja jos tulee niin kun tuossa ei taida Subaru olla mukana niin takasähkömoottori lainataan polkupyöräosastolta kuten hybrideissä  ;D
Näissä on BYD mukana.
 
Tietäjä sanoi:
Hieno on. Ilmeisesti Jenkkilän ja Aasian markkinoille. Muualla sedan aika turha.
Noilla markkinoilla ei nelivetoakaan sedanissa juuri taideta kysellä joten tuskin sitä tulee ja jos tulee niin kun tuossa ei taida Subaru olla mukana niin takasähkömoottori lainataan polkupyöräosastolta kuten hybrideissä  ;D

Avausviestissä olleen linkin takaa löytyy tieto että auto olisi takavetoinen.
 
Ei läheskään niin ruma kuin BZ4X, mutta ei tuo siltikään erityisen silmiä hivelevä luomus ole. Sisustakin ilmeisesti noudattaa isoveljen ufo-linjaa.
toyota-5-696x392.webp


Mutta jos hinta asettuu jotakuinkin kohdilleen niin eiköhän tuokin ostajansa löydä.
 
Taktinen sanoi:
Vain Kiinan markkinasta puhutaan, yllätyksenä yli 600 kilometrin toimintamatka.

"Measured based on CLTC mode, cruising range on a single charge. Range will vary by grade."

Tuo kiinalainen CLTC antaa huomattavasti pidempiä rangeja kuin WLTP. Kyllä tuo ihan käyttökelpoista rangea lupaa, mutta veikkaan että WLTP 500km jää silti saavuttamatta.

Edit: BZ4X:n CLTC-range näyttäisi olevan 615km. Eli suunnilleen samoihin menisi.
 
Akun kokoa ei ole kerrottu. Ilmanvastuskerroin on tosi pieni, eli 0,218.

Akun koko voisi olla 72,8kWh, sillä 360V nimellisjännite saadaan 112 kennolla, koska kennon jännite on 3,2V. BYDin kennon energiamäärä on 646.4 Wh. Ns 400V autot ovat hyvin usein 360V jännitteellä, kuten bZ4X, Model 3 tai ID.4.

Toimintamatkan luulisi käytännössä olevan selvästi bZ4X:ää pidempi, sillä akku on samaa kokoa ja ilmanvastus paljon pienempi, sekä muodon, että pinta-alan suhteen. Rengaskokokin on tosi maltillinen, eli perusmallissa 16". Leveyttä ei ole mainittu.
 
Tosiaan ei kyllä löydy akusta tietoa mutta uskon sen kyllä olevan pienempi kuin BZ4X:ssä. Uskon et Toyota pyrkii tekemään lähes identtiset toimintamatkat BZ tuoteperheelle. 
 
Toivomme, että tässä on ok vetomassat. On kyl houkutteleva auto hullutpäivät pögötin seuraajaksi tulevina vuosina.
 
Akkuja on kahta kokoa, noin 50kWh ja 65kWh. Hinta isoakkuiselle vain USD 27k - 28,5k kiinassa varustelusta riippuen.
Auto on 15cm bZ4X:ää matalampi, ilmanvastuskerroin 0,218 vs noin 0,29 ja renkaat 225 leveät. Pitäisi mennä motarilla selvästi pidemmälle kuin bZ4x.