https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Yleistä Polestarista

ConD

Yleisvalvoja
Liittynyt
18.12.2013
Katsoimma lyhyen viestinpidon jälkeen ylläpidon kesken, että tiettyjen sammuvien Ruotsalaistaustaisten automerkkien lisäksi kaivataan yksi kirkastuva pohjantähti alueena. Näimpä Polestarille laitettiin oma lokero foorumille.

Tässä voinee jatkaa ko. merkistä yleistä keskustelua siinä missä koitetaan pitää mallikohtaiset ketjut mallikohtaisina asioina. Auton hankinnat, valmistajaan liittyvä juttu ym. siis tänne. :)

https://en.wikipedia.org/wiki/Polestar
Polestar is a Swedish automotive brand established in 1996 by Volvo Cars' partner Flash/Polestar Racing and acquired in 2015 by Volvo, which itself was acquired by Geely of Hangzhou, Zhejiang, China in 2010. It is headquartered in Gothenburg, Sweden with vehicle production taking place in China.
Valmistajan sivut:
https://www.polestar.com/

Jatkakaa...

ps. muistakaa päivittää etusivun viimeisimpien viestin asetukset, ellei alakategoria näy teille.
 
Kiva, että tälle merkille avattiin oma osionsa! Aika näyttää, kuinka Polestarin kanssa käy yleisesti. Minulle Polestar on tällä hetkellä sopivan erikoinen merkki, jonka takana on kuitenkin Volvoa eli uskoa on laadusta ja tulevaisuuden huoltojen/palveluiden saatavuudesta. Sitä ei tiedä kuinka yleiseksi merkki tulee, mutta nyt harvinaisuus on positiivinen puoli ja varmasti pääsee juttelemaan muiden kanssa-autoilijoiden parissa merkistä ja autosta. Talli avataan, kun saan auton ajoon 3-4 viikon päästä.
 
lao sanoi:
Kiva, että tälle merkille avattiin oma osionsa! Aika näyttää, kuinka Polestarin kanssa käy yleisesti. Minulle Polestar on tällä hetkellä sopivan erikoinen merkki, jonka takana on kuitenkin Volvoa eli uskoa on laadusta ja tulevaisuuden huoltojen/palveluiden saatavuudesta. Sitä ei tiedä kuinka yleiseksi merkki tulee, mutta nyt harvinaisuus on positiivinen puoli ja varmasti pääsee juttelemaan muiden kanssa-autoilijoiden parissa merkistä ja autosta. Talli avataan, kun saan auton ajoon 3-4 viikon päästä.

Naapuri oli saanut uuden Pole 2:nsa viikko takaperin, oli kyllä varsin tyytyväisen oloinen. Ja mielestäni luonnossa näyttääkin varsin hyvältä!

Hän tosin puhui autostaan Volvona, ja ei toki väärässä olekaan. Mutta siis brändiä voi rakentaa monella tapaa, esim. liian tiukka irtautuminen ei tässä varmaan ole strategiana ollutkaan. Vertaa esim. Citroen/DS-akselia, jossa taasen rakoa emomerkkiin kaiketi haluttaisiin tehdä selvemminkin, vaikka lähtökohdat melkolailla samankaltaiset.
 
Mun päässä Polestar eroaa tietyistä muista "spinoffeista" siinä, että heillä on oma tehtaansa.

Mallinahan esim kakkonen on hyvinkin läheistä sukua XC40 täyssähkärille, mutta kuitenkin tarpeeksi omaa siinä on verrattuna vaikka siihen että Seatin Cupra-alibrändi tehdään samalla tehtaalla osin kuin perusmallitkin.
 
ConD sanoi:
Mun päässä Polestar eroaa tietyistä muista "spinoffeista" siinä, että heillä on oma tehtaansa.

Mallinahan esim kakkonen on hyvinkin läheistä sukua XC40 täyssähkärille, mutta kuitenkin tarpeeksi omaa siinä on verrattuna vaikka siihen että Seatin Cupra-alibrändi tehdään samalla tehtaalla osin kuin perusmallitkin.

Mä elän siinä uskossa että Luqiaon tehtaalla tehdään myös XC40 ja jotain kinkkien omaa merkkiä mitä en nyt tähän hätään muista.
 
