https://tummennuskalvot.fi/

Skoda g-tec

Liisteri

Uudenkarhea
Liittynyt
23.12.2016
Kaasu Octavian toimitusta odotellessa olisi tosi mukavaa, jos joku jo Skodan g-tecin hankkinut jakaisi kokemuksia siitä, miltä autoilu kaasulla maistuu. Koeajo oli ihan kiva ja ajaminenkin on ainakin vähän aikaa halpaa. Vetokoukunkin saa ja voi jopa vetää vähän isompaa kärriä kuin muutamilla kohtuuhintaisilla hybrideillä. Kaasuasemia löytyy siedettäviltä etäisyyksiltä, eli nää asiat on jokseenkin tiedossa.
Mutta onkos joitakin muita huomioita tai ajatuksia kaasuautoilusta?
 
Liisteri sanoi:
Mutta onkos joitakin muita huomioita tai ajatuksia kaasuautoilusta?

Erittäin fiksu valinta. Valtion veropolitiikka vain ollut valitettavan poukkoilevaa.

Jos käytät muitakin kuin Gasumin asemia niin kannattaa selvittää miten niissä muissa maksetaan. Moni taitaa edelleen tarjota asemakohtaista korttia. Kannattaa hommata etukäteen ennen reissuun lähtöä.

Ainoat ongelmat kaasutankkauksissa koin juuri näissä pienasemilla. Forssassa kahdestikin roska-auto oli juuri vetäny tankit tyhjäksi ja sain vain tuhauksen kaasua. Jepualla jäi jostain syystä kaasut saamatta.
 
Ensi keskiviikkona poimimme oman G-teccimme. Saas nähdä mitä kaasuauto tarjoaa. Tämä toki vuoden vanha, käytetty auto, mutta eipä se tuossa ajassa vielä piloille mene.
 
On se vähän avaruustouhua mutta edullista sellaista. Tässä ajoin juuri vuokra autolla turkuun ja kauhuissani katsoin kun keskikulutus asettui 6.2:een.

Eihän mulla oo tämmösiä rahoja tankata tätä!

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

 
Avaruustiedettä ja arpapeliä, joo. Ikinä ei tiedä mitä ja kuinka paljon saa ;). Asemien paineistuksien välillä on suuria eroja, samoin kaasun laadussa. Mutta edullista on.
 
Tänään sain vihreää valoa g-tec Skoda Octavian leasarin tilaukseen.
Ensi tammikuussa toimitus.

Onko täällä ketään kellä olisi ko auto?
 
Omassa kaveripiirissä on kolmella perheellä menossa jo toiset G-Tec:it ja ovat olleet erittäin tyytyväisiä.
 
Yli kolme vuotta mennyt ongelmitta, soiva peli. Ainoa harmi tänä talvena ollut kiukutteleva kuljettajan ovi, joka välillä mennyt kehnosti kiinni kovan pakkasyönn jälkeen.
 
Helmikussa tuli liisarille 1v täyteen. Kilsoja kertynyt nyt 32tkm.

Ihan tyytyväinen olen  ollut vaikka korjaamolla useamman kerran käynyt huoltojen lisäksi.

Mm ratti vaihdettu ja DSG mekanismi. 5-ovisen takaluukun kolinaa korjattu useamman kerran, mutta ei ole edes tehtaalla keinoa saada kuntoon. Silloin tällöin ruttaa rasvaa kiilojen  väliin niin sit hiljenee.

Kulutus n 3.8kg/100km seka-ajossa. Uutena jostain syystä meni vähemmällä.
Sekaajossa  pääsee tankiilla n 400km maanteillä reilut 500.

Aika hiljaista kyytiä ihan nastarenkaillakin. Alusta mun makuun liian löysä. Tähän malliin ei saa madallettua alustaa. Vakio musiikkivehkeet surkeet niin kuin kaikissa VAG konsertin autoissa mukaan lukien  Audi.
 
No niin. Niinhän siinä kävi, että työpaikka menee vaihtoon ja ostin jo uuden auton ennekuin uusi leasari ehtii edes valmistukseen.

Aikalailla vastaava, kuin oli tilattu eli SKODA OCTAVIA Combi 1.5 TSI G-TEC Ambition DSG Autom. Yksi uusi löytyi Lieksan Laakkoselta ja hain se viimeviikon keskiviikkoa :)

Erittäin positiivnen auto  ;D

Kolme kertaa jo käyty tankkaamassa Gasumilla ja kaikki ok.

Mietin, että pitää pyytää että koodaavat takavalot niin, että ovat päällä myös päivällä oli pimeää tai ei.
Taakkatelineet pitänee hankkia.
 
Huikkari75 sanoi:
Aikalailla vastaava, kuin oli tilattu eli SKODA OCTAVIA Combi 1.5 TSI G-TEC Ambition DSG Autom. Yksi uusi löytyi Lieksan Laakkoselta ja hain se viimeviikon keskiviikkoa :)

Lieksa onkin varmaan hyvä paikkakunta kaupitella kaasuautoa, kun ei koko maakunnassa ole tankkauspistettä. Ei ihme, että oli myymäti.  :rolleyes:

Vaimon työmaalla on tällainen kaasu-Octavia ja useampia maakuntareissuja olen ollut kuskina. On kieltämättä miellyttävä auto ajella ja polttoainekulutkin ovat kohtuulliset. Nyt kun vielä biokaasun hintakin on maakaasua halvempi.
 
Huikkari75 sanoi:
No niin. Niinhän siinä kävi, että työpaikka menee vaihtoon ja ostin jo uuden auton ennekuin uusi leasari ehtii edes valmistukseen.

Aikalailla vastaava, kuin oli tilattu eli SKODA OCTAVIA Combi 1.5 TSI G-TEC Ambition DSG Autom. Yksi uusi löytyi Lieksan Laakkoselta ja hain se viimeviikon keskiviikkoa :)

Erittäin positiivnen auto  ;D

Kolme kertaa jo käyty tankkaamassa Gasumilla ja kaikki ok.

Mietin, että pitää pyytää että koodaavat takavalot niin, että ovat päällä myös päivällä oli pimeää tai ei.
Taakkatelineet pitänee hankkia.

Lieksassa olivat unohtaneet koodata päivävalot päälle myös päivällä. On kuulemma maahantuojan ohje koodata ne päälle, joten Helkama-Auton lasku lähti sinne.

Seuraavaksi ensikuussa renkaiden vaihto (kitkat alle), spotify ongelman korjaus, puhelimen lataus ongelman mahdollinen poisto (ei lataa iPhone 12 eikä 13).

Oon huomannut muutamilla Gasumin asemilla ongelmia tankkauksessa. Tankki jää vajaaksi. Vika kuulemma aseman sensoreilla tms.) Oon laittanut Gasumin sovelluksen kautta viestiä Gasumille asiasta.

Summa summarun reilut 12tkm ajettu ja hyvältä tuntuu ajo :)