https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Nissan Ariya Crossover

Ehdottomasti kiinnostaa. Lefalle pitäisi ensi vuonna keksiä seuraaja.

Nyt listalla kolme mallia eli Skoda Enyaq, PSA:n 8 hlö bussi ja nyt tämä Nissan Ariya.
 
Pakattu täyteen viimeisintä teknologiaa tyylikkäässä crossover-paketissa
- Jopa 500 km toimintamatka
- Nissanin edistynein nelivetojärjestelmä e-4ORCE
- Euroopassa tarjolla 5 voimalinjavaihtoehtoa
- Vetokyky jopa 1500kg
- Etäpäivitykset (OTA)

Eurooppaan tarjolle tulevilla viidellä voimalinjavaihtoehdolla, joista löytyy sekä 2- että 4-vetomallit, ARIYA täyttää laajan käyttäjäkunnan tarpeet.

- ARIYA 63kWh 2-vetomalli
- ARIYA 87kWh 2-vetomalli isommalla akustolla ja pidemmällä toimintamatkalla
- ARIYA e-4ORCE 63kWh 4-vetomalli kahdella sähkömoottorilla sekä e-4ORCE-teknologialla.
- The ARIYA e-4ORCE 87kWh 4-vetomalli isommalla akustolla ja toimintamatkalla.
- ARIYA e-4ORCE 87kWh Performance Malliston huippumalli tarjoaa suurimman tehon ja suorituskykyisten teknologioiden yhdistelmän.

ARIYAn 1500 kg:n vetokyky mahdollistaa entistäkin upeammat seikkailut.


Kaikissa ARIYA-malleissa on vaikuttava toimintamatka segmentissään, sekä myös erinomaiset pikalatausmahdollisuudet ja akun lämmönhallinta. Tähän vaikuttaa osaksi akuston lämmönhallinta, joka optimoi jatkuvasti akuston lämpötilaa käyttäen hyväksi nestejäähdytystä.

ARIYAn 63kW mallissa on 7.4 kW laturi ja 87 kW mallissa 22 kW kolmivaihelaturi kotilataukseen. ARIYA tukee myös maksimissaan 130 kW pikalatausta.

Linkin takaa lisäinfoa mistä on yllä olevan tekstin tiedot poimittu, https://finland.nissannews.com/fi-FI/releases/release-48d1dc0aafbda02de4f21b16800af5f3-nissan-ariya-uuden-aikakauden-tayssahkoinen-crossover
 
infiniti sanoi:
ARIYAn 63kW mallissa on 7.4 kW laturi ...

Tuo on harmi, akun puolesta pärjää, mutta laturi on nirkonen - 1-vaiheisena vaatii 32A(35A) sulakkeen taakse jota ei löydy ihan joka paikasta - vapaan varsinkaan muusta kuormasta, niin äkkiä jää 3,7kW lataukseen 16A sulakkeella.
Miinus - ISO!
 
Mitähän tuosta isommalla akulla varustetusta etuvetoisesta tullaan pyytämään? Meneekö jo liki 50te?
 
Ihan kiinnostava previkka uudesta Ariya mallista:

https://www.youtube.com/watch?v=seHCjunjR9s&

Ainakin kabiini on selvästi VW:n ID4:ää hienompi. Etuveto oletuksena, mutta pienimpään akkuunkin saa nelivedon jos haluaa. Aika ison näköinen, vaikka esim. takakonttia ei näytetä niin menisikö tämä Nissanin Qashqain ja X-Trailin väliin koossa?
 
psxgamer sanoi:
Aika ison näköinen, vaikka esim. takakonttia ei näytetä niin menisikö tämä Nissanin Qashqain ja X-Trailin väliin koossa?

Hyvin lähellä X-Trailia, selvästi Qashqaita isompi.

Qashqai 4377 mm

Ariya 4595 mm

X-Trail 4690 mm
 
Tovin jo tätä seurannut ja odottanut. Kiinnostava auto mutta 2WD takavetona olisi kyllä maukkaampi. Neliveto taitaa olla hinnakas? Nyt vähän laskee fiilarit tästä uudesta "sata-amppeerista"...