https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

MG

Taky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
TM: Kiinalaistunut brittiautomerkki saapuu Suomeen
MG:stä tulee uusi merkki Suomen automarkkinoilla ensi vuonna.

TEKNIIKAN MAAILMAN tietojen mukaan MG:n maahantuonti alkaa 16 muun Euroopan maan jatkoksi myös Suomessa.

TM:n mukaan viime torstaina pidetyssä tilaisuudessa MG Motor Europen toimitusjohtaja Matt Lei ja yhtiön tiedotusjohtaja Mike Belinfante vahvistivat, että seuraavat MG-maat ovat ensi vuoden kuluessa Portugali, Sveitsi ja Suomi.

Tarkka aikataulua, maahantuojaa ja myyntiverkostoa pitää vielä arvailla, sillä niin paljon MG:n edustajat eivät vielä paljastaneet.

535c367d1966295de29e4999bccbceba.jpg.webp


https://www.is.fi/autot/art-2000008325672.html
 
Eikös näitä saanut Ruotsissa liisattuakin jollain satasella kuussa about? Minkäs kopioita nuo ovat? Ulkoasusta tulee pösö mieleen.
 
Kertoo kyllä kiinalaisautojen muotoilusta edelleen, että ensimmäisenä hakee, mitä piirreitä on kopioitu mistäkin. Perinteisillä autonvalmistajilla on kyllä usein vahvemmin oma muotoilullinen dna, vaikka niissäkin toki löytyy piirteitä muista merkeistä.
 
Samanlainen Kiinaan siirtyminen kuin  Volvolla. Ennen sekin oli hyvä ja vahva auto, nyt aika vitsi koko merkki.
 
MG5 on paljon odotettu isohko sähköfarmari. Jos hinta ja speksit ovat kunnossa niin voi myyntiartikkeli.

Ulkonäkö on aikalailla samaa sarjaa kaikenmaailman Kia Optimoiden ym. kanssa.

a68ytiibkwwo_800.jpg


Itse taidan odotella ensin euroNCAP:n tuloksia ennen kuin kiinalaisia ostaisin.
 
Urlaub sanoi:
MG5 on paljon odotettu isohko sähköfarmari. Jos hinta ja speksit ovat kunnossa niin voi myyntiartikkeli.

Kyllä tässä voi olla paljon potentiaalia, jos hinta saadaan pidettyä alhaalla ja mitään järkyttäviä puutteita ei tule esim. EuroNCAP:n puolelta.
 
Urlaub sanoi:
MG5 on paljon odotettu isohko sähköfarmari. Jos hinta ja speksit ovat kunnossa niin voi myyntiartikkeli.

EV-Database on yleensä aika hyvä sähköautojen speksien kanssa, mutta tietenkin ei vielä markkinoilla olevissa malleissa nojaa markkinointimateriaaleihin ja ehkä spekulaatioihinkin. Hinta-arvio aika kohtalainen. Range-arvioita nuo antavat tapansa mukaan aika monta, mistä valita, mutta 400km WLTP ja 340km "EVDB real range" vaikuttaa ihan hyvältä ja akkukokoon nähden ei tunnu edes ylioptimistiselta. Asuntovaunua tai raskaampaa kärryä ei kai kannattaa odottaa vetävänsä, mutta jotain kuitenkin. Latausnopeus ei ehkä päätä huimaa, mutta niille, jotka säännölliset ajot saavat hoidettua suunnilleen rangen puitteissa, ei sillä ole niin suurta merkitystä.

https://ev-database.org/car/1474/MG-MG5-Electric

Vanhemmat mallit ovat kai olleet aika suosittuja siellä missä niitä on myyty. Ei tuo varmasti kaikille sovi ja kiinalainen auto varmasti epäilyttää monia. Mutta aika moni on huudellut tavallisen sähköperhefarmarin perään, niin tässä kai olisi sellainen.
 
Esitteet

Perusversiossa 48,8 kWh akku ja 340 km range. Long Range-versiossa 57,7 kWh akku ja 400 km range. Tavaratila ei ole koolla pilattu (464 l), eikä kantavuus mikään ihmeellinen (442 kg). Perävaunumassa 0 kg.

Lataus 80%:iin 100 kW* laturilla 40 min ja 50 kW laturilla 61 min (long range) tai 50 min (perusversio). AC-lataus yksivaiheinen max. 6,6 kW teholla.

Maksimilatausteho DC-latauksessa on 80 kW.
 