Veikkaan, että tämä ketju tulee olemaan tulevina vuosina hyvinkin aktiivinen. Foorumilaisilla on jo nyt useita Polestareja ajossa ja useammalla tuntuu olevan tilaus sisällä tai vakavassa harkinnassa. Viime vuonna Suomessa rekisteröitiin 201 kpl Polestar 2 malleja ja kolme Polestar 1:stä.

Mielenkiintoista on nähdä kuinka jatkossa rekisteröintien määrät vertautuvat esimerkiksi Volvon sähkömalleihin. Joillekin Polestarin hankintaa voi vaikeuttaa erilainen tyyli myydä autoja. Ei ole niitä perinteisiä myymälöitä maakunnissa ja ei voi hieroa kauppaa vanhan tutun myyjän kanssa. Uusia malleja on tulossa hyvällä tahdilla ja eri kokoluokkiin, niin potentiaalinen asiakaskunta laajenee varmasti. Tänä vuonna esiteltävä Polestar 3 on jo uudella EV alustalla toteutettu ja myös 4 ja 5 malleista on tihkunut pientä infoa. Hiljattain julkaistu O2 konseptimalli voi myös vihjailla tulevasta avosähkiksestä.
 
Tämä on mielenkiintoinen auto. Näitä on alkanut kyllä näkemään päivittäin ainakin PK-seudulla, joten harvinaisuus-leima ei varmaan kauaa päde, mutta on kyllä ihan hienon näköinen auto. Alussa en tykännyt ollenkaan ulkonäöstä ja varsinkin takaosasta, mutta tähän on jotenkin tottunut. Onnittelut auton hankkineille, hienot pelit tulossa teille.
 
batman14 sanoi:
Tämä on mielenkiintoinen auto. Näitä on alkanut kyllä näkemään päivittäin ainakin PK-seudulla, joten harvinaisuus-leima ei varmaan kauaa päde, mutta on kyllä ihan hienon näköinen auto. Alussa en tykännyt ollenkaan ulkonäöstä ja varsinkin takaosasta, mutta tähän on jotenkin tottunut. Onnittelut auton hankkineille, hienot pelit tulossa teille.

Jossain oli tilastot niin valtaosa näistä on rekattu Uudenmaan alueelle. On nää onneksi vielä huomattavasti Espoon Corollaa, eli valkoista Model 3 harvinaisempia.
 
remiumi sanoi:
Jossain oli tilastot niin valtaosa näistä on rekattu Uudenmaan alueelle. On nää onneksi vielä huomattavasti Espoon Corollaa, eli valkoista Model 3 harvinaisempia.

Muistan aikanaan, kun lähdin täältä maalta (Tampereelta) hakemaan Volvo V90 Espoosta, josta sen tilasin, niin jossain Nurmijärven kohdalla alkoi hymy laskemaan, kun prkl V90 alkoi tulemaan vastaan niin perhanasti ;D Tampereella olen nähnyt vasta 2 Polea liikenteessä.
 
Tuo on kyllä jännä ilmiö. Itsellä oli ihan ekoja uusia V60:a ajossa, ja en nähnyt ekan 6-8 kk aikana kuin ihan kourallisen näitä vaikka kilsoja tuli paljon pk-seudulla. Oli se ihan kiva silloin tavallaan.

Nykyään ei sinänsä jaksa asia kiinnostaa. Mutta ymmärrän fiiliksen :D
 
Pole pääsee vielä pitkälle. Nasdaqiin menossa ja ehkä raketoi. Jos varustelun valinta muuttusi enemmän yksilölliseksi ja valmistus on alustavien tietojen mukaan laajenemassa Kiinan lisäksi eurooppaa, niin hienoa. Jos Pole 2 pukkaisi vielä Ukista ulos, niin ostohousut jalkaan.
 
Kuinka muuten te ketkä olette ostaneet Polen uutena tuon nettikaupan kautta, niin onko auton myyntihinta tasan listahinta ilman mitään alennusta?
 
lao sanoi:
Kuinka muuten te ketkä olette ostaneet Polen uutena tuon nettikaupan kautta, niin onko auton myyntihinta tasan listahinta ilman mitään alennusta?
Joo, ei tule alennuksia. Ja eipä auton luovutuksen tehnytkään voinut mitään perinteisiä kaupantekijäisiä antaa, kun toimii vain esittelijänä ja autonluovuttajana eli ei ole Polestarin henkilökuntaa (näin siis Oulun Wetterillä).
 
