https://yliteippaus.fi/

Volvon huhut, konseptit ja uudet mallit

Anzander

Klassikkoainesta
Liittynyt
26.1.2015
2016-Volvo-XC90-12.jpg


Kokonaan omaa ketjua aiheelle toivottiin, joten aloitetaan se nyt kun XC90:n myynti on lähtenyt rajusti liikkeelle ja ensimmäiset kuvat todennäköisesti aidosta S90:sestä ovat paljastuneet pienoismallin muodossa.

Aikatauluksihan on monessa yhteydessä veikkailtu seuraavaa:

XC90 - 2015
S/V/CC90 - 2016
XC60 - 2017
S/V/CC60 - 2017-18
S/V/CC/XC40 - 2019
Cabriolet - ?

Oma suurin kysymysmerkki on, odottaako Volvo vielä neljä vuotta ennen kuin 40-sarjan SUV saadaan maailmalle kun samaan aikaan Mercedes GLA (?), BMW X1 (730 000 vuodesta 2009) ja Audi Q3 (yli 400 000 vuodesta 2011) takovat kovia myyntilukuja.

volvo-s90-2016-black-front-scale-model-700x393.jpg
 

2016_volvo_s90_scale_model_leak_china_03-0831-mc:819x819.jpg

 
Tuon pienoismallin perusteella voisi sanoa ettei keulan ilme ole kaukana tästä Estate conceptista :D
volvo-concept-Geneva-2014-37.jpg
 
On kyllä mahtava juttu, jos lopputuote on tuon konseptin oloinen. Siis S90. Yleinen kaavahan autotehtailla on tehdä todella hieno ja tyylikäs konsepti, mutta varsinainen lopputuote on sitten perustylsä harmaavarpunen.
 
Tuota uutta Volvon S90 odotan kuin mielipuoli. A6:nen alkaa olemaan vaihtoiässä ja mitään niin kiinnostavaa markkinoilla juuri nyt ei ole.

Mikäli on tuon konseptin tai pienoismallin kaltainen auto esitellään niin luultavasti tilaan ensimmäistä kertaa koeajamatta. XC90 koeajaneena niin tuskin on huono pirssi tästä S90 tulossa. Kaikki riippuu siitä milloin toimitukset suomeen alkaa... 2016 vuoden kun ajaa niin olen yli 300 000km ajanut kuutosella vuodesta 2012. Enempää ei jaksa samalla autolla rullata. Mikäli toimitukset menee 2017 puoleen väliin niin pakko hylätä Volvo... Ja se harmittaa...
 
Ennemminkin näyttää olevan nykysuuntauksen mukainen voimakkaasti laskeva coupemainen kattolinja.
Tarkoittaa, että takaistuimelle on vaikea punkea.
Tätä asiaa ihmettelin aikanaan jo kun tuli ensimmäinen 760. Moni kolhi päätään karmiin.
Mutta se johtui siitä, että takapenkki oli korkealla.
Tällä nykymuotoilulla penkkiä pitää laskea alemmas, että ihminenkin mahtuu.
 
Joo aika linjakas on, luiskaa kattolinjaa on vain peitelty suojilla. Takalasin linjasta näkee, että melko matalalla mennään. Tulee varmasti hieno auto - ei tosin farkkutarpeiselle (lähitulevaisuudessa) sopiva eikä varmaankaan ihan hinnaltaankaan... :D
 
Luulisi että tuo uusi S90 olisi suunniteltu siten, että "isokenkäisetkin" mahtuvat istumaan vaikka hattu päässä ;)
 
Vielä hieman kysymysmerkki on aukeaako takaluukku ikkunaa myöden, vai onko perinteinen sedan?  Tästä ei taida varmaa tietoa olla vielä missään.
 
Anzander sanoi:
Vielä hieman kysymysmerkki on aukeaako takaluukku ikkunaa myöden, vai onko perinteinen sedan?  Tästä ei taida varmaa tietoa olla vielä missään.

Hieman vanha kysymys, mutta vastaan silti..

