- 30.7.2019 klo 00:50 / Ford F-150 Lightning (EV) (2022 ->)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Marko_K sanoi:6500 lbs = 2950 kg
Marko_K sanoi:Eiks sähköisyyden merkittävä pointti suomalaisesta näkövinkkelistä tuollaisen kanssa olisi se ettei siitä tarvitse pihiyden takia tehdä mitään hiivatin kuorma-autoa? Päästöt nolla, vero pieni.
Äkkikseltään katsoin että tässä on 2x Mach-E:n akku kapasiteettina, maksimi kuormakapasiteetti 2000lbs = tonni täkäläistä massaa, niin yhdessä aiemmin tuumaillun 6300lbs kerbweightin kanssa tämä olisi aina kevytkuorkki täällä.Kuutiotuuma sanoi:Tämän kokoiset (F-150, Silverado 1500 ja RAM 1500) on ainakin mahdollista rekisteröidä pakettiautoiksi. Pykälää isommat on kuorma-autoja.
Just olin tulossa kirjoittamaan samaa.Kuutiotuuma sanoi:Tämän kokoiset (F-150, Silverado 1500 ja RAM 1500) on ainakin mahdollista rekisteröidä pakettiautoiksi. Pykälää isommat on kuorma-autoja.
Olen joskus miettinyt, että sähköistyminen voi johtaa jonkinasteiseen amerikkalaisten autojen renessanssiin Euroopassa. Siellä kuitenkin tehdään kiistatta hyviä autoja, mutta kilpailukyky ei ole ollut Euroopassa kovin hyvä moottoripuolen takia. Sähkö kuitenkin muuttaa kaiken.
jopo sanoi:Jaksan ihmetellä tuota hintaa. 43000€! Tuo on todella kilpailukykyinen hinta ja jos tuosta jää katettakin, niin ei voi kun nostaa hattua. 20000 kipaletta olisi kuulemma lähtenyt jo ennakkovaraukseen kertoo:
https://www.ksml.fi/teemat/4152597
Marko_K sanoi:Se on hei Fordin pickup, ne on molemmat sama numero! [emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787]
t’s not just about performance in the Lightning, though. Models with the SR battery tow 5,000 pounds in standard form or 7,700 pounds with an optional package, with a payload rating of 2,000 pounds. The ER can lug up to 10,000 pounds, although its payload is a bit lower at 1,850. That’s likely because the Lightning’s F-150 platform has a maximum gross vehicle weight rating (representing combined vehicle weight and payload) of 7,150 pounds, and the ER battery is almost certainly heavier than the SR. Using some back-of-the-napkin math, we estimate the Ford Lightning to weigh between 5,100 and 5,300 pounds unladen.
Ja taas toisaalla:BarrelNut sanoi:Tässä artikkelissa koknaispainoksi arvaillaan(?) 7150 lbs, joka on vajaat 3300 kg.
https://www.motor1.com/news/508435/2022-ford-f150-lightning-debut/
https://www.motortrend.com/news/2022-ford-f-150-lightning-electric-first-look-review/Batteries are heavy, and the truck weighs about 6,500 pounds, roughly 1,000 more than the same truck with the 3.5-liter engine. The batteries alone weigh about 1,800 pounds