Minä kans vien vaihdokin Oulun Wetterille ja noudan autoni sieltä (toivottavasti luvatusti kesäkuussa). Olitko tyytyväinen auton nouto tapahtumaan?
 
Ezekyle sanoi:
Minä kans vien vaihdokin Oulun Wetterille ja noudan autoni sieltä (toivottavasti luvatusti kesäkuussa). Olitko tyytyväinen auton nouto tapahtumaan?
Ihan OK. Luovuttajalla oli tieto että ajoin aiemmin Volvolla, joten ei käyty turhia asioita läpi luovutuksen yhteydessä. Aikaahan menee noiden järjestelmien kirjautumisien, aktivointien ja puhelinparituksien ym kanssa, kun välillä katkeili yhteydet jne hallista johtuen. Mutta kaikki toimi kun Arttu tiesi autosta tosiaan aika paljon, vaikka ei edustus ollut Wetterillä marraskuussa kuin muutaman kuukauden.
 
Suuresta kysynnästä johtuen emme voi tällä hetkellä ottaa vastaan uusia tilauksia.

Valmiiksi varusteltuja autoja saattaa kuitenkin olla vielä saatavilla. Päivitettyjen Polestar 2 -mallien tilauksia otetaan vastaan huhtikuun aikana.

Mikäli haluat, että olemme sinuun yhteydessä kun tilauksia otetaan jälleen vastaan, jätäthän meille yhteystietosi.
 
^Onkohan tuo vain mallivuoden vaihdoskatkos, kun päivitys mainitaan. Vastahan toimitusaikaennuste oli elokuulle.

 
Kuulemma 11.4 aukeaa ja silloin on MY23. Tämä brittifoorumeilta ja niidne asiakasplavelu joka näin vastannut.

Void ja Moon poistuu, tilalle Space ja Jupiter, Magnesium on uusi ilmainen väri. Performance pack hinta nousee mutt asisältää sitten myös sen theonlisäys päivityksen.

Vanteet muuttuu kans paitsi perf packin 20".

Auton lähtöhintaa tullaan myös ilmeisesti nostamaan X määrä.

Nämä on ne ns "varmistuneet" muutokset, voi olla jtn pientä muuta vielä.
 
^Polestar UK:n tilaussivut aukesivat tuon ennusteen mukaan, ja ennustetut mallivuosiuudistukset näyttävät toteutuvan. Suomen ja Saksan sivut ovat vielä lukossa tilausten osalta.

UK:n hinta vastaavalle autolle, jonka tilasin, on 54 950 puntaa (MY23). Vastannee hiukan yli 65 k eur hintaa. (Suomessa vanha malli vastaavin varustein 62 700 eur).

Harmi, että korvasivat hienon ruskean nahkaverhoilun aika pliisun näköisellä vaalean harmaalla.
 
Markku J sanoi:
Harmi, että korvasivat hienon ruskean nahkaverhoilun aika pliisun näköisellä vaalean harmaalla.

On kyllä ankea muutos. Vaaleanharmaat nahat sopivat eläkeläisen Toyotaan, mutta siihen se sitten jääkin.

Jotenkin sitä ajattelisi, että Polestarin kaltainen automerkki pidättäytyisi näistä värimaailmoista.
 
Markku J sanoi:
Harmi, että korvasivat hienon ruskean nahkaverhoilun aika pliisun näköisellä vaalean harmaalla.

Laitatko linkkiä tulevista uudistuksista 2023 ja istuimista. Oli tuo nykyinenkin istuimen reikänahka hieman röökatun värinen, mutta ei paha, mutta 4500 e on kipurajalla ostaa. 2000 e olisi käypä raha nahkoista.
Hintapolitiikka on globaali, mutta saksan tuonti voisi olla kannattava, kun siellä ne tuet ovat runsaampia kuin Suomessa. 69 kWh akku on hyvä uudistus 64 kWh tilalle, josta aiemminkin on ollut jo kirjoittelua.