https://yliteippaus.fi/

Painepesurit

M

MacVolsu

Vieras
Alkaa tuo Kärcherin painepesuri (en nyt muista mallia) vetelemään viimeisiään tai on vedellyt jo viisi vuotta  ;D
Kun sitä käynnistelee kestä tovin ja joskus tuokionkin ennenkuin paineet alkaa nousta. Hyvin se on pelannut  nykymittapuun mukaan viitisentoista vuotta.
Kun sen uuden hankinta koittaa niin tuskin kannattaa enää ostaa voimavirtapesuria (nykyinen on) tällaiseen normaaliin käyttöön.

En ole perehtynyt tarjontaan mutta onko syöttöveden MAX lämpötila tavallisen tallaajan pesureissa 30-40 C luokkaa?

 
Pesurin hankinta olisi keväällä itsellänikin edessä.

Tarve alustavasti mattojenpesua, autonpesua ym. Laite saisi olla kompakti, mielellään ehkä kelallinen mutta peräkonttiin mahtuva. Taloyhtiön pihalla ei pesuria saa käyttää, mutta tarvetta kuitenkin on.

Jotain malleja olen katsellut, mutta näitäkin tuntuu olevan kaikissa hintaluokissa hirveästi tarjolla joten "sen oikean" löytäminen on ollut vähän haasteellista. :)

Kränzleistä olen kuullut hyvää, hinta vaan hirvittää. Kärcher tekee ilmeisesti muutakin kuin priimaa, joten halvimmat kannattanee unohtaa jne.. Bauhauksen, motonetin ym. halvimmat kannattaa "vaativaan harrastekäyttöön" unohtaa ilmeisesti, sillä se mitä vähiten haluan on säätäminen ja värkkääminen. :p
 
ConD sanoi:
Kärcher tekee ilmeisesti muutakin kuin priimaa, joten halvimmat kannattanee unohtaa jne.. Bauhauksen, motonetin ym. halvimmat kannattaa "vaativaan harrastekäyttöön" unohtaa ilmeisesti, sillä se mitä vähiten haluan on säätäminen ja värkkääminen. :p

Tässä niinkuin monessa muussakin asiassa pätee se että köyhän ei pidä ostaa halpaa, tietäsi vaan mikä on hyvä ja kestävä (onko sellaista?)
Samaa mieltä noista Motonetin värkeistä.
Kärchereistä kalliimmatkin pesurit ovat olleet vikaherkkiä tai sitten on huonoa tuuria minun tuttavapiirissä joilla kyseinen merkki on reistaillut, joten ei hintakaan aina laadun tae ole.
 
vajaa kuukausi sitten ostin kränzlen 10/122 pesurin ja olen siihen erittäin tyytyväinen,
hinta 369e ei mielestäni ollut paha. tilasin samalla myös kaverilleni, joka myös kehui kapistusta.
tilasin laitteet saksasta linkin liikkeestä ja homma toimi hienosti, tilasin 12.12 ja tavara kotona 17.12. rahti oli ilmainen, kun tilaus ylitti 400e.

http://www.hytec-hydraulik.de/hochdruck/kraenzlereinigershop1.html
 
Itse hain eilen Kärcher k20 ja hyvältä tuntui, mukavan kompakti myös.
Hinta oli 99e, mutta uskon että toimiva ja on 5 vuoden takuu sentään.
Hyvin tuolla kurainen auto puhdistui ja sen jälkeen oli helppo pestä sienellä auto läpi kuin ei tarvi kuraa hingata.
 
Topias sanoi:
vajaa kuukausi sitten ostin kränzlen 10/122 pesurin ja olen siihen erittäin tyytyväinen,
hinta 369e ei mielestäni ollut paha.
Suomessa hinnaksi näyttää 519 euroa Tooloutletissa, Tooltechicissa 691,92, Protools 529,00, Lapin Pultti 629.

Huh mitä eroja pesurin hinnassa verraten Saksan hintaan, toki hajontaa Suomessakin.

nikob sanoi:
Itse hain eilen Kärcher k20 ja hyvältä tuntui, mukavan kompakti myös.
Hinta oli 99e, mutta uskon että toimiva ja on 5 vuoden takuu sentään.
Hyvin tuolla kurainen auto puhdistui ja sen jälkeen oli helppo pestä sienellä auto läpi kuin ei tarvi kuraa hingata.

