https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Qashqai ( J12, 2021- )

Erkka

Klassikkoainesta
Liittynyt
24.12.2013
Minkähänlainen myyntimenestys tulee olemaan uutukaisella Suomessa? Nissan Qashgain myyntiin tulevana kesänä.
Joko porukat alkaa sovittelemaan ostohousuja?  :)


Lähde: Iltalehti
"Tässä on täysin uusi Nissan Qashqai: Otimme kansanautosta ennakkomaistiaiset".

https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/b5d4a850-db60-49b8-8090-8e317b7d267a

5f6cf43a318e2b76263cd3c542d2bdebe9d5aadedf7fc629126d292a5e9e60bc.jpg
 
Ihan hyvältä näyttää, tosin maskin kromit pitäisi teippauttaa mustaksi. :D

En tiedä minkälaisessa maineessa Qashqai on ollut luotettavuuden suhteen, mutta kyllähän tämä täytyy käydä joksus koeponnistamassa. Tuo tuleva e-power-voimalinja erityisesti kiinnostaa.
 
Hinnat nousee yli 3000e, vaikka tulee kevythybridi, jonka pitäisi pudottaa päästöjä ja sen mukaan autoveroa. Taitaa olla syöty Qashqain suurin myyntivaltti.
 
Qashqai myy hinnalla ja jatkuvilla korko- ja varustetarjouksilla. Kieltämättä aika paljon autoa on pienee rahaan saanut QQ:ssa. Ei se siitä autona huonoa tee, mutta eiköhän sama resepti oteta pian lanseerauksen jälkeen käyttöön.

Varmasti tarkalla silmällä tutkailevat myyntikäyriä. Nissan-kauppiaille vakava paikka, kun mitään muutakaan suurella volyymillä myytävää ei merkillä ole tarjolla.
 
Paikallisessa oli Qashqai piipahtamassa ennakkoesittelyssä. Melkoisesti on ainakin kylmätyyppien perusteella menty eteenpäin. Ulkonäkö on tyylikäs ja auto on paljon entistä pitemmän näköinen. Lisäpituus on käytetty lähinnä tavaratilan hyväksi ja se onkin luokassaan suuri. Takaistuintilat eivät ole pituussuunnassa juurikaan kasvaneet siitä, mikä on muistikuva edeltäjästä.

Esillä olleessa Tekna+ -varustelussa laatuvaikutelma oli hyvinkin korkeatasoinen. Materiaalit ovat pehmeitä eikä kovaa muovia ole juurikaan näkyvissä. Näyttö on näissä kalliimmissa malleissa suuri ja mittaristo digitaalinen. Etuistuimet vaikuttivat hyviltä, mutta takaistuin enemmänkin kirkonpenkki-mallilta.

Paljon riippuu kansanmallien hintatasosta. Acentassa on jo pääosin kaikki tarpeellinen vakiona. Varustelu on selvästi edeltäjää perempi ja hintojen kerrotaan nousevan 3500...4000 euroa edeltäjästä. Myyjä kehui koeajonsa perusteella merkittävimmän kehityksen tapahtuneen äänieristyksessä. Tärkeä malli Nissanille, kun Euroopan myynnistä leijonanosa on yhden mallin varassa.
 
nemos sanoi:
Paljon riippuu kansanmallien hintatasosta. Acentassa on jo pääosin kaikki tarpeellinen vakiona. Varustelu on selvästi edeltäjää perempi ja hintojen kerrotaan nousevan 3500...4000 euroa edeltäjästä. Myyjä kehui koeajonsa perusteella merkittävimmän kehityksen tapahtuneen äänieristyksessä. Tärkeä malli Nissanille, kun Euroopan myynnistä leijonanosa on yhden mallin varassa.

Suorastaan elämän ja kuoleman kysymys Nissanille.

Eiköhän Nissan Nordicilla tai vieläkin pitemmällä olla tarkkoina eli heti jos uutuus alkaa hyytymään niin sieltä tulee nopeasti jokin erikoismalli sopivalla hinnalla. Fantasy olisi perinteikäs lisämallinimi.  :D
 
Veikkaan, että tuo 3-4 k eur hinnan nousu on aika killeri Qashqain myynnille. Tämän auton ostajasegmentti ei arvosta tarpeeksi puheita paremmasta äänieristyksestä tai hienoista led -valoista tms.

Perus QQ - edellinen malli - oli auto, joka tarjosi hyvät kansanauton ainekset. Kohtuullinen hinta, hyvät varusteet, tilat perheelle riittävät ja nätti ulkonäkö sekä maineeltaan kohtalaisen luotettava brändi pitkähköllä takuulla.

Pakettiin on useimmiten saanut myös edullisen rahoituksen. Niinpä minullakin oli QQ, kun luovuin työsuhdeautosta ja piti löytää sopivan hintainen korvaaja sille.
 
Osuipas tämä silmään...tuli eilen nähtyä tämä uusi Qassu livenä Konalan Autokeskuksessa, kiertuepeli. Ovela skodamainen työkalunharmaa helmiäisväri mustalla katolla ja 19" kiiltomusta-aluin. Komea peli päältä ja hieno sisältä, suuri harppaus edellismallin sisustasta. Ainakaan kalleimmassa varustetasossa ei sisällä ollut enää inhottavaa kiiltomustamuovia, vaan sellaista parkettimaista himmeänmustaa. Tulee myymään paljon vaikka hinnat nousee. Tarkka hinnasto tulee viikon sisällä. Jos joku meinaa nyt tilata saanee jouluksi.
 
