https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Ford Focus RS 2015-

Lebis

Klassikkoainesta
Liittynyt
31.12.2013
Siinä se on. Uusi Focus RS ja suurella todennäköisyydellä Lebiksen seuraava kulkupeli. Tämä nimittäin jostain syystä puraisi heti, kun vaihtoehdot ovat muutenkin vähissä. Lisäksi erinomaiset kokemukset nykyisestä Fiesta ST:stä lisäävät kiinnostusta entisestään Fordia kohtaan. Harmitus on, että "pakolla" joutuu ottamaan pariovea liikaa ja tästäkin ilmeisesti puuttuu ainakin aluksi räväkkä väri. Uskon auton olevan alustaltaan minullekin passeli ja lyön pääni vadille, että tähän malliin ei farmaria tule. Jos näin käy, niin sitten syön sanani ja mörökölli minut vieköön. VAG konsernin tylsään suuntaan menevä linja houkuttelee muiden merkkien pariin. Jäädään odottamaan.

Tuossa vielä yksi linkki autosta: http://www.topgear.com/uk/car-news/new-2015-ford-focus-rs-revealed-2015-02-03
 
Sopisi hyvin minullekin  :) Luulenpa vain, että hinta karkaa kipurajan väärälle puolelle. Tokihan noin monikäyttöistä autoa voisi ehdotella kotipuolessa jo perhekäyttöön. Vitosella ainakin alkaa ja ehkä liki kutosta tulee hinta olemaan.
 
Hieno auto varmasti tuo RS. Omiin tarpeisiin lähes täydellinen paketti. Harmi kun tulee täällä saataville liian myöhään.
 
Mukavaahan tässä on tuo Ecoboost-moottori, joka on sama kuin uudessa Mustangissa. Tämähän siis tarkoittaa, että edullisia ja laadukkaita softavirityksiä on varmasti luvassa monilta eri tahoilta. Halpoja hevosia siis saa varmasti lisää pienellä lisäinvestoinnilla, jos vakiokonit eivät tunnu riittävän ;)

Mustang-ketjusta lainattua:
pokkus sanoi:
Eli tuon dynon mukaan varovasti arvioiden 385hp ja 680Nm moottorilta...
 
Upea laite tulossa ja olisi itselle passeli peli kun viellä nelikkokin  :p!
Pelimerkit taitaa vain loppua kesken  :(, hintalappu taitaa olla siellä 50k puolella.
 
Lähempänä 60 tonnia kuin 50 tonnia. Vähintään sen 15 kiloa bensa-ST:tä kalliimpi.
 
pokkus sanoi:
Mukavaahan tässä on tuo Ecoboost-moottori, joka on sama kuin uudessa Mustangissa. Tämähän siis tarkoittaa, että edullisia ja laadukkaita softavirityksiä on varmasti luvassa monilta eri tahoilta. Halpoja hevosia siis saa varmasti lisää pienellä lisäinvestoinnilla, jos vakiokonit eivät tunnu riittävän ;)

Mustang-ketjusta lainattua:

Semisti rohkenen epäillä noita vääntölukuja.

Noin muuten iso käsi Fordille nelivedosta ja manuaalivaihteista. Tehokas etuveto ei vaan koskaan ole kovin kova juttu.
 
Sama juttu. Hieman minäkin epäilen vääntölukuja mutta perinteisesti voorttiin on tarjolla viripalikkaa runsaasti. Uskon että mountuneltakin tulee pian rs:n setti ja takuukin säilyy.
Nyt ei auta muuta kuin hintalappua odotella..
 
Harmituslistalle täytyy lisätä, että se yksi sylinteri puuttuu, vaikka noiden neljän yhteistilavuus onkin 2,3 litraa. Viisimukisen ääni vain olisi jotain muuta, mutta mennään näillä ekomoottoreilla sitten.
 
Lebis sanoi:
Harmituslistalle täytyy lisätä, että se yksi sylinteri puuttuu, vaikka noiden neljän yhteistilavuus onkin 2,3 litraa. Viisimukisen ääni vain olisi jotain muuta, mutta mennään näillä ekomoottoreilla sitten.