Varmaan on sopivan kokoinen, painetta saa riittävästi autonpesua ajatellen ja vesimääräkin riittää.
 
MacVolsu sanoi:
Varmaan on sopivan kokoinen, painetta saa riittävästi autonpesua ajatellen ja vesimääräkin riittää.
Auton ja mönkkärin pesuun tuolla tuntuisi pärjäävän ja siihen tuo ostettiinkin, kesällä tietty varmaan kätevä mm. Grilliä pestä  ;D.
 
Topias sanoi:
vajaa kuukausi sitten ostin kränzlen 10/122 pesurin ja olen siihen erittäin tyytyväinen,
hinta 369e ei mielestäni ollut paha. tilasin samalla myös kaverilleni, joka myös kehui kapistusta.
tilasin laitteet saksasta linkin liikkeestä ja homma toimi hienosti, tilasin 12.12 ja tavara kotona 17.12. rahti oli ilmainen, kun tilaus ylitti 400e.

http://www.hytec-hydraulik.de/hochdruck/kraenzlereinigershop1.html

Kränzle on pärjännyt hyvin testeissä viime vuosina. Sitä itsekin harkitsisin, jos olisi tarve hankkia. Voimavirtakäyttöinen perintö-Kärcher on toiminut ilman remontteja pian 30 vuotta. Eipä taida nykypesurit päästä samaan.
 
MacVolsu sanoi:
Suomessa hinnaksi näyttää 519 euroa Tooloutletissa, Tooltechicissa 691,92, Protools 529,00, Lapin Pultti 629.

Huh mitä eroja pesurin hinnassa verraten Saksan hintaan, toki hajontaa Suomessakin.

sitten ihmetellään, kun ihmiset ostavat tavaraa nettikaupoista ulkomailta. joku roti pitäisi noissa katteissa olla.


 
Olen kyllä aikaisemminkin vertaillut tiettyjen tuotteiden hintoja Suomi vs ulkomaiset nettikaupat mutta vastaaviin eroihin en ole törmännyt millään osa-alueella. Hinta-erot vain kasvavat kun mennään suurempaan ja tehokkaampaan pesuriin.

Kränzlessa on vakiona 10 m:n paineletku kun muissa yleensä se 6 m. Merkittävä etu käytettävyydessä.
 
MacVolsu sanoi:
Kränzlessa on vakiona 10 m:n paineletku kun muissa yleensä se 6 m. Merkittävä etu käytettävyydessä.
tuolla 10m letkulla ylettyy pesemään auton, vaikka pidän pesurin sisällä tallissa.
letku on myös teräsvahvistettu ja vettä laitteesta tulee 10l/min, mikä on myös plussaa. kävin ennen tilausta katsomassa lähes saman hintaista kärcherin k5:sta, mutta se oli niin muovinen ja letku yhtä surkea, kuin edellisessä laitteessa.
 
Boschin aquatak 150 käytössä työpaikalla. ollaan oltu täysin tyytyväisiä, hinta laatusuhde aivan mainio.
 
Talliporukan kanssa haettiin Käkkäräiseltä Kränzle ~450e hintaan ja sen verran vakuuttava laite on, että en omalla rahalla muuta merkkiä edes harkitse ostavani sitten kun oman osto on edessä.

Ainoa feature jota kaipaan siinä on "vapaasti" pyörivä kahva. Senkin varmaan voisi lisävarusteista saada, jos se alkaisin häiritsemään enemmän.
 
10/122

kranzle10-120_1.jpg
 
Korjaanpa samantien, että tallilla on 122, kun se on tuollane vaalean sinine eikä valkea. Luulin, että "vuosimalli" ero, mutta taitaa jotaki eroja olla spekseissä.
 
ePa sanoi:
Ainoa feature jota kaipaan siinä on "vapaasti" pyörivä kahva. Senkin varmaan voisi lisävarusteista saada, jos se alkaisin häiritsemään enemmän.

