https://tummennuskalvot.fi/

Mazda 626

Paukku

Vakiokalustoa
Liittynyt
28.12.2018
20-vuotias 1.8 626 Mazda. Mikä näissä on ollut tyypillisiä korjauskohteita?

Vanha auto  ja nämä jo kovasti yksilöitä. Tekniikan kestävyydestä vanhana kommentteja. Jos nyt katsastetun yksilön nurkka-ajoon ostais, niin olisko toiveita selvitä vähällä uudelle yritykselle seuraavana vuonna? Pystyykö vertaamaan Toyotaan ja Hondaan?

Auton merkki lisätty otsikkoon.
 
Molemmat pojat ovat aloittaneet autoilun 626:lla. vuosimallit 1999 ja 2000. Oma kokemus on, että korin osalta nuo huononivat faceliftin yhteydessä. Tuota -99 mallia hitsattiin ensimmäisen kerran vasta viime keväänä, mutta tuo vuotta uudempi facelift malli saattaa olla jo paalikamaa. Kori oli heikossa hapessa jo pari vuotta sitten, kun lähti kiertoon. Moottoreissa eikä apulaitteissa kummassakaan ei ole ollut mitään ongelmia. Tuo vanhempi ostettiin pojalle jo 9 vuotta sitten ja toivottiin, että se kestäisi muutaman vuoden. Auto löytyy pojalta edelleen, kun se toimii kuin se kuuluisa junan vessa, eikä ajoja tule hirveästi. Jos heikkouksia haetaan, niin tuo 1.8 moottori on varsinainen nuhapumppu ja takajarrujen kanssa on ollut molemmissa ongelmia konttorilla. Muutamia koiranluita ja tukivarsia on myös vaihdettu.
Eihän nuo autona ole kummoisia, mutta jos ajoja ei tule paljon, niin hyvän yksilön tullessa vastaan kannattaa ostaa pois.
 
Takajarrusatulat vaikuttaa aika yleiseltä korjauskohteelta kun Mazdago-ryhmää selailee FBssä. Samoin muissakin Mazda-malleissa ovat vaihtotavaraa joten jarrut kannattaa tarkistaa.

Ruostesuojattu on aina hyvä valinta kun Mazdaa ostaa, vaikka tietääkseni GF ei ole pahimmasta päästä ruostumaan. Korin kuntoon laittaisin silti paljon huomiota.

Tuo 1.8 tosiaan laiska, kerran koeajoin ja laiskuus oli yksi syy miksi jätin ostamatta, 2.0 olisi oma valinta.
 
Tonnin pommi kun kyseessä, niin eipä noilla tehoilla niin väliä. Kunhan olis sellaista tyyppiä moottori kuten 4A-Fe ja F20Z1, että ei merkkaa alustaansa vanhanakaan. Tympäsee uudella pihalla vuotojäljet. Ketju vai hihna? Toisaalta hihna parempi, kun sen uusiminen itse ei maksa juuri mitään. Takajarrut tahtoo kaikissa merkeissä jumia ja yleensä satuloiden uusiminen helpoin tie, mutta satasia menee. Kyl tää hyvä vauihtoehto vaikuttaa olevan.
 
Takajarrusatulat vaikuttaa aika yleiseltä korjauskohteelta kun Mazdago-ryhmää selailee FBssä. Samoin muissakin Mazda-malleissa ovat vaihtotavaraa joten jarrut kannattaa tarkistaa.

Ruostesuojattu on aina hyvä valinta kun Mazdaa ostaa, vaikka tietääkseni GF ei ole pahimmasta päästä ruostumaan. Korin kuntoon laittaisin silti paljon huomiota.

Tuo 1.8 tosiaan laiska, kerran koeajoin ja laiskuus oli yksi syy miksi jätin ostamatta, 2.0 olisi oma valinta.
Ei se niin laiska ole kun puottaa ohittaessa 3 vaihteen pääll niin sillä pääsee ohi hyvin.