https://tummennuskalvot.fi/

Mercedes-Benz W204 2010

Hesusnis

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
11.3.2018
Täällä kun on tietäjiä, niin millainen pommi on C200CDI farkku, autom, Avantgarde, vm 2010. Itse ei ole juuri kokemusta ko kulkineesta, tai oikeastaan mistään mesestä.

Motti ilmeisesti 136hv 2.1 litrainen.

 
Muutama tyyppivika, pahin moottorin jakopää, mutta kun seurailee ja tarvittaessa ketjuvaihtoon ajoissa, niin eipä tuossa mitään ihmeempiä, pieniruokainen ja ohjelmoimalla saa ihan käypäisen ajopelin -> reilu 200hp/500nm ilman pelkoa tekniikan kestävyydestä....pieniruokainen, vaihteisto hieman vanhahtava 5-vaihteinen...
Alusta vahva, osat pääasiassa samaa kuin w212 e-mallissa
 
jaris sanoi:
Muutama tyyppivika, pahin moottorin jakopää, mutta kun seurailee ja tarvittaessa ketjuvaihtoon ajoissa, niin eipä tuossa mitään ihmeempiä, pieniruokainen ja ohjelmoimalla saa ihan käypäisen ajopelin -> reilu 200hp/500nm ilman pelkoa tekniikan kestävyydestä....pieniruokainen, vaihteisto hieman vanhahtava 5-vaihteinen...
Alusta vahva, osat pääasiassa samaa kuin w212 e-mallissa

Kiitos, tuosta jakopäästä vähän lueskelinkn.. onkohan kallis ketjunvaihto?
 
Hesusnis sanoi:
Kiitos, tuosta jakopäästä vähän lueskelinkn.. onkohan kallis ketjunvaihto?
En nyt muista, mut satasista noin tonniin, riippuu paikasta, oleellisinta on seurata kylmäkäynnistyksessä pitääkö ketju ääntä, ennen normi öljynpaineen saavuttamista, OM651 alkupään moottoreissa kai suurin vika oli ketjun kiristimessä, siihen kyllä tuli uudistettu versio ja kai se on jo kaikkiin vaihdettu, mutta myös ketjussa on ongelmansa, onhan näillä ajettu miljuunia ja samaa moottoria käytetään vieläkin, joten ei se nyt niin huono ole mitä ehkä annetaan ymmärtää... henkilökohtaisesti en tiedä yhtään hajonnutta moottoria.
 
en viittinyt tehdä uutta ketjua, joten kysäsen 1/2008 rekisteröidystä CDI200 A(2148 cm,100kW) mallista, että  tarviiko tässä vaihtaa joskus ketjua? Eikös tää ole se OM646 moottori?
 
nihu sanoi:
en viittinyt tehdä uutta ketjua, joten kysäsen 1/2008 rekisteröidystä CDI200 A(2148 cm,100kW) mallista, että  tarviiko tässä vaihtaa joskus ketjua? Eikös tää ole se OM646 moottori?
Kyllä tuon ikäisessä on om646, eikä tarvitse ketjusta murehtia... jos tuollaiseen päädyt, niin ohjelmointia kannattaa harkita, tuikun ohjelmalla automaattivaihteiseen n.210hv/500nm eikä vaikutusta tekniikan kestävyyteen.
 
thanks, olis tarjolla business varustuksella oleva automaatti.Ajettu 190tm. Hinta alle 10k€
( pidän tätä kontuullisena hintana)
Huollot löytyy 130tkm merkkiliikkeestä, jonka jälkeen toimen omistaja tehnyt niitä itse.
(vaihteisto öljyt vaihdettu 60 tkm). Sen jälkeen ei tietoa. Myyjä liike just vaihtanut virtalukon, katsastanut ja vaihtanut öljyt.
Millaisia kuluja olisi odotettavissa sanotaan nyt seuraavan 60tkm aikana? Onko riskiä kalleille sähkövioille?
Autossa on Audio20 soitin. Saakohan tähän jotain päivitystä, jotta uudemmat android puhelimetkin toimisi tai jopa music  streamin bluethootin kautta?
Hanskalokerossa tosin aux liitin; tosin vähän  hölmössä paikassa.
 
nihu sanoi:
thanks, olis tarjolla business varustuksella oleva automaatti.Ajettu 190tm. Hinta alle 10k€
( pidän tätä kontuullisena hintana)
Huollot löytyy 130tkm merkkiliikkeestä, jonka jälkeen toimen omistaja tehnyt niitä itse.
(vaihteisto öljyt vaihdettu 60 tkm). Sen jälkeen ei tietoa. Myyjä liike just vaihtanut virtalukon, katsastanut ja vaihtanut öljyt.
Millaisia kuluja olisi odotettavissa sanotaan nyt seuraavan 60tkm aikana? Onko riskiä kalleille sähkövioille?
Autossa on Audio20 soitin. Saakohan tähän jotain päivitystä, jotta uudemmat android puhelimetkin toimisi tai jopa music  streamin bluethootin kautta?
Hanskalokerossa tosin aux liitin; tosin vähän  hölmössä paikassa.
Vaihteisto öljyt kannattaisi vaihtaa 60tkm välein, jos kaikki toimii ja tuntuu hyvältä sekä ajomäärä täsmää kuntoon, niin ei tuossa pitäisi olla mitään kuluja, ei sähkövikoja, takavalojen liittimet saattaa kärvähtää huonosta kontaktista, ilmenee vilkkujen toimintahäiriönä, jos busines, niin pitäisi olla xenonit muttei juuri muuta.

Minulla kokemusta vaan comandista.... näihin saa androidi soitinta jossa monenlaista toimintaa, joten se taitaa olla helpoin päivitys soittimelle, esim.
http://www.autodigi.ee/ETUSIVU/MB-W204-C-Class-Android-OctaCore-32GB-DVD-GPS/


tuolta varustetiedot alustanumerolla:
https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercedes/vin_check

alusta nro.löytyy rek.numerolla vaikka bilteman sivuilta


 
thansk, eipä tuossa sitten ollutkaan xenoneita vaikka valot ekana näytti siltä  :mad:

000A FABRIC
038 STEUERCODE - ANPASSUNG GPS-SIGNAL NTG5.5
204B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
268B AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
305B HEAD UNIT LANGUAGE - BRITISH ENGLISH
335B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - ENGLISH
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
523 RADIO AUDIO 20
550 TRAILER COUPLING
580 AIR CONDITIONER
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
666 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
808 AEJ 07/1
824 AIR CONDITIONING SCOPES FOR COLD COUNTRIES
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
953 CLASSIC/STANDARD EQUIPMENT
983 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W/O REG. CERT. PART II
F204 MODEL SERIES 204
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H80 PLASTIC TRIM PARTS
HA REAR AXLE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M006 POWER OUTPUT VARIANT
M010 EVO/VEHICLE UPGRADE ENGINES
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M646 R4-DIESEL ENGINE OM646
NE7 CONTROL CODE BREMEN PLANT
R00 STEEL WHEEL
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U37 FOGLAMP
V48 SPEED + LOAD INDEX 89V
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
040U BLACK
001A FABRIC - BLACK/ANTHRACITE
 
nihu sanoi:
thansk, eipä tuossa sitten ollutkaan xenoneita vaikka valot ekana näytti siltä  :mad:
Näköjään ihka aito suomi-auto... lisävarusteina vararengas,vetokoukku ja 12-nappinen ratti :)
...mutta ei siitä nyt mitään oleellista puutu, 204mersu oli jo aika hyvin varustettu vakiona.
 
Joo näin on.
Mutta kyllä vähän arveluttaa diesel auton osto tämänkin päivän uutisien jälkeen.
Onkohan näillä mitään arvoa kolmen neljän vuoden päästä, kun noi päästötkään ei ihan pienimmästä päästä ole ?
 
nihu sanoi:
Joo näin on.
Mutta kyllä vähän arveluttaa diesel auton osto tämänkin päivän uutisien jälkeen.
Onkohan näillä mitään arvoa kolmen neljän vuoden päästä, kun noi päästötkään ei ihan pienimmästä päästä ole ?
Nooh, riippuu varmaan mitä autolta haluaa ja toki vuotuiset kilometritkin kannattaa huomioida.... arvo nyt tippuu näissä jokatapauksessa, mikään säästöpossu tuo kone ei ole, kovin lyhyellä matkalla ei juuri alle 7 litran mennä.
 
huomenna piti mennä koeajolle, mutta virta tai rattilukkoon liittyvät ovat eivät tulleetkaan.
En nyt tiedä mitä korjaavat, mutta riskinä on että koeajolta tullaan hinurin kanssa takaisin
 
nihu sanoi:
huomenna piti mennä koeajolle, mutta virta tai rattilukkoon liittyvät ovat eivät tulleetkaan.
En nyt tiedä mitä korjaavat, mutta riskinä on että koeajolta tullaan hinurin kanssa takaisin

Tuossa mallissa on ”tyyppivikana” söhköinen rattilukko. Hyvä jos laittavat kuntoon, niin on yksi murhe vöhemmän. Tuo ei merkkiliikkeessä ole ihan halpa remontti.
 
Hesusnis sanoi:
Tuossa mallissa on ”tyyppivikana” söhköinen rattilukko. Hyvä jos laittavat kuntoon, niin on yksi murhe vöhemmän. Tuo ei merkkiliikkeessä ole ihan halpa remontti.
Rattilukon korjaus onnistuu myös omatoimisesti nykyään...
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=174325

itse tuon jouduin teettämään joitain vuosia sitten, kun auto jäi kaupan pihaan, 998€, toki tuolloin vaihdetaan koko lukkoyksikkö jolloin vaaditaan yhteensovitus autoon...eikä onnistu muuta kuin merkkihuollolta.
 
no huh huh, empä itse kyllä lähtisi tekemään. Olin tästä jostain kuullut, mutta en arvannut että näinkin yleinen. Uusi lukko kestää sitten sen 200tkm/10 vuotta ja sama homma edessä?
Auto tullut vaihdossa joskus viime vuoden lopulla, joten kyllä edellisellä omistajalla on pakosta tästä ollut jotain hajua.
 
projekti ”kymppitonnilla mersu” linkkit ohella. Oletus, että yksityisen myyjän hintapyynnössä päästään oikeaan hintaluokkaan. Koeajo huomenna.( virtalukko vaihdettu myös)
Autosalpan pyynnöstä ehkä mahdollisuus  saada pois muutaman satasen pois sitten kun virtalukko vaihdettu ja pääsee koeajolle.( tästä keskustelua edellisissä viesteissä)

Mitä ajatuksia näistä vaihtoehdoista autoliike vs yksityinen myyjä?

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/10297665
https://www.autosalpa.fi/fi/autokortti/mercedesbenz-c-rpg626/
 
^ onko tuossa Salvan autossa vakkaria?

Siskolla on tuollainen C Mese ja kun käytettynä sen osti, huomasi vasta jälkikäteen puuttuvan vakkarin. Voi lisätä retrofittinä, muttei ole mikään edullinen toimenpide? Jäi hältä sitten lisäämättä.
 
JiiJii71 sanoi:
^ onko tuossa Salvan autossa vakkaria?

Siskolla on tuollainen C Mese ja kun käytettynä sen osti, huomasi vasta jälkikäteen puuttuvan vakkarin. Voi lisätä retrofittinä, muttei ole mikään edullinen toimenpide? Jäi hältä sitten lisäämättä.
Automaatissa aina vakkari.
 
nihu sanoi:
projekti ”kymppitonnilla mersu” linkkit ohella. Oletus, että yksityisen myyjän hintapyynnössä päästään oikeaan hintaluokkaan. Koeajo huomenna.( virtalukko vaihdettu myös)
Autosalpan pyynnöstä ehkä mahdollisuus  saada pois muutaman satasen pois sitten kun virtalukko vaihdettu ja pääsee koeajolle.( tästä keskustelua edellisissä viesteissä)

Mitä ajatuksia näistä vaihtoehdoista autoliike vs yksityinen myyjä?

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/10297665
https://www.autosalpa.fi/fi/autokortti/mercedesbenz-c-rpg626/
Tässä hieman sekava sepitys.....

No tuos yksityisen autos olis ne xenonit ja nopeuden mukaan säätyvä ohjaus, joka on hyvä sekä comand, jossa olis valmiina navi ym. jos sille nyt jotain laskee, mut vetokoukkua ei ole, avarissa on nuo puoli”nahat” ja alumiini somisteet sekä maski isolla tähdellä sekä jo valmiiksi enemmän tehoa eikä välttämätyä vaadi ohjelmointia ;) ei muuta eroa tuohon liikkeen classicciin jonka sisustus on kyllä melko synkkä, molemmissa näköjään parkkitutkat sekä se varapyörä joka on melko harvinainen varuste, yleensä paikkapullo ja kompura.

Liikkeen autossa ei ole hiukkassuodatinta(ainakaan varustelistan mukaan) mikä on myös harvinaista, onko siitä sitten etua, jää ostajan mietittäväksi, mersuissa ei ole sen kanssa yleensä mitään ongelmaa, jos ongelmia on vika on yleensä muualla, toki säästää ehkä polttoainetta hieman, ehkä päässyt hieman helpommalla puuttuvan tehon tähden(jos ei ohjelmoitu, huomaat kyllä)

Ruostetta ei saa olla, etulokasuojat ja konepelti on alumiiniä, et ne ei kyllä ruostu, mutta joitain olen nähnyt missä takakaarissa kukkii, eli ole tarkkana, mustaa en (värinä)suosittele kenellekkään, tuossa mustassa taitaa olla perusväri(ei metalli, mut kai siinäkin lakka?)

Kyllä nyt on ostajan markkinat ja tarjontaa kyllä on.

Ei kai noista voi sanoa muuta kuin käy katsomassa, kokeilemassa ja osta se kumpi tuntuu paremmalta ja muuten miellyttää.....kannattaa renkaita myös verrata, esim merkkirenkaisiin menee helposti se tonni jos pitää uusia molemmat sarjat
 
kiitokset hyvistä pointeista.
Nyt on kyllä tosiaan ostajan markkinat.
Mitähän uskaltaisi tuosta hopeasta tarjota jos kaikilta osin kunnossa, että myyjä ei ihan silmille tulisi? Pitäs kuitenkin riskien osalta olla edullisempi kuin liikkeestä ostettuna
9000€?
 
nihu sanoi:
kiitokset hyvistä pointeista.
Nyt on kyllä tosiaan ostajan markkinat.
Mitähän uskaltaisi tuosta hopeasta tarjota jos kaikilta osin kunnossa, että myyjä ei ihan silmille tulisi? Pitäs kuitenkin riskien osalta olla edullisempi kuin liikkeestä ostettuna
9000€?
Tuo on kuitenkin jo 12vuotias ja tarjontaa piisaa, riippuu myös onko tarve myydä vai onko vaan muuten laitettu myyntiin, näitäkin tuntuu aina olevan.... eikä ne kilometritkään kauheasti näissä tunnu, joten ehkä katselisin enemmän ajettujakin... joskus aina haaveilen paljon ajetusta muutaman vuoden vanhasta (taksi)mersusta, joita saa edullisesti.... toistaiseksi on jäänyt haaveilun asteelle, mut ehkä joskus...
 
Ja jos maltat yhtään odotella, niin varmasti lähimmän puolen vuoden aikana dieseleiden hinnat jatkavat edelleen laskuaan. Uutisointi ja ympäristöasiat ovat kovasti dieseleitä vastaan ja moni jo nyt vaihtaa bensa-autoa tilalle..