Penguin sanoi:

Nuo brittiversiot poikkeavat kai pikkuisen muualle Eurooppaan tulossa olevista. Ulkonäöltäänkin. Noista ev-databasen spekulaatioista 30000 euron hinta Saksassa ja Hollannissa osui silmään. Mielestäni niissä ei ole mitään hankintatukia ole huomioitu, joten samoissa sen pitäisi Suomessakin sitten pyöriä. Toki usein ennakkohypetyksessä vähän aliarvioidaan tulevia hintoja, ainakin näissä halvemmissa hintaluokissa.
 
Penguin sanoi:
Esitteet

Perusversiossa 48,8 kWh akku ja 340 km range. Long Range-versiossa 57,7 kWh akku ja 400 km range. Tavaratila ei ole koolla pilattu (464 l), eikä kantavuus mikään ihmeellinen (442 kg). Perävaunumassa 0 kg.

Lataus 80%:iin 100 kW* laturilla 40 min ja 50 kW laturilla 61 min (long range) tai 50 min (perusversio). AC-lataus yksivaiheinen max. 6,6 kW teholla.

Maksimilatausteho DC-latauksessa on 80 kW.

Ihan ok lukuja perusperhepulkalle. Kunhan hinta alkaa alle 30 tonnin ja pian mieluummin lähemmäksi 25 tonnia niin on ok.

Ne jotka haluaa nopeaa pikalatausta tai jotain muuta kaivavat sitten kuvettaan reilusti syvemmälle. Todellisuudessa 30 tonnia versus 60 tonnia on aika perhanan iso ero useimmille suomalaisille. Ei niin, etteikö 60 tonnia kenties löytyisi, mutta harvempi heistäkään haluaa sellaista summaa autoon laittaa.
 
No ne oli näköjään 2021-mallin tiedot, tässä 2022:



Specifications
Standard Range
Long Range
Dimension and Weight
Length (mm)
4600
4600
Width (mm)
1818
1818
Height (mm)
1521/1543
( with roof rack )
1521/1543
( with roof rack )
Wheelbase (mm)
2665
2665
Ground clearance (mm)
115
115
Rear trunk cargo space (Unfold, L)
479
479
Rear trunk cargo space (Fold, L)
1367
1367
Unladen mass (kg)
1562
1562
Technically permissible maximum laden mass (kg)
2017
2017
Technically permissible laden mass on each axle (kg)
1100/1050
1100/1050
Towing capacity (unbraked, kg)
500
500
Towing capacity (braked, kg)
500
500
Electric Motor and Battery
Motor type
PSM Motor
PSM Motor
Motor peak power (kW)
130
115
Motor peak torque (Nm)
280
280
Battery capacity
50,3
61,1
Battery Type
LFP
( Lithium Iron Phosphate )
NMC
( Lithium Nickel Manganese Cobalt )
On-boarder charger max power (kW)
11
11
DC charging time (0~80%)
40 min
40 min
Performance
Max speed (km/h)
185
185
Range (WLTP)
320
400
Energy consumption (Wh/km)
179
175
Acceleration (0~100 km/h)
8,5
8,3

Eli perävaunua saa vetää, tavaratila 13 litraa suurempi, standard range -versiossa hieman suurempi akku ja enemmän moottoritehoa.

Joku saattaa havaita MG Marver R:n mielenkiintoisemmaksi
 
Ja AC-lataus ilmeisesti 3-vaiheinen, kun tehoksi luvataan 11kw.

Ihan toimivilta spekseillä vaikuttaa, ihan jo Standardikin.
 
Kyllä, kolmevaiheinen AC-lataus ja DC-latauksen maksimiteho on kasvanut 87 kW:iin.

Luxury-varustessa lisää Comfortiin verrattuna:
  • sadetunnistin
  • 360° kamera (vs. peruutuskamera)
  • automaattisesti kylkeä vasten taittuvat peilit
  • automaattisesti himmenevä taustapeili
  • Lazy lock - kaikkien ikkunoiden etäavaus/-sulkeminen
  • automaatti-ilmastointi
  • sähköikkunoissa automaattinen ylös/alas-toiminto
  • kaikissa ikkunoissa puristumisen esto (vs. kuljettajan ikkunassa)
  • sähkösäätöiset istuimet
  • kuljettajan istuimen ristiseläntuki (manuaalinen)
  • keinonahkapenkit (vs. kangaspenkit)
  • rengaskoko 215/50 R17 (vs. 205/60 R16)
  • harmaa sisäverhoilu valinnaisvarusteena (vs. aina musta)