https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

BMW X1 ja iX1 (U11) 2023-

Liittynyt
11.5.2017
Uuden mallin virallinen julkaisu on huomenna eli 1.6.2022

2023-BMW-iX1-teaser.jpg


https://twitter.com/BMWGroup/status/1531198802819940353

Tässä jo vuotaneet iX1 xdrive30 speksit:
- akku 64.7 kWh
- WLTP: jopa 438 km
- teho: 200 kW ( + extra boost 30 kW)
- AC-latausnopeus 11 kW
- DC-latausnopeus jopa 130 kW


Vuotanutta kuvia ja infoa löytyy tässä vaiheessa esim:
https://g80.bimmerpost.com/forums/showpost.php?p=28959558&postcount=3



Hinnastoa odotellessa ... meinasin laittaa yhden tilaukseen.
 
^ Ihan sama mitä sillä listalla on, puolet varusteista puuttuu kuitenkin ennen kuin auton saa tehtaalta ulos :D

Näin mä olen asenteeni jo etukäteen korjannut.
 
jussi101 sanoi:
Onkohan tässä äänieristys vakiona... tehdaslisävarusteena sitä ei saa

Malliston pienin auto kun kyseessä niin sanoisin että varmasti erottaa selkeästi asfaltin pinnan vaihtelut ja tuulensuhina +150km/h alkaen (joka toki ei suomessa haittaa)
 
Onkohan tuo etuvetoinen perusrakenne? Kuvan perusteella näyttäisi siltä.
 
Nythän tuo olisi ihan hyvän näköinen sivukuvassakin.
Tuleekohan tästä plugaria ja jos, niin millaisella akulla/rangella?
 
Alltour sanoi:
Onkohan tuo etuvetoinen perusrakenne? Kuvan perusteella näyttäisi siltä.

On yhä etuvetoinen rakenne ja plug-in hybridi malli on yhä bensalla etupää ja sähköllä takapää.

Ekana pitäis tulla täyssähkö nelivetoisena (iX1 xdrive30) ja myöhemmin myös etuveto (iX1 edrive20).
 
Varmaan tuo 65 kwh on netto, aika samoihin range kun ix 40, ei hirmuinen, mutta mulle just riittävä.
Tää näyttäs spekseiltä ja muutenkin sopivalta ja tätä on odotettukkin, toki vielä enyaq coupe ja bz4x mukana ja katotaan miten käy. Tää on mieleiseimpi politiikka, että ensin parasta mallia myyntiin, aika monella merkillä tuntuu olevan toisinpäin.
 
lnaukkar sanoi:
Ja nyt myös viralliset tiedot ulkona

Kuin bemarilla yleensä noita kestää ennenkuin kotimaan hinnastot on saatavissa?

Pitkiin aikoihin eka tapaus Bemarilta joka oikeasti kiinnostaa - mutta oletan että hintapolitiikka lopettaa kiinnostuksen.
 
BMW-iX1-2023-1280-1d.jpg


BMW-X1-2023-1280-1f.jpg


Sähköversion kanssa ei ole hirveästi lähdetty erottumaan, sama mitä iX3n kanssa. On kyllä pitkästä aikaa hyvännäköinen BMW myös ulkoa, sisältä suunta on ollut hyvä omaan makuun jo tovin.

Plugareissa akun käytössä oleva kapasiteetti 14,2kWh, lataus 7,4kw ja WLTP-sähkörange 78-89km, jännästi 30e:ssä polttis tekee 110kW ja sähkö 130kW, eli teho jakautuu hiukan taka-akselipainotteisesti. iX1n speksit oli aika hyvin tiedossa jo noissa vuodoissa, eli 64.7kWh, 413 - 438km WLTP-range ja 11(22)kw/130kw lataus.
 
Taky sanoi:
0-90%.... ei jaksaneet 100% piirtää.

Eipä pikalatauksen ideana ole täyteen ladatakaan. Varaa laturipaikkoja, maksaa paljon, kuluttaa akkua tai ainakin hidastuu radikaalisti.

Kieltämättä kiinnostus iX1 kohtaan heräsi, vaikka automerkin maine ikävä onkin.
 
Taky sanoi:
0-90%.... ei jaksaneet 100% piirtää.

Taitaa vielä olla 0-80% tuo käyrä. Ja vaikka kuinka tuosta hidastuisi niin musta olisi kiva tietää miten käyttäytyy tuosta 80%:sta ylöspäin. Vaikka käytännössä tuota väliä en pikalaturilla lähes koskaan lataisikaan.
 