Vajaamukisuuden yksi syy lienee se, että Volvon ja Fordin yhteistyö alkaa olla paketissa joten Fordin on katseltava oma moottori Focukseen.
 
^onkos Volvolla niitä viisimukisia nykyään? Pitäiskö Volvon leiriin sittenkin, 6-sylinterisiä näyttää löytyvän (V6?). V6 ei vaan oikein sytytä, ne ovat vain köyhän miehen välimalli. Pitäisi olla sitten jo V8.
 
Fordilta kyllä löytyy omia kutos- ja kasikoneita omasta takaa vaikka kuinka monta eli ei niitä tarvitsisi muilta lähteä lainaamaan. Ahtaminen ja pienet päästöt on vaan päivän sana, niin varmaan siksi päädyttiin neloskoneeseen. Olisihan tuo Fordin ahdettu 2.7L tai 3.5L V6 ollut aika makea vaihtoehto tähänkin. Kumpaankin saa myös nelivedon.
 
Lebis sanoi:
^onkos Volvolla niitä viisimukisia nykyään? Pitäiskö Volvon leiriin sittenkin, 6-sylinterisiä näyttää löytyvän (V6?). V6 ei vaan oikein sytytä, ne ovat vain köyhän miehen välimalli. Pitäisi olla sitten jo V8.

On niitä vielä mutta ovat kyllä siirtymässä 4-mukisiin.
 
pokkus sanoi:
Fordilta kyllä löytyy omia kutos- ja kasikoneita omasta takaa vaikka kuinka monta eli ei niitä tarvitsisi muilta lähteä lainaamaan. Ahtaminen ja pienet päästöt on vaan päivän sana, niin varmaan siksi päädyttiin neloskoneeseen. Olisihan tuo Fordin ahdettu 2.7L tai 3.5L V6 ollut aika makea vaihtoehto tähänkin. Kumpaankin saa myös nelivedon.
Kutoskoneen sovittaminen Focukseen olisi varmaan ollut sitten oma tarinansa kun autoa ei ole sellaiselle suunniteltu.
 
Minusta Volvon moottori ei koskaan sopinut RS Fordiin. Parempi näin.
 
Muistaako joku minkä hintanen oli edellinen Focus RS Suomessa? Itse en muista, mutta jos jollain on jotain haisua nii kertokoon. Perhana on pettymys, että tämä ei tule  viisisylinterisenä. :(
 
Mk2 RS:n hinta perusvarustein oli muistaakseni himpun päälle 50 tonnia ja RS500-erikoisversiona karvan alle kuusikymppiä.
 
^Kiitos. Mielenkiintoista odottaa miten hinnoittelevat uutukaisen täällä Suomessa ja verrattuna kilpailijoihinsa. Huhut kertovat, että Ford hinnoittelisi tämän jopa maltillisesti. Tietenkin täällä siinä on järkyttävä Suomi -lisä.
 
Jos uuden RS:n saisi Suomessa alle 50k€:n niin siinä tapauksessa itse unohtaisin kokonaan autojen hankintasuunnitelmat täällä Jenkkilän päässä.
 
Toivottavasti eivät hinnoittele "liian halvaksi", muuten Focus RS:ää vilisee Suomessakin kuin Skodaa ja joudun taas etsimään uusia vaihtoehtoja. ;D No ehkäpä sitä pelkoa ei Suomessa ole. Tähän asti tällainen halpa Seat on ollut hyvä vaihtoehto, kun on saanut hyvät ominaisuudet edukkaasti. Mutta nykyiseen malliin on tuotu kaiken maailman comfortia ja nyt vielä farmarimalli, että varmasti naapurin nassekin tykkää niin auton suosio Suomessakin kohottaa kasvojaan edelliseen malliin verrrattuna (ja on jo tehnytkin). Vielä, kun Cupraan tulee dieselmotti niin marssin samantien autokauppaan tai hakemaan Saksasta käytettynä jotain aivan muuta. Ei sillä Cupra 280 on ollut hyvä auto, mutta muut asiat painavat vaakakupissa. Onneksi vielä ei ole tullut yhtään toista vastaan... Alta 60 k€:n saisi Focus RS:n niin marssin tilaamaan heti, kun tilauskirjat avautuvat.