En millään jaksaisi uskoa, että Volvo lanseeraisi mitään combicoupea. Jätettäköön ne saabismeiksi.  ;)

Ei varsinkaan kun muistaa S90:n päämarkkina-alueen olevan Kiina ja USA. Niissä arvostetaan sedania aivan eri tavalla kuin Euroopassa, eikä täälläkään ole isot sedanit mitään hatchbackejä. Poikkeuksia on joissakin ranskiksissa tai Tsekin ihmeissä, mutta niitä ei tähän ryhmään kannata sotkea ensinnäkään.

Kolmas peruste on se, että Volvolta tulee heti perään myös iso farkku, joka hoitaa muuta kuin sedania haluavien tarpeet.
 
Ei missään ole tietoa, milloin tuo uusi ässä tai vee julkaistaan ja milloin olisi tuotantoon? Olisi kiva tietää edes vuosi! 2016 vai 2017?
 
Waltsu83 sanoi:
Ei missään ole tietoa, milloin tuo uusi ässä tai vee julkaistaan ja milloin olisi tuotantoon? Olisi kiva tietää edes vuosi! 2016 vai 2017?

Eiköhän S90 julkisteta viimeistään tulevan vuoden tammikuussa (oliko?)Detroitissa, ja veikkaus on että kesällä/alkusyksynä autoja asiakkaille.
V90 esittely sitten samoin tuleva kesä/syksy.

Vahvaa mutua, mutta melkein menisin valalle.
 
Mikäli firmalla on hommia niin tilaukseen lähtee jos ensi vuonna saa alle. Hyvässä taloudellisessa tilanteessa lähtee tilaukseen koeajamatta... Sen verran hyvät fiilikset jäi möhkö XC90:stä. Mukavuutta, tyyliä, voimaa, nelikköautomaatti... Siinä!
 
Urlaub sanoi:
Poikkeuksia on joissakin ranskiksissa tai Tsekin ihmeissä, mutta niitä ei tähän ryhmään kannata sotkea ensinnäkään.

Tarkoitit varmaan saksalaisia, vai missä ranskalaisessa isossa sedanissa viimeisen 15 vuoden ajalta aukeaa takaluukku kuin hatchbackissä?
 
Penguin sanoi:
missä ranskalaisessa isossa sedanissa viimeisen 15 vuoden ajalta aukeaa takaluukku kuin hatchbackissä?

Ykköskoppaisessa cee-femmassa.  :rolleyes:  Onko se "berline" sitten sedan vai hatchback, onkin jo toinen juttu.  :eek:  :)
 
Penguin sanoi:
Tarkoitit varmaan saksalaisia, vai missä ranskalaisessa isossa sedanissa viimeisen 15 vuoden ajalta aukeaa takaluukku kuin hatchbackissä?

C5:nen tuossa jo nostettiinkin esille. Pösö 607 oli perinteinen sedan, mutta siihen ne isot sedanit sitten jäävätkin.

Renault Safrane oli tarjolla vielä vuonna 2000 eli aivan viimeisimmät lienevät alle 15 vuotiaita.. Hatchback sekin, vaikka sedanilta näyttikin.

Mitä Volvo S80:sen esittelyyn tulee, niin ilmeisesti auto tulee mallivuodelle 2017. Volvon aikataululla se taas tarkoittaa, että toimitukset alkavat jo juhannuksen aikoihin. Ensiesittely tosiaankin kevättalvella ilmeisesti Detroitissa.
 
Waltsu83 sanoi:
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volvo-jattaa-frankfurtin-autonayttelyn-valiin-saastaa-miljoonia

Kyllä tuo Detroitissa kai esitellään. Jännä nähdä tuleeko tähän S80/90 malliin tämä T8 moottorivaihtoehto.
Saa tosissaan miettiä dieselin tai T8 välillä...

T8:n osalta taitaa toimitusten aloittaminen venyä reilusti pitemmälle. Tai ainakin XC90:n kanssa on näin käynyt.

Varmasti hieno ja mielenkiintoinen voimalaitos, kunhan sellaisia vaan tulisi luovutukseen. Jos hinta on sopivassa suhteessa dieseliin, niin en empisi hetkeäkään T8:n valintaa. Niin hyvät kokemukseni ovat hybrideillä ajetusta reilusta viidestä vuodesta.