Tässä vielä nämä tarkemmat mallit ja oleelliset tiedot, jotka luultavasti täälläkin eniten ostajia kiinnostaa:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0393974EN/the-all-new-bmw-x1-and-the-first-ever-bmw-ix1


BMW iX1 xDrive30 (est. available from November 2022)
System output: 230 kW/313 hp
Acceleration [0 – 100 km/h]: 5.7 seconds.
Top speed: 180 km/h

BMW X1 xDrive25e (est. available from November 2022)
System output: 180 kW/245 hp (136 hp + 109 hp electric)
Acceleration [0 – 100 km/h]: 6.8 seconds.
Top speed: 190 km/h
Top speed (electric): 140 km/h
Electric range in WLTP cycle: 78 – 89 km

BMW X1 xDrive30e (est. available from November 2022)
System output: 240 kW/326 hp (150 hp + 177 hp electric)
Acceleration [0 – 100 km/h]: 5.7 seconds.
Top speed: 205 km/h
Top speed (electric): 140 km/h
Electric range in WLTP cycle: 78 – 89 km
 
geezer sanoi:
Taitaa vielä olla 0-80% tuo käyrä. Ja vaikka kuinka tuosta hidastuisi niin musta olisi kiva tietää miten käyttäytyy tuosta 80%:sta ylöspäin. Vaikka käytännössä tuota väliä en pikalaturilla lähes koskaan lataisikaan.


Suosittelevat pikalatausta vain 0-80% välillä, joten kätevästi kerrotaan arvot vain sillä välillä ...


publicq
 
lnaukkar sanoi:
Tässä vielä nämä tarkemmat mallit ja oleelliset tiedot, jotka luultavasti täälläkin eniten ostajia kiinnostaa:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0393974EN/the-all-new-bmw-x1-and-the-first-ever-bmw-ix1


BMW iX1 xDrive30 (est. available from November 2022)
System output: 230 kW/313 hp
Acceleration [0 – 100 km/h]: 5.7 seconds.
Top speed: 180 km/h

BMW X1 xDrive25e (est. available from November 2022)
System output: 180 kW/245 hp (136 hp + 109 hp electric)
Acceleration [0 – 100 km/h]: 6.8 seconds.
Top speed: 190 km/h
Top speed (electric): 140 km/h
Electric range in WLTP cycle: 78 – 89 km

BMW X1 xDrive30e (est. available from November 2022)
System output: 240 kW/326 hp (150 hp + 177 hp electric)
Acceleration [0 – 100 km/h]: 5.7 seconds.
Top speed: 205 km/h
Top speed (electric): 140 km/h
Electric range in WLTP cycle: 78 – 89 km

Osaako joku kertoa miksi muutama valmistaja ilmoittaa ladattavassa hybridissä kokonaistehon suoraan eri moottoreiden yhteenlasketuksi tehoksi ja osassa se maksimi jää hiukan pienemmäksi? Käsittääkseni moottorit eivät pysty tuottamaan täysin samaan aikaan olevaa maksimitehoa
 
icemii sanoi:
Käsittääkseni moottorit eivät pysty tuottamaan täysin samaan aikaan olevaa maksimitehoa
Tuo riippuu täysin toteutuksesta. Esim. BMW:n isommat hybridit ei pysty kun sähkömoottori on polttiksen ja vaihdelaatikon välissä jolloin niiden kierrosluvut ovat riippuvaisia toisistaan. Näiden etuvetoplattisten ja esim. Volvon tapauksessa tilanne on eri kun sähkömoottori on täysin omillaan taka-akselilla.
 
Insomnia sanoi:
Tuo riippuu täysin toteutuksesta. Esim. BMW:n isommat hybridit ei pysty kun sähkömoottori on polttiksen ja vaihdelaatikon välissä jolloin niiden kierrosluvut ovat riippuvaisia toisistaan. Näiden etuvetoplattisten ja esim. Volvon tapauksessa tilanne on eri kun sähkömoottori on täysin omillaan taka-akselilla.

Joop, valinnalla voi olla fyysisiä rajoitteita tai sitten ihan keinotekoinen business-päätös "muuhun mallistoon suhteessa oikea teho on X" ...

ei noista sen kummemmin kannata päätään vaivata. Sinne valitaan joku luku.
 
Myös filmejä ulkona esim.

Jaksoin katsella hetken, mieleen jäi:
- yllättävän hyvän näköinen
- myös kabiini näyttää paremmalta kuin odotin
- idrive8 näytöt pienemmät ja huonommalla resolla kuin esim. i4 tai iX
- plug-in hybridiä ja täyssähköä ei saa madallettuna, vain polttomoottoriin saa M sportin kanssa madalluksen.


 
Sähköversio vaikuttaa aika voittajalta (joskin hinta tulee varmaan olemaan hyvin varusteltuna aika kova). Mun mielestä tää on kaikinpuolin onnistuneen näköinen ja tilat riittävät varmaan moneen käyttöön. Bemari on myös onnistunut rakentamaan tosi hyvän voimalinjan (kts uusi Björnin iX video). Näin ollen voi odottaa, että tämäkin liikkuu varsin pienellä.

Tässä myös ihan hyvä video:

https://youtu.be/wxkm4Eojfkg