Nyt on alkanut tipahdella koeajovideoita Youtubeen ja kovasti saa uusi Qashqai kehuja. Ottanut ison harppauksen eteenpäin edeltäjästään ja ilmeisen hiljainenkin on. Ulkomuoto miellyttää jatkuvasti enemmän ja sisustakin on onnistunut ja laadukkaan oloinen. Täytyy käydä joskus koeajolla ja odottaa, että alkaa tulla hyviä tarjouksia kuten Nissanilla on tapana ollut alkuhuuman jälkeen. Tuo uusi hybridi kuulostaa myös mielenkiintoiselta.
 
Taitaa qashqain myynti sakata ja pahasti. Lähtöhinta ilman toimituskuluja 28 k€!!! Automaatilla rapeat 34 k€!!!!
 
Yhdyn edellisten kommentoijien joukkoon että nyt on qassun hinnat karanneet sen verran koviksi että luulen sen haitannevan kovasti myyntiä. Kattellaan tuleeko hinnat alas jos ja kun myynti sakkaa.
 
Kyllä se 60v+ Primeramies ostaa tuon, kyn oikein myyntipäällikön kanssa on päässyt kahvittelemaan :)
 
Nousihan Octaviankin hinnat tonneja eikä se näytä kauppaa stopanneen.
 
Eiköhän sieltä jokin Qashqai Fantasy -malli tule, joka on hinnoiteltu sopivasti.

Ei QQ ennenkään mikään halpismalli ole ollut. Hinnastossa on riittänyt rivejä lähelle 40 tonnia vai liekö nelivetoisissa mennyt ylikin. Konsernin halpis sittari löytyy Dacialta.
 
Moottorissa ensitunnelmia uudesta e-Powerista. Täytyy kyll sanoa, että mielenkiinto lopahti melkoisesti, mikäli ennustetut kulutuslukemat pitävät paikkansa.

Virallisia papereita odotellaan vielä, mutta Nissanin tavoitteena on saavuttaa WLTP-mittauksessa lukemat 5,3 l/100km bensiiniä ja 119 g/km hiilidioksidia.

Odotin selkeästi parempaa ja jos hinta vielä nousee selvästi, niin tuskin tästä kummoista menestystä tulee.

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/maistiainen-nissan-qashqai-e-power-liikutaan-sahkolla-poltetaan-bensaa/
 
Antero sanoi:
Moottorissa ensitunnelmia uudesta e-Powerista. Täytyy kyll sanoa, että mielenkiinto lopahti melkoisesti, mikäli ennustetut kulutuslukemat pitävät paikkansa.

Odotin selkeästi parempaa ja jos hinta vielä nousee selvästi, niin tuskin tästä kummoista menestystä tulee.

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/maistiainen-nissan-qashqai-e-power-liikutaan-sahkolla-poltetaan-bensaa/

Häviääkö tuo kovin olennaisesti muille kuin Toyotalle kulutuksessa? Johonkin VAG:n 1.4 TSI:hin verrattuna veikkaan että tämä on pihimpi kaupungissa, mutta ehkä janoisempi maantiellä. Ihan hyvä vaihtoehto, jos ei halua DSG:tä tai Toyotaa. 66kW purkuteho on myös tosi hyvä itselataavalle ja päihittää osan plugareista.
 
Hybridivoimalinja maksaa. Jos tuon hinta on alle vastaavan Toyota C-HR:n, niin kait se ihan linjassaan on. Väittäisin, että C-HR on kuitenkin QQ:ta ja HR-V:tä epäkäytännöllisempi tiloiltaan. Luvatut kulutukset näissä kaikissa on melkolailla samaa tasoa. Toyotaa ja Hondaa saa kuitenkin koeajettua, tilattua ja ehkäpä suoraan jo myyjiltä, Toyotaa myös edullisempana 1,8 hybridinä. Nissan ootatuttaa vielä...

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/maistiainen-nissan-qashqai-e-power-liikutaan-sahkolla-poltetaan-bensaa/
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/maistiainen-honda-hr-v-ehev-ajan-hermolla/
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-hybridi-kaksipistenolla-toyota-c-hr-2-0-hybrid/




 
^Eihän tuo itse asiassa häviä Toyotallekaan WLTP-lukemassa. Muistelin että C-HR:n arvo olisi ollut vähän pienempi 2-litraisenakin.
 
Ehkä itselläni oli jotenkin liian kovat/väärät ennakko-odotukset. Jotenkin kuvittelin, että tämä voimalinja olisi jotenkin vallankumouksellisempi kuin nyt vaikkapa perinteiset Toyotan hybridit. Jotenkin niin, että tämä olisi ollut vielä selkeästi konkreettisesmpi välivaihe täyssähköön siirtymisessä, mutta nythän se lopulta on vain tavallinen hybridi, vaikka toteutustapa valtavirrasta poikkeaakin. Toki jos kulutus kaupunkiajossa on poikkeuksellisen matala ja hinta ei karkaisi mahdottomaksi, niin saattaisi vielä kiinnostaakkin.

Uusi Civic tulee pelkästään hybridinä ja sillekin taidettiin lupailla samanlaisia kulutuslukemia. Toki täysin erilainen korimalli, mutta hintakin taitaa olla järkevämpi.