Jos tarkoitat tällaista pyörivää liitintä paineletkuun, niin esim Tooltechniciltä näyttäisi saavan hintaan 26€ tällä hetkellä. Muistelen että oli vähän halvempi ja sain tingattua kahteenkymppiin silloin kun itse ostin (suosittelen). Ja tuolle pikku-Kränzlelle suosittelut myös omasta puolesta; kätevä kuljettaa ja hyvin on pessyt jo pari vuotta

24397.JPG
 
Aivan mahtavaa! Juuri tuollainen!

Täytyypä heti arkena soitella tuonne! Varmaan muidenkin valmistajien vastaavat sopii? Kierteet luulisi olevan samat?
 
Tuli tuo ePa:n kränzle tänään koeajettua, perkuleen pätevänoloinen värkki.

Muita mallejahan olisi 7/122, 9/80 sekä 12/130 näistä "kuorettomista". Pikainen eBaykierros kuitenkin paljastaisi, että 7/122:n ja 10/122:n erona olisi vain tuo hieman pienempi vesituotto 7l/min vs. 10l/min sekä tietty pienempi teho tuon tuoton pienuuden vuoksi.

9/80 on sitten painetuotoltaan pienempi ja jokseenkin harvinainen. Vettä tuosta huilaa läpi 9L/min. 12/130 sitten on se mörkövärkki näistä isoimmilla spekseillään. Hintaakin eBayssa tonni kun 10/122 lähtee hieman yli 400e Suomea kohti.

speksit: http://www.kraenzle.com/index.php?id=149&no_cache=1&L=1&tx_drblob_pi1%5BdownloadUid%5D=88

Pahus... vakavaan harkintaan menee kevättä kohti kuljettaessa.
 
Presidentti sanoi:
Jos tarkoitat tällaista pyörivää liitintä paineletkuun, niin esim Tooltechniciltä näyttäisi saavan hintaan 26€ tällä hetkellä. Muistelen että oli vähän halvempi ja sain tingattua kahteenkymppiin silloin kun itse ostin (suosittelen). Ja tuolle pikku-Kränzlelle suosittelut myös omasta puolesta; kätevä kuljettaa ja hyvin on pessyt jo pari vuotta

24397.JPG

tälläinen pyörivä liitin ruuvattu paikoilleen, kyllä se mukavasti käyttöä helpottaa.
 
MacVolsu sanoi:
Olen kyllä aikaisemminkin vertaillut tiettyjen tuotteiden hintoja Suomi vs ulkomaiset nettikaupat mutta vastaaviin eroihin en ole törmännyt millään osa-alueella. Hinta-erot vain kasvavat kun mennään suurempaan ja tehokkaampaan pesuriin.

Kränzlessa on vakiona 10 m:n paineletku kun muissa  yleensä se 6 m. Merkittävä etu käytettävyydessä.

Joo itse juuri tuosta syystä päädyin tällä viikolla tilaamaan Kränzle Profi 160 TST:n Saksasta. Hintaeroa Suomen hintoihin luokkaa 500 euroa. Laitteen pitäisi olla kestävyydeltään vielä kertaluokkaa parempi alkupään malleihin verrattuna sillä kierroksia koneessa puolta vähemmän (1400 rpm). Lisäksi koneessa on 5 ltr vesisäiliö, jolla varmistetaan edelleen kestävyyttä siten ettei kone käy koskaan kuivana. Tuotto 11 ltr/min ja paineletkua kampirullassa 15 m. Laite käy voimavirralla 230v /3,2 kw.

Laite on käytännössä "ikuinen" - kaikki osat kun ovat korvattavissa ja vaihdettavissa. Nyt on paketissa tulossa mm. täysmetallinen patiopesuri, alustaperusi, putkien/salaojien puhdistuskaapeli, jatkopaineletku ymv. Eli jos käyttöikää tulisi kokonaisuudelle vaikkapa 25 vuotta, niin kustannus per vuosi ei ole enää mahdoton. Samalla ennen niin tylsistä töistä kuten maton-, pation-, terassin- ja autonpesu muuttuvat houkutteleviksi :rolleyes: