https://tummennuskalvot.fi/

Jaguar XE

Ironic32

Yleisvalvoja
Liittynyt
18.12.2013
Korkataanpa nyt sitten Jaguarinkin osalta tämä sivusto.

http://www.jaguar.com/jaguar-range/xe.html

Jaguar kehittelee uutta kilpailijaa 3-sarjalle, A4:lle, C-sarjalle. Ulkonäköhän alkaa olemaan jo kovastikin kohdillaan uusissa Jaguarin malleissa ja teknisestikin on tarjolla mielenkiintoisia vaihtoehtoja. Mutta minkälainen on tämän päivän Jaguarin luotettavuus / kestävyys?
 
Uudesta XE:stä tulee todella mielenkiintoinen auto omaltakin kannaltani. Sellainen voisi joskus omastakin pihasta löytyä, jos muotoilu noudattaa nykyistä persoonallista, tyylikästä linjaa, ja moottorit ovat puhdikkaita.

Jälleenmyyntiarvo taitaa olla Jaguarilla vielä muita premium -merkkejä huonompi. Tekniikan kestävyydestä en ole paljoa kuullut. Otokseni tuttavapiiristä on tasan yksi, ja tämä Jaguar -kuljettaja kertoi muutaman kerran käyneensä huollossa sähköpuolen ongelmien kanssa. Itselleni uskaltaisin kuitenkin Jaguarin ostaa.
 
Markku J sanoi:
Uudesta XE:stä tulee todella mielenkiintoinen auto omaltakin kannaltani. Sellainen voisi joskus omastakin pihasta löytyä, jos muotoilu noudattaa nykyistä persoonallista, tyylikästä linjaa, ja moottorit ovat puhdikkaita.

Samoin. Pitää pistää seurantaan kyllä tämä malli.
 
Omaa silmää tuo miellyttää.
Tuossa Anteron laittamassa linkissä voi vertailla XF:aan joka siinä hopeanharmaan yläkuvassa: XE on selkeästi selkeämpi mm. keulastaan, kokonaisuus dynaamisempi. (Erityisplussaa siitä ettei sumuvaloja ole tungettu puskuriin.)

 
Kovasti odotin, miltä tämä näyttää, mutta pienoiselta pettymykseltä vaikuttaa toistaiseksi. Keula ja sivuprofiili ovat ok, mutta takavalojen pitäisi minusta olla sirommat. Nyt tulee tosiaan mieleen A5 ja vieläpä hieman turvonnut versio siitä. Sisätiloissa tuo "syliin valuva" kojelauta ei äkkiseltään innosta ja muutenkin ryhdikkyyttä toivoisi lisää. Vanha XF tuntuisi tällä hetkellä miellyttävän enemmän ja Type-F on ihan omassa luokassaan.

Tuolta löytyy muutama kuva lisää:

http://www.netcarshow.com/jaguar/2016-xe_s/
 
Kyllä tuon näköinen auto kelpaisi, mutta olisin suuresti yllättynyt, jos tuossa olisi edes Golfin kokoiset sisätilat.
 
Voi miksi Jaguarkin on sortunut tuohon lookkiin, jossa kaikki näyttää samalta merkistä riippumatta.
 
Omistushalua herättävän näköinen auto. Minusta kaikinpuolin ok mutta kuvissa perä on ruma. Ei onneksi ole riippumallinen kuten Audeissa. En pidä riippupersauksista. Terhakasti pitää pyllyn olla pörhöllään mutta räystäsmalli ampuu jo monesti yli toiseen suuntaan. Bensakoneista riippuen aiheeseen voisi jopa perehtyä joskus. Merkkinä Jaguar ei pelota. XF on hieno mutta liian iso.
 
Moottoreista hatunnosto Jaguarille, kun lupaavat uutuuteen tehokkaita kuutoskoneita niin bensa- kuin dieselpuolelle. Turhan moni uutuusmalli kääntyy pelkkiin neloskoneisiin (kuten vaikkapa massiivinen Volvo XC90).
 
Hinnat näemmä julkaistu. Jo perusvarustelu kattaa kaiken olennaisen mikäli nahkaverhoilua tai nelivetoa ei tarvitse. En tosin tiedä onko nelikkoa edes tarjolla. Todella positiivisen vastaanoton on auto toimittajilta saanut. Valitsisin kyllä itse tämän C-sarjan tai BMW 3-sarjan sijaan. A4 on jo niin ikäloppu ettei edes vaihtoehto.
 
Penguin sanoi:
Onko 3-sarja, C-sarja ja XE samankokoisia kuin A4?
Pituus (mm) 4,672
Leveys(mm) 1,850
Korkeus (mm) 1,416
Akseliväli (mm) 2,835
Paino (kg) 1,474

Aika samaan kokoluokkaan tuo menee. Akseliväli on ainakin ihan reilu, paino taas ei ole kovin paha kun tämä paino on ilmeisesti 3-litaisen bensakoneen paino.
 
Kai ne sitten on. Jotenkin vaan itsellä kuva 3- ja C-sarjalaisista kovin ahtaina. Tietty ulkomitat mitään sisätiloista kerrokaan. Ainakin tämä XE on noihin verrattuna leveämpi, mutta näkyykö se sisällä.
 
Antero sanoi:
Hinnat näemmä julkaistu. Jo perusvarustelu kattaa kaiken olennaisen mikäli nahkaverhoilua tai nelivetoa ei tarvitse. En tosin tiedä onko nelikkoa edes tarjolla. Todella positiivisen vastaanoton on auto toimittajilta saanut. Valitsisin kyllä itse tämän C-sarjan tai BMW 3-sarjan sijaan. A4 on jo niin ikäloppu ettei edes vaihtoehto.
Onko tuo nyt kuitenkaan niin edullinen, aika lailla samoissa hinnoissa kuin esim. BMW. Toki jos vertaa 4 GC:n eikä 3 sedaniin niin sitten voi hintaeroa tulla. Näyttää ihan hyvältä promokuvissa sporttiasussa mutta ainakin UK-konfiguraattorin perusvarusteltu malli näyttää aika tavanomaiselta. Vaikea sanoa, ennekuin näkee livenä...

http://rules.config.jaguar.com/jdx/en_xi/xe_jscwl01b/29oal/a-20d-163ps_a-xebs_jt1/jdxexterior.html
 
Turbodog sanoi:
Onko tuo nyt kuitenkaan niin edullinen, aika lailla samoissa hinnoissa kuin esim. BMW. Toki jos vertaa 4 GC:n eikä 3 sedaniin niin sitten voi hintaeroa tulla. Näyttää ihan hyvältä promokuvissa sporttiasussa mutta ainakin UK-konfiguraattorin perusvarusteltu malli näyttää aika tavanomaiselta. Vaikea sanoa, ennekuin näkee livenä...

On tuo diesel ihan hyvin varusteltu kuitenkin jos ottaa paremmat varustetasot. Vaikea verrata kun ei tiedä lisävarustehintoja. Ei nyt mikään halpis toki

Turbodog sanoi:
Brittisivujen mukaan tuo on kevyimmän eli kaksilitraisen dieselmanuaalin paino. Kolmelitrainen painaa tuohon 200 kg päälle.

Jaa, no sopisi olla. Taulukossa oli tekniset tiedot siitä 3-litraisesta bensasta joten oletin että painokin oli.