https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Mitä kuuntelet juuri nyt?

skt1 sanoi:
Tuostahan saattaa lähteä jalka vispaamaan musiikin tahdissa 8)
Tämä oli juuri oikeanlainen biisi tähän lauantai-iltaan. Tulipa ekan kerran selvitettyä noiden lyriikoiden mahdollinen kaksimielisyyskin... jepjep, rivot oli.
 
Hiukan siipi maassa omat tunnelmat, niin läksin aivan muistikuvalla hakemaan tätä kappaletta ja tulipahan samalla muisteltua haikeita nuoruusvuosia.
 
epjbmw sanoi:
Hiukan siipi maassa omat tunnelmat, niin läksin aivan muistikuvalla hakemaan tätä kappaletta ja tulipahan samalla muisteltua haikeita nuoruusvuosia.

Ikävä kuulla, toivottavasti fiilikset taas kohoavat.

Olen pitkään tykännyt Moody Bluesin musasta. Hieno biisi tuo valitsemasi. Musa ei auta kaikkiin vaivoihin, mutta kyllä se kokeilemisen väärti on  :)
 
juupeli sanoi:
Ikävä kuulla, toivottavasti fiilikset taas kohoavat.
Olen pitkään tykännyt Moody Bluesin musasta. Hieno biisi tuo valitsemasi. Musa ei auta kaikkiin vaivoihin, mutta kyllä se kokeilemisen väärti on  :)
Näistä päästään aikanaan yli. (Toivottavasti. :) ).
Mutta, "juupeli" jos olet vielä linjoilla, niin muistatko jotakin tuosta aiemmin linkkaamastani, "iivana nyhtänköljästä" alias Edvard Vesala, tai Karelia yhtye. Voisiko olla, että Paroni Paakkunainenkin oli jotenkin ryhmässä mukana?
 
epjbmw sanoi:
Mutta, "juupeli" jos olet vielä linjoilla, niin muistatko jotakin tuosta aiemmin linkkaamastani, "iivana nyhtänköljästä" alias Edvard Vesala, tai Karelia yhtye. Voisiko olla, että Paroni Paakkunainenkin oli jotenkin ryhmässä mukana?

Muistin kuulleeni tuon biisin (ja tuon version) aikoinaan kun laitoit sen linkin. Mutten kehdannut kommentoida mitään kun mitään muuta havaintoa minulla ei ole. Nyt ehdin käydä Wikistä lukemassa https://fi.wikipedia.org/wiki/Edward_Vesala

Outoa. Sivu löytyi mutta laittamani linkki suoraan Karelian sivulle ei toimi. No, Vesalan tiedoista löytyy yhtyeiden listasta Karelia ja sitä klikkaamalla pääsee tarkempiin tietoihin. Tein alunperin haun Iivana Nyhtänköljän nimellä.
 
juupeli sanoi:
Muistin kuulleeni tuon biisin (ja tuon version) aikoinaan kun laitoit sen linkin. Mutten kehdannut kommentoida mitään kun mitään muuta havaintoa minulla ei ole. Nyt ehdin käydä Wikistä lukemassa https://fi.wikipedia.org/wiki/Edward_Vesala

Outoa. Sivu löytyi mutta laittamani linkki suoraan Karelian sivulle ei toimi. No, Vesalan tiedoista löytyy yhtyeiden listasta Karelia ja sitä klikkaamalla pääsee tarkempiin tietoihin. Tein alunperin haun Iivana Nyhtänköljän nimellä.
Kiitoksia "juupeli":lle, jatkan  etsiskelyä näillä lisätiedoilla.
 
Jos epjbmw tosissaan haluat lisätietoja tuosta Vesalan ja kumppaneitten projektista, voin vähän kysellä. Kaikkea ei löydy vielä netistä.
 
gloter sanoi:
Jos epjbmw tosissaan haluat lisätietoja tuosta Vesalan ja kumppaneitten projektista, voin vähän kysellä. Kaikkea ei löydy vielä netistä.
Tuo kiinnostaa.
Aikoinaan lyseossa ollessani, joskus 1970- luvulla olin mielestäni heidän konsertissaan.
Ohjelmassa oli saman tyyppisiä muunnoksia vanhoista kappaleista ja hatara mielikuva on , että mm. "Peltoniemen Hintriikan surumarssista olisi ollut oma versio??
 
That 70s dude sanoi:
Rock your baby...hmm, eli tuo äijä oli babysittaamassa jonkun vauvaa ja keinutti sitä kehdossa? No hekoheko, mutta tutulta kuulosti. Mun synttäribiisi kuulosti vielä tutummalta:

Ok, heti luokkaa kovempaa kamaa  :D

Ja omaani en heti paljasta, täytyy joskus kuunnella se versio, toki tutusta biisistä  :p
 
epjbmw sanoi:
Tuo kiinnostaa.
Aikoinaan lyseossa ollessani, joskus 1970- luvulla olin mielestäni heidän konsertissaan.
Ohjelmassa oli saman tyyppisiä muunnoksia vanhoista kappaleista ja hatara mielikuva on , että mm. "Peltoniemen Hintriikan surumarssista olisi ollut oma versio??
Jeps, palataan asiaan, heittelen verkkoja vesille...
 
That 70s dude sanoi:
Rock your baby...hmm, eli tuo äijä oli babysittaamassa jonkun vauvaa ja keinutti sitä kehdossa? No hekoheko, mutta tutulta kuulosti. Mun synttäribiisi kuulosti vielä tutummalta:

Hmmm.. oletko taikauskoinen?  :p
 
epjbmw sanoi:
Hatun noston paikka musiikkimaustasi.

Yksi nuoruuden ajan suosikkibiiseistäni, ja on tosin sitä vielä edelleenkin. Todella kaunis balladi. Hienot sanat, ja sävel.
Tämä on yksi niistä biiseistä mikä jää elämään ikuisesti.

Tämä sopii hyvin ns. nuotiobiisiksi. Eli, loppukesä- lämmintä- laskeva aurinko, ja nuotion loimussa akustisella kitaralla soitettuna saa kovimmankin miehen herkistymään.  :'(

 
Kirjastosta lähti mukaan aamulla seuraavat:

Von Hertzen Brothers : New Day Rising
Jukka Gustavson & Hoedown: Mountain Information
Sekä Love Records kokoelma reunion

Näitä olen kuunnellut. Reunionin biisit oli entuudestaa tuttuja paitsi yksi. VHB:n olin jo Spotifystä kuunnellut pariin otteeseen. Mutta Gustavsonin levy on ihan ennenkuulumatonta. Ja hienoa. Ottaa aikansa, mutta nyt jo voin sanoa että taidan tykätä!
 
Tuo Gutsin levy tuli aikanaan hankittua tuoreeltaan. Onhan siinä mukana leegio pitkän linjan muusikoita, siitä tekijäsarjasta.

Ensi kuun puolessa välissä äijä on keikalla tuossa vieressä, Malmilla (Strandberg projectin ja Verneri Pohjolan kanssa), sen voisi käydä tsekkaamassa - josko tulisi joku kappale tältäkin levyltä :)
 
Piirpauke: Konevitsan kirkonkellot. Aika meditatiivista aamuyön autoilumusaa (auto nyt toki parkissa).