- 26.6.2014 klo 13:00 / Dynamometritulosten spekulointi ja selitykset
Hei vaan kaikille, tähän ketjuun tuli nyt ensimmäinen postaukseni AutoStadiumilla. Aiemmin tullut kirjoiteltua tuolla toisaalla kilpailevalla saitilla, mutta sielläkin olin lähinnä seurailija jäsenenä.
Mutta otsikon asiaan, itsekin ohjelmoitin tällä viikolla Tuusulan Motorbitissa allekirjoituksen mukaisen Ibiza farmarin samaisella 1.6 TDI koneella. En ole vielä saanut dynotuloksia, mutta ohjelmantekijä puhui 101 kilovatista ja 307 nm väännöstä. Mairittelevia lukuja verrattuna aiempiin (mittauksen mukaan 79 kw ja vähän yli 250 nm).
Autoa ajaessa tuon muutoksen huomasi heti. Tuollainen pikkufarmari liikkuu ohjelmoidulla moottorilla nyt todella mukavasti ja lähtee aiempaan verrattuna kuin ns. hauki rannasta. Pienestä iskutilavuudesta ja turbosta johtuen aivan alimmille kierroksille vääntöä ei saatu lisää, vaan paras vääntöalue alkaa n. 1600-1700 kierroksen tuntumasta.
Yritän laittaa omat tulokset tänne nähtäväksi, kunhan saan laput haltuuni.
Tähän asti erittäin tyytyväinen lopputulokseen.
Mutta otsikon asiaan, itsekin ohjelmoitin tällä viikolla Tuusulan Motorbitissa allekirjoituksen mukaisen Ibiza farmarin samaisella 1.6 TDI koneella. En ole vielä saanut dynotuloksia, mutta ohjelmantekijä puhui 101 kilovatista ja 307 nm väännöstä. Mairittelevia lukuja verrattuna aiempiin (mittauksen mukaan 79 kw ja vähän yli 250 nm).
Autoa ajaessa tuon muutoksen huomasi heti. Tuollainen pikkufarmari liikkuu ohjelmoidulla moottorilla nyt todella mukavasti ja lähtee aiempaan verrattuna kuin ns. hauki rannasta. Pienestä iskutilavuudesta ja turbosta johtuen aivan alimmille kierroksille vääntöä ei saatu lisää, vaan paras vääntöalue alkaa n. 1600-1700 kierroksen tuntumasta.
Yritän laittaa omat tulokset tänne nähtäväksi, kunhan saan laput haltuuni.
Tähän asti erittäin tyytyväinen lopputulokseen.